Loading...
dk

Låne/leje en Telsa 3 med anhængertræk | Tesla Forum

ThomasDk
ThomasDk Jul 1 '20

Hejsa!

Jeg søger hermed at låne/leje en Tesla 3 med anhængertræk, mandag d. 13 juli hele dagen.   

Har nu to gange booket en Tesla 3 med træk på GoMore, og efter et par dage finder udlejere ud af at de skal bruge den selv alligevel - og nu er der ikke flere Tesla 3 biler i mit område til udlejning.  

Skal fra Malling til Ringkøbing og afhente få møbler (et skrivebord, en boksmadras samt et par flyttekasser) hos sønnike. Så kører 300 km den dag med en Freetrailer.  

Ejer selv en Hyundai Ioniq Electric, men den må ikke trække noget. Vi køber iøvrigt senere på året en Tesla 3 :-)  

Jeg bor i Tulstrup - tæt på 8340 Malling. Ellers må jeg desværre leje en dieselhakker den dag. 

Kan en hjælpe? Tænker at betale 800-1000 kr for sådan en dag. Jeg har selv en ladebrik til Clever.  

MVH Thomas 

Forummets indlæg er redigeret af ThomasDk Jul 1 '20
T3S7A
T3S7A Jul 1 '20

Kan man virkelig leje en Tesla for 800-1000kr, og kører 300km i den? Lyder utroligt. Selv hvis man selv kører bilen, som erhvervskørsel, får man jo mere for at kører 300km. Ville aldrig selv leje den ud til den pris. 

ThomasDk
ThomasDk Jul 1 '20

Yep - Tjek GoMore :-) Den billigste pt. koster 585.- / døgn. Dog kun inkl. 150 km

Citat fra T3S7A

Kan man virkelig leje en Tesla for 800-1000kr, og kører 300km i den? Lyder utroligt. Selv hvis man selv kører bilen, som erhvervskørsel, får man jo mere for at kører 300km. Ville aldrig selv leje den ud til den pris. 

Forummets indlæg er redigeret af ThomasDk Jul 1 '20
T3S7A
T3S7A Jul 1 '20

Tåbeligt. Værdi tabet pr km er større end det som den bliver lejet ud til. Ville aldrig nogensinde leje min ud, billigere end statens kørselsgodtgørelse.

PeterE
PeterE Jul 2 '20
Citat fra T3S7A

Tåbeligt. Værdi tabet pr km er større end det som den bliver lejet ud til. Ville aldrig nogensinde leje min ud, billigere end statens kørselsgodtgørelse.

Enig (!) Vel altid rart at stå med 800,- i hånden, men når værditabet er det dobbelte så falder regnestykket lidt fra hinanden. 

Nikola
Nikola Jul 2 '20
Citat fra PeterE

Enig (!) Vel altid rart at stå med 800,- i hånden, men når værditabet er det dobbelte så falder regnestykket lidt fra hinanden. 

Helt enig, men der er jo en grund til at kviklån/Uber etc eksisterer. Nogen kan ikke gennemskue omkostningerne. Så på et tidspunkt en gennemgang af en dansk deltids Uber-kører og når man regnede alt med (værditab, service etc) så ville han have tjent en væsentlig højere timeløn ved at tage deltidsjob i nærmeste kiosk.  Men han var glad, for han regnede kun omkostningerne til brændstof med og så havde han en fin timeløn.....

Checkede lige Gomore, der er ganske vist flere billige M3 (og andre fine biler). Kan se at flere at udlejere kun tager 1,5kr/km for ekstra km. Hvis det inkluderer strøm, så er det jo billigere end mange kan køre i deres egen bil....

KimT
KimT Jul 2 '20
Citat fra Nikola
......  Men han var glad, for han regnede kun omkostningerne til brændstof med og så havde han en fin timeløn.....

Og så havde han vel som så mange andre Uber glemt at skat også lige skulle have deres andel...... 

Nikola
Nikola Jul 2 '20

Citat fra KimT
Citat fra Nikola
......  Men han var glad, for han regnede kun omkostningerne til brændstof med og så havde han en fin timeløn.....

Og så havde han vel som så mange andre Uber glemt at skat også lige skulle have deres andel...... 

Hehe... Så vidt jeg husker sagde han dog at han betalte skat, men hvem ved.. ;-) 

HrMogensen
HrMogensen Jul 2 '20
Hmm hvad siger forsikringsselskabet til en skade hvis bilen er “lejet ud”? 
Er rimeligt sikker på vores overhovedet ikke er dækket. 

Selvfølgelig så er der nok skrevet under på at udlejer betaler en selvrisiko... men ah jeg lader også vores M3LR holde derhjemme når den ikke benyttes.

