Loading...
dk

Battery Day i dag | Tesla Forum

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 24 '20
Citat fra jramskov

Som jeg forstod det, var batterierne også produceret anderledes, så der var kortere mellem anode og cathode og dermed udvikles der mindre varme. 

Mon ikke det kommer - det er en lavthængende frugt at plukke. For at der kan være en ekstra celle mellem 4680erne, skal den have en diameter på 18,5 mm, så det er nok sandsynligt at de laver en 1880 celle når de har fået 4680er produktionen skaleret op. Det vil alligevel give op mod 15% højere energitæthed at flette dem ind.

jramskov
jramskov Sep 24 '20

Her er video fra battery day - linket skulle gerne starte nogle minutter inde og den del varer cirka 5 minutter: https://youtu.be/bi-rkBvblv4?t=206

P85DK
P85DK Sep 24 '20
Citat fra Mugge

Havde ellers i laaang tid set frem til et facelift af model s, det blev så ikke denne gang. Dybt skuffet

Forstår ikke hvorfor de ikke kommer med et facelift, når modellen grundlæggende er fra 2012

Model S har indtil nu været i en lang facelift proces, jeg går ud fra at du mener en ny generation af Model S.

Selvfølgelig er det sjovt at geeke ud over hvordan batteriteknologien udvikler sig, men det hele kunne vel være klaret ved at sende en mail ud hvor der stod at udviklingen er som forudsagt og forventet. Ingen revolution, men den forventet evolution - det havde selvfølgelig ikke været så sjovt som en Batteryday, men havde været korrekt :-)

Noget af det mest positive er Model S Plaid, og her mener jeg ikke acceleration eller tophastighed (selvom det er langt vigtigere end hvad folk giver det kredit for), men det faktum at de nye 4680 celler bliver i en pakke som passer i det eksisterende Model S batteri format, det kan give et svagt håb om muligheden for at opgradere en ældre Model S, så den i det mindste kan køre fra øst til vest uden at skulle stoppe og lade på den ikke eksisterende SuC ved Korskroen de lovede tilbage i 2014.

Med hensyn til acceleration og 1/4 mile tid, så taler vi altså McLaren 720S niveau i en bil der vejer små 2.400 kg.

Men hvor vil det være dejligt hvis de snart for ansat en ordentlig interiør designer til deres topmodeller ... det er begrænset hvor meget den 17" skærm kan retfærdiggøre i 2020 af mangler i resten af interiøret.

MikaelH
MikaelH Sep 24 '20

Der går rygter om en opdatering til Model S i starten af det nye år.
Tror også du begår en fejl ved at antage at en Model S Plaid bestilt i dag ligner den nuværende Model S. Ingen har set billeder af Plaid udgaven endnu. Vi har kun set en prototype som bliver brugt til test af drive train.

koden
koden Sep 24 '20

(selvom det er langt vigtigere end hvad folk giver det kredit for)

--------------

P85DK: Hvad er så vigtigt ved at komme endnu længere ned og op for os alm. mennesker?

Er 4,4 sek. ikke godt nok?

Noogi
Noogi Sep 24 '20
Citat fra P85DK

Med hensyn til acceleration og 1/4 mile tid, så taler vi altså McLaren 720S niveau i en bil der vejer små 2.400 kg.

Rettelse. Forudsat at specs holder i virkeligheden gør accelerationen 720S fuldstændigt til skamme. Mig bekendt er der ikke en produktionsbil der overhovedet kommer i nærheden. Heller ikke udgåede modeller.

Vi taler 2 sek til 100 og en 1/4 mile på 8,9 sekunder. Det er 1 sekund hurtigere end en 720S med semi slicks på en god dag. Taler man rene specs er det et røverkøb uden lige.

Citat fra koden

P85DK: Hvad er så vigtigt ved at komme endnu længere ned og op for os alm. mennesker?

Er 4,4 sek. ikke godt nok?

Du svarer selv på dit eget spørgsmål når du skriver almindelige mennesker. Har en ven der gør sig i superbiler og hypercars. Kunderne er hverken almindelige når det gælder pengepung eller interesse i biler. For det klientel er en Plaid Model S ikke kun et røverkøb. Lever den op til de udmeldte specs vil den være den ubestridte accelerationskonge selv ift biler der er mange gange dyrere.

koden
koden Sep 24 '20

Jeg var bare nysgerrig for at høre hvorfor P85 mener det er langt vigtigere end de fleste giver kredit for.

