Loading...
dk

Den der lyd... | Tesla Forum

tintin
tintin Jan 16 '18

Er der nogen der har oplevet en pludselig meget høj konstant lyd nærmest som lyden fra et maskingevær?

Lyden var uafhængig af fart og fortsatte også i park. Forsvandt først da jeg trykkede på power off.

Jeg har været i kontakt med Tesla og har sendt dem en video som jeg også gerne vil dele i dette forum men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan en video vedhæftes her

larsenjan
larsenjan Jan 17 '18
Pumpe til luftundervogn måske?
tintin
tintin Jan 17 '18

Jeg sendte en video til Tesla Århus. En teknikker så den og sagde at han aldrig havde hørt noget lignende og de vil meget gerne have den ind men lyden forsvandt efter jeg bootede hovedskærmen  så vi blev enige om at se an. Vil meget gerne dele videon på dette forum men jeg kan ikke umiddelbart se hvordan man gør. Er der nogen der på simpel vis kan forklare det?

mbk
mbk Jan 19 '18

Hvis du har en Google konto eller dropbox eller lign. er det nemmere bare at smide et link til en af disse.

tintin
tintin Jan 19 '18

Nogen der har hørt noget lignende? 

https://youtu.be/Is_BT-Zkb5o

KS
KS Jan 19 '18
Den går dårligt på den ene cylinder :-)

Lyder som kompressor til luftundervogn..
SuneH
SuneH Jan 19 '18

Tror det er kileremmen :-)

P85DK
P85DK Jan 19 '18

Kan du fortælle hvor lyden kommer fra, det er lidt svært at finde ud af i videoen. Lyder lidt som om lyden kommer via højtalerne?

@Ken - kompressoren, selv hvis den er defekt, vil du næsten kun kunne høre udefra, ikk?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 19 '18
MOS
MOS Jan 19 '18

Det lyder som om, "maskingeværet" skyder med ca. 12 Hz (12 skud i sekundet).

Har du prøvet at skrue op/ned for lyden eller evt. mute anlægget? Prøv at lægge øret ind til højttalerne for at tjekke, om lyden kommer derfra. Jeg synes, det lyder lidt som en ridset CD, der er "gået i hak". Andre elektroniske afspillere og lydeffekter, der spilles over anlægget kan vel tilsvarende "gå i hak".

Det er jo ikke helt ligegyldigt, om det er en software bug, der får musikanlægget til at gå amok eller om det er en mekanisk fejl på bilen.

Har du oplevet fejlen, efter du har genstartet skærmen eller var det bare den ene gang?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 19 '18
tintin
tintin Jan 19 '18

Jeg kan ikke med sikkerhed sige om lyden kom fra højtaleren. Tror det dog ikke. Radioen var også slukket. Lyden er ikke kommet igen efter reboot af den store skærm.

P85DK
P85DK Jan 19 '18

Radioen behøver ikke være tændt. Jeg har haft statisk lyd over højtalerne uden radioen har været tændt. Jeg har haft forstyrelser fra motor over højtalerne, så lyden fulgte omdrejningner på motoren. Det kan nemt være sådanne forstyrrelser som giver sådan en lyd. Det at lyden forsvinder efter en genstart af MCU tyder også på en eller anden forstyrrelse eller SW bug.

MOS
MOS Jan 19 '18

Man kan nok ikke udelukke, at det kunne komme fra højttaleren, selvom radioen var slukket. Teslaen afspiller af og til diverse lydeffekter, bip-lyde, blink-klik-lyde m.m. Hvis afspilningen af én af disse lyde "går i hak" og den forsøger at spille lyden forfra og den gør dette 12 gange i sekundet, kan det måske lyde som et maskingevær.

Hvis du oplever, at lyden kommer igen, så ville jeg nok prøve at lægge øret ind til højttaleren for at tjekke, om lyden kommer derfra. Hvis den gør det, er det nok bare en software bug, som kan klares med en genstart af skærmen.

Hvis det derimod er en mekanisk fejl, ville jeg nok være mere bekymret. I så fald, prøv at stige ud af bilen og gå en runde for at se, om du kan lokalisere lyden.

Hvis ikke lyden har været der, siden du genstartede skærmen, hælder jeg nok mest til, at det var en software bug, hvor højttalerne har fået en dårlig lydfil galt i halsen :-)

Hilbert
Hilbert Jan 19 '18

Oplevede nøjagtig samme ”maskingeværlyd” for ca. 14 dage siden.

Helt klart fra højttalerne (havde ikke musik til og lyden var skruet helt ned).

Ingen besked på instrumentbordet.

Jeg lavede blot en reset af skærmen, og så var det slut med larmen.

Helt klart en sjælden periodisk fejl, som jeg ikke ville bekymre sig om.

KimT
KimT Jan 19 '18

Jep - os mig - helt klart fra højttaler. Tror det var først på ugen. Efter boot af skærm forsvandt den

tintin
tintin Jan 19 '18

Tak for alle svarene. Det snerper i retning af et software issue. Glad for at det ikke er noget mekanisk. Jeg er uden for 2 års garantien og over 80000km.

Trannel
Trannel Jan 19 '18
Min har haft samme grimme lyd for et år siden Jeg resettede og den har ikke været der siden. Lyden kom helt sikkert fra højttalerne.
Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 22 '18

Ja, det lyder helt afgjort som en lydfil der looper. Legede med en sampler i min barndom - der er match :-)

Er der andre end mig der oplever at lydanlægget spiller ca. et halv sekund af det seneste spillede nummer hver gang man åbner døren når musikken pauset?

tintin
tintin Jan 22 '18

Lyden kom igen i dag og den kom ikke fra højtaleren men fra ventilationsåbningen i føresiden. Forsvandt efter reboot af den stor skærm.

Tesla i Århus tjekkede OTA og dette er deres svar

Teknikeren siger du skal prøve ar resette Trip A & B og af recent destinations.

Og så skal du være ops på at lave soft reset ca. en gang om ugen. 

P85DK
P85DK Jan 22 '18
Quote from tintin

Teknikeren siger du skal prøve ar resette Trip A & B og af recent destinations.

Og så skal du være ops på at lave soft reset ca. en gang om ugen. 

Buffer issue? Det er ikke acceptabelt at du skal lave en soft reset hver uge. 

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 23 '18

Det er eddemaneme sort. Det næste bliver at vi skal stille offergaver ud og vende bilen mod Freemont...

Sider: « 1 2 3 4 5 6