Loading...
dk

21" cyclone på alm undervogn | Tesla Forum

gw
gw Nov 9 '14

Hej Tesla ejere

Jeg har nu bestilt min Tesla.

Det blev en blå S85, med tech, pano, stofsæder og 19" std fælge.

Jeg sidder dog og overvejer 21" cyclone fælge. Har nogle af Jer standard undervogn(-luft) med 21" og hvad synes i om dette? Er det for hårdt?

FrederikC
FrederikC Nov 9 '14
Jeg har og er godt tilfreds
gw
gw Nov 9 '14
Tak for hurtig svar FrederikC. Jeg vælger dem til så. Hvor langt kommer du på en 100% opladning FrederikC ?
Flemming
Flemming Nov 9 '14
@gw, ja 21" fælgene er flotte, men de giver et merforbrug på ca 5 - 10 % så hvis du tit har brug
For den maximale rækkevidde skal du ikke vælge 21" fælge.
FrederikC
FrederikC Nov 10 '14
Jeg har et snit på 202kw/km over 15.000 km, har kun kørt på 21" siden jeg fik den. Jeg ligger nok på 380-390km på en fuld opladning vil jeg tro.
Kiefer
Kiefer Nov 11 '14

Hmm, prøvekørte en P85+ i sidste uge, det gav et forbrug på ca. 290wh/km på motorvejen mellem Århus og Ålborg ved en hastighed på 130km/t.

Mit gæt et at sommerhjul på 21" og vinterhjul på 19" samt at man tager temperaturforskellen mellem vinter og sommer med i betragtningen også, vil have nogenlunde samme rækkevidde  sommer/vinter.

en 100% opladning i min bil giver 379km typical ved 1.67.80. Prøver lige anbefalingen i denne uge med at oplade til 100% i nogle dage og ser om det ændrer på beregningen af rækkevidden.

/Martin

Maho
Maho Nov 11 '14

Kiefer, ovenstående test på P85+ giver da kun (85000 / 290) ca. 293 km på en ladning, lyder da ikke af meget og væsentligt mindre end du har i din egen (379 km), men det er måske ved andre hastigheder og dermed ikke sammenligneligt?

Hygge :-) 

PBP
PBP Nov 11 '14

jeg har nu tilbagelagt lidt over 17.000 km i min P85+. Jeg kører daglig på motorvej med 110/130 km/t. Gennemsnit er p.t 217 wh/km. Ved 130 er et gennemsnit på min bil ca 230 wh/km. Vel ikke helt værst.

Maho
Maho Nov 11 '14

Nej, det lyder meget bedre :-)

FrederikC
FrederikC Nov 11 '14

Tror forbrug afhænger meget (hvis ikke alt) af højre fod.

Kiefer
Kiefer Nov 11 '14

Jeg har tilbagelagt 34500 i bilen med et snit på 228wh/km i min S85 med standard 19" og helårsdæk. Jeg vil tro mit kørselsmønster er 90% motorvej med fartpilot på 125km/t, jeg kører sjældent 110km/t, det er kun lige strækningen i Randers hvor hastigheden "burde" sættes ned, ellers ikke.

Jeg forsøgte at gøre meget ud af at holde samme fart i den P85+ jeg lånte og så i min egen, ikke noget med ekstra fart og ekstra hurtige accelerationer. Jeg medgiver at det er et meget lille sammenligningsgrundlag, men de ville jo gerne have deres bil tilbage igen ;-)

Efter jeg er flyttet lidt længere ud på landet, starter motorvejen mu først efter ca. 20km, her kan jeg så godt se hvad I andre mener med lavt forbrug, her har jeg været nede omkring 190wh/km dagligt de sidste par uger, hvorefter forbruger efter 110km ender på ca. 225wh/km, de første 20km var også med et langt højere forbrug i P85+, og jeg forsøgte da endda at undgå at snyde ved at min egen bil normalt er forvarmet klokken 7:30, så ud i kulden i underhylere klokken 7 om morgenen for at sætte varme på bilen... ;-)

Maho: Husk på at de 379 typical ved 100% stadig er beregnet ud fra 200wh/km og ikke er mit reelle forbrug. Du har heller ikke alle 85kWh at gøre godt med i bilen, noget er reserveret til reserve og for at sikre at du ikke kører batteriet helt fladt.

/Martin

Raymond
Raymond Nov 11 '14

Kiefer: 379 typical giver 75,8kWh(379*0,2) brugbar batteri. så ca. 9,2kWh bliver reserveret(til hvad??).

Skaarup
Skaarup Nov 11 '14

Reservetank og derudover et pr kWh så batteriet ikke løber helt tør - og dermed kollapser.

Forummets indlæg er redigeret af Skaarup Nov 11 '14
Hookmaker
Hookmaker Nov 11 '14

Der er mindst 77 KWh til rådighedn, det har jeg nemlig brugt til minus 8 km. Jeg vil skyde på det er korrekt at du kan brænde op mod 80 KWh af. Jeg har egentlig planlagt at prøve det endda og trille de sidste KWh af nede i Køge men det er ikke blevet til noget endnu.