Loading...
dk

Hvad lader en ny model X eller S med i dag? | Tesla Forum

koden
koden Aug 31

Kan en ny model bruge de kommende 250 Kw ladere, som jeg kan forstå de opgraderer SuC til?

Snemonster
Snemonster Sep 1

En SR+ kan op til 170. En LR og Performance kan til 250

selsoe
selsoe Sep 1

Jeg mener de nye S/X kan lade op til 200 kW, men jeg ved ikke om de har CCS-konverteren med som standard. 

Kiefer
Kiefer Sep 1

Har de nyeste Model X og S ikke allerede CCS indbygget, så man ikke behøver en adapter?

/Martin

bskaarup
bskaarup Sep 1
Citat fra Kiefer Har de nyeste Model X og S ikke allerede CCS indbygget, så man ikke behøver en adapter?

CCS stikket er jo større så det ville kræve nyt design af baglygten på S & X. Der medfølger en CCS adapter. Så vidt jeg ved kan adapteren max yde 500A så derfor op til 200kW.

I USA er det vist op til 225, men der bruger de jo stadig de modificerede Type 2 stik til V3 Supercharger.

MOS
MOS Sep 1

Om det er max. 200, 225 eller 250 kW er vist ikke afgørende. Den kan kun lade med så høj effekt ved meget lav SoC og ramper derefter hurtigt ned til lavere effekt. I det tilfælde, at man kommer ind med meget lav SoC, så vil de 25 kW ekstra ladeeffekt i den korte tid, der går, inden den alligevel ramper ned, i bedste fald spare lige under 1 min. i samlet ladetid.

I praksis vil man ofte komme ind med lidt højere SoC, så den alligevel ikke rammer max. ladeeffekten eller i hvert fald kun ganske kortvarigt. Og det er også kun de færreste SuC i dag, der er V3, som kan lade med så høj effekt. V2 er begrænset til max. 150 kW. Ionity ladere kan vist max. levere 175 kW og alle andre ladere ligger endnu lavere.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 1
koden
koden Sep 1

Det har du nok ret i. Under alle omstændigheder bedre end de max. 93 nuværende S model trækker på max. :-)

muller
muller Sep 1

Jeg er lige kommet hjem fra Frankrig, med ladning på adskillige V2 SuC i nyere Model X Long Range. Max effekt var 138 kW mellem ca. 10% og ca. 50% SoC. Så falder effekten til ca. 95 kW.

Ladestik-designet på bilen er det samme som det har været siden 2013, men der medfølger en CCS adapter med bilen, så man kan benytte M3/CCS kablet på laderen. Hvis man benytter "det gamle" kabel/Type 2 stik uden adapter er max effekt stadig ca. 118 kW.

Vi fik desværre ikke mulighed for at teste en V3 lader.

koden
koden Sep 1

Jeg har lidt kig på en ny, men må indrømme jeg er lidt nervøs for at give mange penge for noget forældet teknik.

Gratis SuC opladning gik de vist væk fra igen så vidt jeg husker?

Var der ikke en kort periode de sidste år, hvor S og X fik livslang Suc opladning ud over de første model S 2013 til 2016?

PeterE
PeterE Sep 3
Citat fra koden

Jeg har lidt kig på en ny, men må indrømme jeg er lidt nervøs for at give mange penge for noget forældet teknik.

Gratis SuC opladning gik de vist væk fra igen så vidt jeg husker?

Var der ikke en kort periode de sidste år, hvor S og X fik livslang Suc opladning ud over de første model S 2013 til 2016?

Jo, det skete et par gange undervejs at 'gratis' SuC igen var inkluderet. Nok i forbindelse med at der skulle sælges ud fra lagrene eller lukkes et finanskvartal... (og ikke noget ondt i det) 

Johannelund
Johannelund Sep 3
@koden
Husk på at uden fri SUC er bilen sat 50t ned, så du skal virkelig bruge SUC meget for at tjene de 50t hjem igen. Ps har max ladet på SUC 100 kWh og dem har jeg i teorien giver 50t for, på 5 år og 106t km,