Går ud fra at de fleste herinde er godt tilfreds med 4.4 sek. 

Om tesla laver en superbil der er den hurtigste er noget andet.

Det er da fedt de kan det og slå alle de motoriserede af banen.

Forummets indlæg er redigeret af koden Sep 24 '20
Bianco
Bianco Sep 24 '20

Jeg tror omkostningen for at udvikle Model S plaid har været meget lav, og den er mest tænkt som en advarsel til BMW, Mercedes, Lexus, Jaguar, Aston Martin m.fl., om at det er altså NU de skal skifte til elbiler.

Og som reklame. 

koden
koden Sep 24 '20
Citat fra Bianco

Jeg tror omkostningen for at udvikle Model S plaid har været meget lav, og den er mest tænkt som en advarsel til BMW, Mercedes, Lexus, Jaguar, Aston Martin m.fl., om at det er altså NU de skal skifte til elbiler.

Og som reklame. 

--------------------

ja netop..kunne være god grund og så fordi det jo er en samling nørder de Tesla byggere.

P85DK
P85DK Sep 24 '20

@Koden - pointen er at folk fokusere på de 1,9s og netop siger at det er alligevel alt for hurtigt og det har ingen brug bla bla bla. Det er accelerationen over 50 og over 100 der er vigtige her. For at få den, så er de 1,9s reelt set kun et (dejligt) biprodukt.

Det Tesla viser, som ingen af de andre elbilsproducenter rigtigt har taget hul på, er hvordan du kan lave elbilsteknologi som virkelig presser grænserne og gøre dem så stabile at de kan anvendes i en almindelig familiebil og til en meget fordelagtig pris.

1: Det 'tvinger' producenter af seriøst svinende supercars til at kigge endnu mere i den retning, da det eneste de har som Tesla ikke har, er lyd (og fede designs ude og inde).

2: Udviklingen af thermo styring i batterierne og drivlinjer til high performance. Selv Audi bliver jo kylling og sætter topfartsgrænsen på deres elbiler på ca. 200 km/t - forsprung durch technik?

3: At bruge en niche drivlinje fra Roadsteren på andre modeller er bare god økonomi. Jeg er sikker på at Model S Plaid vil sælge i betydeligt flere antal end Roadsteren.

4: Husk på at det var ikke mindst accelerationen som gjorde at Tesla fik hul på elbilsmarkedet med den teknologi vi kender i dag. Rækkevidde og ladehastighed på den originale roadster var ikke imponerende og det ved vi jo også fra Model S/X indtil 100D og Model 3.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 24 '20
Ice2EV
Ice2EV Sep 24 '20

Der vil altid være nogen der ikke kan få den hurtig nok.

Da vi fik vores model 3 LRD, var den også sindsyg hurtig. Men overvejer af og til om jeg skulle smide de 13K og opgradere.   ;-)

Fedt hvis det bliver muligt at købe en raket, men langt de fleste vil nok nøjes med mindre.

Kiefer
Kiefer Sep 24 '20

Nu husker vi alle vel 2014 da P85D kom på markedet, her var Tesla også ude og fortælle om alle de vilde specs den bil havde, og da folk så fik den mellem hænderne var der ikke meget af det der holdt i virkeligheden, både hvad angik hk og 0-100 tiderne. Man må håbe Tesla har lært lektien.

Super interessant hvis de endelig tager sig sammen og får lavet et opgraderet batteri til eksisterende Model SX kunder. Et nyt batteri med en reel rækkevidde på 500-600km i en S85/X90  ville jo levetidsforlænge de biler rigtig rigtig meget. Jeg kunne sagtens forestille mig at vi ville være i markedet for at skifte batteri til et større på vores Model X, så den kunne køre længere end de 250km den kan i dag. Og så beholde den nogle flere år. Hustruen er rigtig glad for den bil som konebil.

/Martin

voersaa
voersaa Sep 24 '20
Citat fra koden

Jeg var bare nysgerrig for at høre hvorfor P85 mener det er langt vigtigere end de fleste giver kredit for.

Det er i princippet en pikmålingskonkurrence men branding værdien af at have den hurtigste bil må man ikke tage fejl af. Det fokus som Plaid udgaven får vil sive ned til resten af portoføljen når den almindelige forbruger skal beslutte hvilket bilmærke han/hun godt kunne tænke sig.

Et fikspunkt i forhold til brand awareness er når jeg er ved min datters skole (eller hvilket som helst skole for den sags skyld) er de lidt mindre børn der råber "det er en Tesla!". Når det sker er det ikke unormalt at der lige har været en bil der kostede x2 eller x3 mere end min model 3 men den lagde de ikke mærke til. Den slags kan man ikke købe sig til igennem traditionel marketing.  