Er par dage før jeg solgte vores forrige bil (ICE) var der sgu en som ringede og gerne ville købe den på afbetaling? Jeg anbefalede ham at gå i banken... Men næh nej han insisterede på at han kunne betale om 3 uger og alt reelt og lavede papirarbejde osv... Spurgte ham hvad der skete når han så ikke kunne betale? Det kunne han så ikke svare på... Farvel! :)
ThomasDk
ThomasDk Jul 3 '20

Det er sikkert valide argumenter mht den manglende økonomi i at låne den ud - det havde jeg ærlig talt ikke lige regnet på - også efter at have forsøgt et par lejeomgange på GoMore, troede jeg at 1000.-  kr var ok.

Havde bare lige et håb om at kunne køre så grønt som muligt med trailer  :-) 

Forummets indlæg er redigeret af ThomasDk Jul 3 '20
HrMogensen
HrMogensen Jul 3 '20
Citat fra ThomasDk

Det er sikkert valide argumenter mht den manglende økonomi i at låne den ud - det havde jeg ærlig talt ikke lige regnet på - også efter at have forsøgt et par lejeomgange på GoMore, troede jeg at 1000.-  kr var ok.

Havde bare lige et håb om at kunne køre så grønt som muligt med trailer  :-) 

Tænker at de hybrider der har krog nok næppe kan trække alene på el. 
Men uanset en ret fin tanke at gøre så meget for at forsøge at få en enkelt grøn trailertur :) 
ThomasDk
ThomasDk Jul 3 '20
Citat fra HrMogensen
Men uanset en ret fin tanke at gøre så meget for at forsøge at få en enkelt grøn trailertur :) 

Tak! Det er en pine at køre rundt og forbruge fossile brændstoffer når andet er muligt.

Men, det er en optimistisk tid - elbiler er blevet så attraktive så ingen undskyldninger for ikke at gå den vej!

Forummets indlæg er redigeret af ThomasDk Jul 3 '20
Nikola
Nikola Jul 5 '20
Citat fra ThomasDk 

Tak! Det er en pine at køre rundt og forbruge fossile brændstoffer når andet er muligt.

Ok. "en pine"

Det var alligevel voldsomt... ;-) 

DeaconWP
DeaconWP Jul 6 '20

Jeg plejer at tilbyde udlejning af min Model X. Det koster 3.000 kr pr døgn. 10.000 pr uge og 30.000 pr måned. Dog maks km til 5 kr pr km.

Det er i mine øjne billigt. Men det har dr ikke været nogen andre der synes de vil betale.

ThomasDk
ThomasDk Jul 6 '20
Citat fra Nikola
Citat fra ThomasDk 

Ok. "en pine"

Det var alligevel voldsomt... ;-) 

Jo - men det er ihvertfald mere end træls :-)

Hvis flere havde den "voldsomme" indignation (eller naturlige etik?) ville verden hurtigere omstille sig til el-drift . Det går noget langsomt pt...

Hvorfor overhovedet gå ud at vælge en ny bil på fossil drift, som flertallet jo gør i DK, selv om de har pengene til noget andet?

ThomasDk
ThomasDk Jul 6 '20
Citat fra JacobKbhS OFFTOPIC, Sorry. Min erfaring er, at det ikke er selv-greenwashing og dét at man spiller hellig over for folk, der kører i brændstofbiler, der kan få folk omvendt. Præsenter hellere de andre fordele - langt bedre køreoplevelse, billigere i drift, sjovere at køre osv osv osv. Der er langt flere (og sjovere) argumenter for at køre i elbil ud over at man mindsker CO2-udslippet og partikeluddedningen.

Om du kører 300 km mere eller mindre i en lånt fossilbil vælter ikke læsset - det lover jeg dig ;-) God tur hvad enten den bliver kørt på brændstof eller strøm!

Yeps - det nytter ikke at spille hellig  - og vidste godt min kommentar kunne ramme sådan... Og bemærker da at debatterne derude råber af hinanden. Jeg fik så også lige luftet en frustration herinde.. 

Det bedste råd er, prøv en elbil, den nye oplevelse kan næsten sælge sig selv. 

Yeps - elbiler skal præsenteres positivt  - samt billigere end andre valg: Glæder mig til at politikere får en forhåbentlig sober og god rapport fra Transportkommisionen til efteråret, håber så at afgifter etc skal omlægges til elbilers favør - så bliver det det naturlige valg fremover.

Forummets indlæg er redigeret af ThomasDk Jul 6 '20
Kiefer
Kiefer Jul 6 '20

Pas på med at argumentere for at el-biler er billigere end fossil-biler, så ser politikerne ingen grund til at ændre afgifter...