Loading...
dk

Model 3 byggekvalitet 2020? | Tesla Forum

adsi7430
adsi7430 Sep 7

Er der nogen Model 3 ejere fra 2020, der vil dele deres erfaringer med byggekvaliteten?

Har I haft nogle af de velkendte problemer man så i starten? Panel gaps, ridser i lakken osv?

Og har Tesla i så fald været behjælpelige med at fikse fejlene? 

Jeg står til at modtage min M3 Long Range sidst på måneden og er lidt spændt på kvaliteten. Især efter nedlukning af Fremont-fabrikken som følge af COVID-19 og leveringspres af Y-modellen. 

På forhånd tak!

jpx
jpx Sep 7

Jeg hentede vores Long Range i slutningen af juni, og der har ikke været noget galt. Jeg gik ikke rundt med en lup, men jeg var lidt mere undersøgende end da vi hentede vores tidligere Volvo. 

Vi har kørt 5000 km siden da, og er kun positiv overraskede. 

adsi7430
adsi7430 Sep 7
Citat fra jpx

Jeg hentede vores Long Range i slutningen af juni, og der har ikke været noget galt. Jeg gik ikke rundt med en lup, men jeg var lidt mere undersøgende end da vi hentede vores tidligere Volvo. 

Vi har kørt 5000 km siden da, og er kun positiv overraskede. 

Dejligt at høre! Vi krydser fingre for, at det bare fortsætter. ;-) 

Micmex
Micmex Sep 7

Har en bekendt der lige har hentet sin LR for en uge siden, der kniber det med fulddækkende maling på bagklap, helt inde i det 90 grader hjørne hvor bagklap åbnes skinner grundmaling frem. Inderskærme er han heller ikke tilfreds med, de sidder ikke ordentlig på plads og dækker ikke så grundigt, som det er tilfældet på andre biler eks. Golf. Han har været hos Tesla, men de siger at det er normal byggekvalitet hos Tesla, så gå den nye bil meget nøje efter i krogene og reklamer inden modtagelse, i håb om at tingene rettes med det samme.

Forummets indlæg er redigeret af Micmex Sep 7
adsi7430
adsi7430 Sep 8
Citat fra Micmex

Har en bekendt der lige har hentet sin LR for en uge siden, der kniber det med fulddækkende maling på bagklap, helt inde i det 90 grader hjørne hvor bagklap åbnes skinner grundmaling frem. Inderskærme er han heller ikke tilfreds med, de sidder ikke ordentlig på plads og dækker ikke så grundigt, som det er tilfældet på andre biler eks. Golf. Han har været hos Tesla, men de siger at det er normal byggekvalitet hos Tesla, så gå den nye bil meget nøje efter i krogene og reklamer inden modtagelse, i håb om at tingene rettes med det samme.

Det lyder som nogle af de fejl, der også var der i starten. Det kan jeg i hvert fald forstå på flere ejere af de første M3-modeller.  

selsoe
selsoe Sep 8

Jeg tror kvaliteten får et løft når de bliver "Made in Germany" fra næste år. :)

Efter sigende skulle kvaliteten på de kinesiske Model 3'er ihvertfald være super god.

KimT
KimT Sep 8

Tror også stadig at kvaliteten er for svingende. Tror også første det bliver bedre når bilerne til DK produceres i Berlin.

Goodspeed
Goodspeed Sep 24

Hentede min SR+ i mandags. Har fundet små fejl efterfølgende: Sort "stof" ved instrumentpanel helt oppe ved forruden, var ikke klikket helt på plads. Tre tryk over hele fladen og den hoppede helt ned på plads. Bagsædshynden i førerside var ikke på plads i hullet hvor en pal skal gå ned og låse det fast. Ved at trykke hynden bagud og ned sagde den "klik" og sad som den skulle. Sort plast panel helt nede i bunden af bilen under fører døren, var sprunget ud tre steder af sine clips. Da jeg lagde mig ned og kiggede op under bilen kunne jeg se at plast panelet have fået et skrup, formentlig under transporten på biltransporten fra Holland eller båden fra Freemont. Igen kunne jeg klikke den på plads selv, ved at slå på den med flad hånd. Tesla har ikke samme kvalitetskontrol som tyskerne, men hold op hvor er den dejlig og alt er derfor tilgivet :-)

jramskov
jramskov Sep 24

Ja, uanset hvad Elon siger, er det helt sikkert ikke højeste prioritet i Freemont.

adsi7430
adsi7430 Oct 2
Hentede min M3 LR sidste weekend. Positivt overrasket over byggekvaliteten. Gode samlinger og ingen ridser. Kun et hjørne af stoffet oppe ved forruden skulle klikkes på. Ved leveringen i Århus havde min “sidemakker” en ridse i fronten af sin bil, som medarbejderne selv gjorde ham opmærksom på. Der blev aftalt en servicetid med det samme. Jeg er sgu bare glad. Fantastisk bil og uhæmmet køreglæde! ;-)
Forummets indlæg er redigeret af adsi7430 Oct 2
MOS
MOS Oct 2

@adsi7430

Tillykke med din nye M3. Og godt at høre at den var stort set fejlfri.

Jeg tror ofte, man hører historier med brok over ting, der ikke fungerer. Men man hører sjældent de mange historier om folk, der har gode oplevelser.

HrMogensen
HrMogensen Oct 19

Citat fra MOS

@adsi7430

Tillykke med din nye M3. Og godt at høre at den var stort set fejlfri.

Jeg tror ofte, man hører historier med brok over ting, der ikke fungerer. Men man hører sjældent de mange historier om folk, der har gode oplevelser.

Helt sikkert!

Det er primært når noget er galt man får travlt på tasterne :) 
Jeg må indimellem knibe mig lidt i armen når jeg kigger ud af vinduerne eller kommer ud af hoveddøren. Står der virkeligt sådan en fed bil der!!?  

jramskov
jramskov Oct 19

@adsi7430 Tillykke med bilen! Og ja, det er en fornøjelse :) 

ankjaers
ankjaers Oct 20

Fik leveret min M3 i marts. Brugte næsten 30 minutter på at gå den igennem. Der var ingen fejl, med elementer som skulle klikkes på plads, eller problemer med malingen. Min bil havde stået udenfor før levering. Så der var lidt alm snavs som i første omgang lignede problemer med maling. Personalet var super flinke til at pudse "mærkerne" væk, som viste sig blot at være snavs. 
20k senere er der stadig intet ud over frustation over covid19 som begrænser roadtrip planerne