Loading...
dk

Centreringsringe - hvor kan jeg købe nogle der er præcise nok? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Sep 4 '20

Halløj!

Har erhvervet mig et sæt uoriginale fælge til kommende vinter. Alt burde passe pånær nav hvor fælgens 70,1mm er større end Model 3's 64,1mm.

Har aldrig brugt centreringsringe så søgte lidt på nettet og det lader til at den mest udbredte holding er at de kun er til for at hjælpe med montering - boltene skulle centrere da de er koniske.

Søgte lidt på nettet og det letteste var at bestille dem hos T-Hansen... det var da forhåbentlig noget de kunne finde ud af... Nåh øv... Pakken siger 70,1-61,1 men de er nærmere 69,1-64,3.

Har ikke prøvet på dytten for det var planen imorgen lørdag (bare et enkelt hjul). Når jeg sætter centreringsringen i fælgen så er der, som forventet, noget slup. Så tænker jeg at det sikkert er fint til at hjælpe med montering, men ved kørsel så tænker jeg at den ikke så præcise centreringsring fra T-hansen langsomt vil blive pulveriseret (bemærk at disse er lavet af plast).

Hvor anbefaler I at jeg køber centreringsringe? 

Burde jeg vælge et sæt i aluminium? De må da for dælen være målfaste... 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Sep 4 '20
canel
canel Sep 4 '20

centerringene er kun for at lette montering.
jeg forsøgte også at købe nogle der passede til mine vinterfælge, men dem der burde passe duede ikke.
så monter alle hjulbolte, og tilspænd på skift i hånden mens du rykker frem og tilbage i fælgen.
når den ikke flytter sig mere, som regel efter 3. boldt, kan du spænde med nøgle.