@alexkotsc ja det er korrekt. Det blå CEE er til 16A i lige så lang tid du vil, så 13A bliver ikke relevant. Du kan få elektrikeren til at opsætte et almindeligt stik ved siden af kraftstikket og fra det stik må du så trække 13A - men kun i 2 timer! Selve stikket er ikke godkendt til mere. Vejen frem er derfor at bruge det blå CEE til den medfølgende UMC. Bemærk dog at det blå CEE kabel ikke længere følger med men skal tilkøbes hos Tesla. Koster ikke ret meget.
Med hensyn til type B så vil jeg gøre opmærksom på at det er noget pjat at det er blevet kædet sammen med elbiler. Der er ikke større fare for at en elbilslader sender DC strøm tilbage end der er for at din mobillader gør det samme. Alt vores forbrugerelektronik fungere på DC og batterier. Der skal kun 6 mA strøm til at mætte de gamle type A relæer, hvilket er stort set ingenting. Et 1,5V alkaline batteri kan levere næsten 3000 mAh, hvilket vil sige at det ene batteri kan mætte dit type A relæ i over 20 dage. Jeg tror de forsøger at smugle type B relæerne ind ad bagvejen sammen med elbilerne, men i virkeligheden burde vi skifte til type B overalt, også på husets primære relæ. Den eneste grund til at det ikke er blevet lov er prisen på type B.
Det er i øvrigt også noget mærkeligt noget at bilfabrikanterne, inklusiv Tesla, kan levere en UMC som "nødlader" der teknisk set kun må tilsluttes installationer med type B relæ, som der er stort set nul af. Mig bekendt er der ingen "UMC" undtagelse, så huset skal have et type B for at du kan lade en elbil med en UMC. Forklaringen er nok EU - Danmark kan ikke stille ekstra krav til bilfabrikanterne bare fordi vi er gået lidt RCD relæ amok i DK.
Det er også mærkeligt at UMC tillader træk på mere end 6A i 2 timer på pigtail med almindeligt stik, når det ikke er lovligt. Og her gælder det også tyske/franske schuko stik, så EU burde ikke være en undskyldning.