Loading...
dk

CrossClimate+ vs. de andre helårs (Wh/km)? | Tesla Forum

MOS
MOS Sep 24
Citat fra P85DK

Folk overkompenserer typisk med ved baghjulsudskridning og anden gang de kontrastyrer så er bilen sidelæns.

Hvad er lige sandsynligheden for, at det sker i en Tesla? Den er jo ret stabil, 4-hjulstrukket, har ESP osv.

Havde det været i en ældre Skoda 105 med hækmotor, så var det måske en anden sag...

P85DK
P85DK Sep 24

Med slidte dæk på baghjulene? Nok større end hvis de ikke var slidte ;-)

ESP hjælper helt klart, men der er stadig mange som formår at køre galt i en moderne bil, også i en Tesla.

cth
cth Sep 24

Ja nogen kører stadig galt i en Tesla.

Men næppe på grund af om de slidte dæk sidder foran eller bag.

Jeg ved godt det er upopulært at skrive, men jeg kørte altså på sommerdæk sidste vinter.

De nuværende pilot 4 som bilen blev udleveret med i december 2020.

Men det gjorde jeg altså og der var en del sne i vinters, hvis i kan huske det.

Det gik fantastisk godt og oplevede intet farligt i det.

derfor køber jeg nu også helårsdæk til min S (som min ICE i øvrigt har kørt på i 4 år).

Det er ikke nogen anbefaling om at køre på sommerdæk om vinteren!!!!

Lad være med det. Men i en bil med alle de de hjælpemidler man har i dag, så kan man til nød.

Man har uden tvivl længere bremselængde... men vejgreb er altså ikke så ringe som nogen påstår.

Jeg har i gamle dage før kørt på sommerdæk en enkelt vinter og jeg kan godt huske hvor elendigt det var.

Men det var også en baghjulstrukken 320i

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 24
P85DK
P85DK Sep 24

Det er altså noget andet at tale om at køre med helt nye sommerdæk om vinteren end at køre med slidte dæk (måske også om vinteren?)

Men I skal selvfølgelig gøre hvad I mener er bedst, jeg gav udelukkende dækmanden ret og vil selv, teoretisk, vælge at have de mest slidte dæk bagpå. Men nu skifter jeg altid alle dæk på samme tid.

cth
cth Sep 24

Du har ret.. 2 forskellige ting.

Så tilbage på sporet... 

Der har siden det kom frem, været mange meninger om de slidte skal sidde foran eller bag.

Tror det er lidt fluek........

webercarbmann
webercarbmann Sep 24

Selv nye sommerdæk om vinteren i en TMS er tåbeligt! Jeg antager at en TM3 opfører sig nogenlunde på samme  måde.  Jeg kender en fyr fra der ikke kører så meget, at vinterdæk var nødvendigt til hans TMS.  Efter en 360 graders rundtur på vej til Sjællands Odde, ændrede vedkommende opfattelse.  Der skete ikke noget, da bilen efter turen rundt om sin egen akse begyndte at køre ligeud igen, men der skulle vist friske underbukser til….. Mere held end forstand.  Det er absolut fjollet at fedte med dæk og rigtige vinterdæk er efter min opfattelse det bedste. Hvad spares der ved helårsdæk i forhold til den første skade på grund af bare lidt dårligere vejgreb i forhold til vinterdæk? Læg dertil at helårsdækkene er ret kostbare. 

MOS
MOS Sep 24
Citat fra P85DK

(...) jeg gav udelukkende dækmanden ret og vil selv, teoretisk, vælge at have de mest slidte dæk bagpå.

Altså, du mener selv det modsatte af dækmanden, men giver ham alligevel ret? Kan du uddybe?

CaptainChaos
CaptainChaos Sep 25
Citat fra webercarbmann

Selv nye sommerdæk om vinteren i en TMS er tåbeligt! Jeg antager at en TM3 opfører sig nogenlunde på samme  måde.  Jeg kender en fyr fra der ikke kører så meget, at vinterdæk var nødvendigt til hans TMS.  Efter en 360 graders rundtur på vej til Sjællands Odde, ændrede vedkommende opfattelse.  Der skete ikke noget, da bilen efter turen rundt om sin egen akse begyndte at køre ligeud igen, men der skulle vist friske underbukser til….. Mere held end forstand.  Det er absolut fjollet at fedte med dæk og rigtige vinterdæk er efter min opfattelse det bedste. Hvad spares der ved helårsdæk i forhold til den første skade på grund af bare lidt dårligere vejgreb i forhold til vinterdæk? Læg dertil at helårsdækkene er ret kostbare. 

Da vejret hvor jeg bor og kører (primært Nordsjælland) har været med milde vinte og nærmest ingen sne på vejene de sidste 4-5 år, vil jeg mene det er mere forsvarligt at kører med helårs dæk i vintermånederne da man mere 98% af tiden vil man have meget bedre vejgreb på et helårs dæk end på et vinterdæk. 
P85DK
P85DK Sep 25
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

(...) jeg gav udelukkende dækmanden ret og vil selv, teoretisk, vælge at have de mest slidte dæk bagpå.

Altså, du mener selv det modsatte af dækmanden, men giver ham alligevel ret? Kan du uddybe?

Du ville have de nye dæk foran og dækmanden ville have de nye dæk bagpå? Så jeg er enig med dækmanden eller er vi ude i noget 'jeg ved, at du ved, at jeg ved, at du ved, at jeg ved, at dækmanden har en tyk datter?'

MOS
MOS Sep 25

@P85DK

Du gør mig forvirret! Kan du ikke bare skrive, hvor du synes, de bedste dæk skal sidde og hvorfor?

P85DK
P85DK Sep 25

:-) Dækmanden og jeg vil begge have de nye dæk bagpå - det troede jeg var tydeligt ud fra http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7244?page=4#post-119205

Det andet var bare en typo

Sider: « 1 2 3 4 5