Så kom de første prisstigninger, kan ikke se de er rullet ud på den danske side. Men, det er vist kun et spørgsmål om kort tid.
Skynd jer derind folkens hvis I vil spare på jeres bestilling.
Mvh Ole
Så kom de første prisstigninger, kan ikke se de er rullet ud på den danske side. Men, det er vist kun et spørgsmål om kort tid.
Skynd jer derind folkens hvis I vil spare på jeres bestilling.
Mvh Ole
62 400€ før nu 64 900€, det er for 85kwh. Det er vil ca. 20000 DKR vi kan forvente i prishop.
Tesla i DK forventer ikke at prisstigningerne bliver ligeså store i dk, da vi allerede ligger højere end Europa generelt - men who knows?
Danmark, Norge og Schweitz er gået uden om prisstigninger i denne omgang. Nok fordi vi allerede lå lidt højere.
Men det betyder så også at prisen i DK nu næsten matcher prisen i resten af EU.
/Martin
Min konfiguration er steget med 8000 i pris indenfor de sidste par uger. Kan dog se at den er steget ca. 20.000 i Frankrig.
Prisen er prisen når aftalen er indgået og bestillingen er lavet.
Ja det er da ikke usandsynligt. DK gik jo fri i sidste omgang hvor en del andre lande oplevede prisstigninger heriblandt Norge som fik en betydelig prisstigning. Har dog læst på det Norske forum at enkelte nordmænd sælger brugte biler til DK, og at der stadig er væsentlige penge at spare trods prisstigning, told og momspålæggelse ved indførsel i DK.
Væsentlige penge at spare ved køb for Norge? Tror det ikke.
Den billigste P85 koster herhjemme 670.000kr.
For at en norsk Tesla skal matche det, skal den koste 65.000€
Det svare til 487500dkk.
487500 +25% moms = 609375dkk
609375 +10% told = 670312,5dkk.
Så til 65.000€ er der IKKE noget væsentligt at spare, og de norske P85'ere på Mobile.de starter på 72.000€ = 742500dkk med told og moms.
Med mindre selvfølgelig at jeg regner et eller andet forkert =)
Men til den pris, så havde jeg hellere smidt 100.000 oven i, og taget en P85D...