Jeg har tilbagelagt 34500 i bilen med et snit på 228wh/km i min S85 med standard 19" og helårsdæk. Jeg vil tro mit kørselsmønster er 90% motorvej med fartpilot på 125km/t, jeg kører sjældent 110km/t, det er kun lige strækningen i Randers hvor hastigheden "burde" sættes ned, ellers ikke.
Jeg forsøgte at gøre meget ud af at holde samme fart i den P85+ jeg lånte og så i min egen, ikke noget med ekstra fart og ekstra hurtige accelerationer. Jeg medgiver at det er et meget lille sammenligningsgrundlag, men de ville jo gerne have deres bil tilbage igen ;-)
Efter jeg er flyttet lidt længere ud på landet, starter motorvejen mu først efter ca. 20km, her kan jeg så godt se hvad I andre mener med lavt forbrug, her har jeg været nede omkring 190wh/km dagligt de sidste par uger, hvorefter forbruger efter 110km ender på ca. 225wh/km, de første 20km var også med et langt højere forbrug i P85+, og jeg forsøgte da endda at undgå at snyde ved at min egen bil normalt er forvarmet klokken 7:30, så ud i kulden i underhylere klokken 7 om morgenen for at sætte varme på bilen... ;-)
Maho: Husk på at de 379 typical ved 100% stadig er beregnet ud fra 200wh/km og ikke er mit reelle forbrug. Du har heller ikke alle 85kWh at gøre godt med i bilen, noget er reserveret til reserve og for at sikre at du ikke kører batteriet helt fladt.
/Martin