Loading...
dk

Den der lyd... | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Nov 11 '14

som nogen har fået skiftet motor (drivetrain hedder det vist i TMS-jargon) på, hvordan lyder den egentlig? Er det noget i retning af en blanding mellem et gammeldags tandlægebor og en vinkelsliber, som i det fjerne skærer et vandrør over? Hvor højt skal det være, før det et kritisk? Er det en lyd, der kan variere lidt fra køretur til køretur?

KS
KS Nov 11 '14
Yes, Den er go' nok - den er dårlig. Har det samme igen igen igen og venter på ny DU. Lyden varierer meget , nogen dage næsten ingen andre dage voldsomt. Kontakt SC og få bestilt en ny..
Hookmaker
Hookmaker Nov 11 '14

Min lød som at køre en radiobil i tivoli ved 40-50 km/t var det specielt tydeligt.

Kiefer
Kiefer Nov 12 '14

Samme højfrekvente tone her, normalt var lyden der ved 130+ km/t men efter et stykke tid startede den ved 30km/t og blev ved...

Så jeg aftalte at Tesla skulle skifte den og så lave et par andre småting, men som altid med Tesla DK så har de glemt at lave halvdelen når man får bilen tilbage...

/Martin

T3S7A
T3S7A Nov 12 '14

Jeg kan kun rose Tesla Hamborg. 

Havde en 10 punkter som skulle ses på. Alle 10 punkter, + 2 mere som de selv lavede var lavet da jeg hentede bilen igen. 

Duggen i baglygterne har de prøvet at lave, kan se lygterne har været ude, da skidt som var ved lygtesamlingen er væk. Men de dugger dog stadig begge 2. Ikke så meget som før, men stadig til irritation. Ser også mine forlygter er begyndt at have en fin grå hinde ude i begge sider. Håber Tesla finder en løsning på dette, da det ser ikke for godt ud. 

Havde også en løs genstand, som rullede rundt i bundet et sted i bilen. Kunne man hører ved skarpe sving, hårde opbremsninger. Har hørt at andre nogle gange har denne, og det ikke kan finde. Det blev også løst her. 

Dog er jeg ikke helt tilfreds med div. samlinger på bilen. Synes det ligner noget som man burde finde på en 107 eller anden skrammel minibil. Kigger jeg på mine baglygter, så er der ca 5mm luft fra baglygte til bagagerums klappen ved den ene, og den anden er der maks 1mm. Sådan er der en del steder hvor det ikke er 100% symmetri. 

christer
christer Nov 12 '14
Eneste mislyd jeg har er den der hylende "lukke-luft-ud-af-en ballon" lyd der kommer ved kraftig accl. Iflg Tesla Kirstinehøj er det normalt - jeg tvivler. Men jeg går ud fra at "drive unit defect" lyden er noget andet end det???
DeaconWP
DeaconWP Nov 12 '14

Hvor er teknikkken blevet af? er der ingen der har noget ordentligt optageudstyr i dag? Og som kan uploade en fil med lydene, som man har?

mortenhomann
mortenhomann Nov 13 '14

Jeg synes, det kunne være nyttigt, hvis jer der har fået skiftet drive unit, ville hjælpe med et overblik over, hvilke problemer I har oplevet, som har fået Tesla til at skifte? Ud over ovenstående husker jeg, nogen der har talt om klonk-lyde, men har der også været funktionsproblemer (udover lyd), som har resulteret i, at drive unit er blevet skiftet?

Jeg prøver pt. at samle sammen på de forskellige ting, jeg skal have fikset ved servicebesøg, men tænker om nogle af skavankerne kan have forbindelse med dårlig drive unit?

heinzemann
heinzemann Nov 13 '14

Nu ved jeg godt det to biler ikke kan sammenlignes. Men jeg har en Renault Fluence ZE som bil nr. to (Teslaen er ikke leveret endnu). Når man accellererer Fluence'en lyder det lidt som en jetmotor der starter. Det lyder faktisk meget fedt. Men måske er det lidt den samme lyd i refererer til.

Dog synes jeg ikke at jeg har oplevet den samme lyd de 2x jeg har prøvekørt en Tesla.

kajakaj
kajakaj Nov 13 '14

Jeg har 2 nevøer, som har fluencer. De måtte begge have skiftet driveunit pga. totalt nedbrud ved 28.000 km, så ikke kun et Tesla-problem

Kiefer
Kiefer Nov 13 '14

Mit var en hyletone når man trykkede på speederen og uanset hastighed og accelleration.

/Martin

heinzemann
heinzemann Nov 13 '14

OK Kiefer, det lyder absolut ikke rart. Ej heller at jeg kan vente ny driveunit til min Fluence om 14.000 km. Har du yderligere info på det kajakaj (ved godt det er off-topic og forkert forum)?

kajakaj
kajakaj Nov 13 '14

@heinzemann: Du kan kontakte Søren og Jakob som ejer dette firma - se linket

https://www.facebook.com/pages/Larsen-autoindretning/114576665231477?pnref=story

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Nov 13 '14
laslun
laslun Nov 19 '15
Har også lige fået min Tesla i fredags. Brugt 2014 model. Når jeg holder stille kommer der nogle sagte dunk sådan helt regelmæssigt. Har først lige lagt mærke til det nu her. Er det forventeligt? Ellers må jeg da lige have fat i servicecenteret i morgen.
Den står også til at skal have ny driveunit til marts.
T3S7A
T3S7A Nov 19 '15

Luk svigermor ud af Frunken..

JL
JL Nov 19 '15

@laslun: Du er sikker på det ikke er dit hjerte der banker ;-) Ej, seriøst, så lyder det mærkeligt. Jeg har fået skiftet min driveunit og der kom lyden (klonk lyd) ved lav hastighed når man slap speederen. 

laslun
laslun Nov 19 '15
@JL ja det kunne lige passe :-)
Tror faktisk det er klimaanlægget der siger det, nu jeg har lyttet mig lidt frem og prøvet forskellige knapper.
Så hvis jeg nu kan få ny driveunit og klimaanlæg, så mangler jeg bare batteri og alle de sensorer der er i 2015 modellen. Så er det jo en ny bil.
laslun
laslun Nov 20 '15
@T3S7A
Haha :-D Kender du en der kan isolere frunken bedre?
Tror jeg har min svigermor liige hvor jeg have hende :-)
gronkjaer
gronkjaer Dec 28 '15

Har så lige modtaget min S85D d. 23/12-15 og nu syntes jeg så, at jeg pludselig kan høre en højfrekvens lyd, som er endnu højere i pitch, end den sædvanlige accelerationslyd=moderne rutchebanelyd. Er det noget i andre også har bemærket? Er det bare sådan det er? Er det pga. dual motor? Eller er DU'en defekt.   Kom gerne med bud.. :-) 

ODE90D
ODE90D Dec 28 '15

Jeg hører også indimellem en hyletone som jeg tvivler på skal være der. Tror det stammer fra aircon, da det oftest hjælper at slukke for det, men det kan jo ikke være meningen. 

Det kunne være rart at vide hvordan man får hyletonen væk,

Sider: 1 2 3 4 5 6 »