P85DK
P85DK Sep 24 '20
Citat fra Kiefer

Nu husker vi alle vel 2014 da P85D kom på markedet, her var Tesla også ude og fortælle om alle de vilde specs den bil havde, og da folk så fik den mellem hænderne var der ikke meget af det der holdt i virkeligheden, både hvad angik hk og 0-100 tiderne. Man må håbe Tesla har lært lektien.

Ja, det bliver interessant om de har det. På bestillingssiden er de ihvertfald lidt mere løse i deres formuleringer. På US siden skriver de:

Acceleration from 0-60 mph: <2.0s
    Quarter mile: <9.0s
    1,100+ horsepower
    Tri Motor All-Wheel Drive

På den danske side har de helt undladt at nævne HK :-)

Men en pris på 1.255.000 med nuværende afgifter er pænt billigt for den performance. Jeg køber den ihvertfald hvis prisen holder når den engang kan leveres.

koden
koden Sep 24 '20
Citat fra voersaa
Citat fra koden

Det er i princippet en pikmålingskonkurrence men branding værdien af at have den hurtigste bil må man ikke tage fejl af. Det fokus som Plaid udgaven får vil sive ned til resten af portoføljen når den almindelige forbruger skal beslutte hvilket bilmærke han/hun godt kunne tænke sig.

Et fikspunkt i forhold til brand awareness er når jeg er ved min datters skole (eller hvilket som helst skole for den sags skyld) er de lidt mindre børn der råber "det er en Tesla!". Når det sker er det ikke unormalt at der lige har været en bil der kostede x2 eller x3 mere end min model 3 men den lagde de ikke mærke til. Den slags kan man ikke købe sig til igennem traditionel marketing.  

----------------------------------
Jeg kan godt huske børn der smilede og lavede thumbs up af min model S
Men det ser jeg altså ikke mere vil jeg sige.
Men der kører også mange model S og X hvor jeg bor og model 3 har alle efterhånden :-)
Forummets indlæg er redigeret af koden Sep 24 '20
koden
koden Sep 24 '20
Citat fra Kiefer

Super interessant hvis de endelig tager sig sammen og får lavet et opgraderet batteri til eksisterende Model SX kunder. Et nyt batteri med en reel rækkevidde på 500-600km i en S85/X90  ville jo levetidsforlænge de biler rigtig rigtig meget. Jeg kunne sagtens forestille mig at vi ville være i markedet for at skifte batteri til et større på vores Model X, så den kunne køre længere end de 250km den kan i dag. Og så beholde den nogle flere år. Hustruen er rigtig glad for den bil som konebil.

/Martin

------------------
som 2 x Tesla ejer kan jeg rigtig godt lide din jordnære tilgang til Teslas markedsføring, behandling af kunder efter køb o.s.v.
der er plads til forbedringer.
Kiefer
Kiefer Sep 24 '20

Rigtig mange børn (mest drenge)  i alderen 7-11 er stadig helt vilde med vores Model X, og specielt drengene i vores yngstes klasse (8 år) kan slet ikke forstå hvorfor vores datter ikke synes vi har verdens fedeste bil, for hende er det nu blot blevet til, netop en bil :)

Med over halvanden til to år inden levering af en Plaid, tænker jeg at ingeniørerne ved både AMG og Porsche allerede er i gang med at finde steder hvor deres biler kan blive endnu hurtigere. jeg ved at AMG allerede har både en EQS og en EQE stående og mon ikke Porsche også er i gang. Det er jo ikke så længe siden de kom med en forbedring. 

Men hvor alle jeg da gerne have ønsket at Tesla "blot" havde lavet en Model S med suuuper lang rækkevidde og så ellers €%&/ på 0-100 tiderne. 

Nå ja, og så kan jeg se at Tesla er kommet med i rækken af virksomheder der om 2-3 år har et nyt og meeeget bedre batteri... suk.. Dog tænker jeg Tesla måske er lidt bedre til rent faktisk at levere om de 2-3 år. Som jo selvfølgelig betyder 3-4 år Tesla tid :)

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 24 '20
ThomasDk
ThomasDk Sep 24 '20
Citat fra Kiefer

/Martin

Kan man ikke dette i dag, altså betale ved kasse 1 og så bede om at få et nyt batteri i? Men det giver måske samme rækkevidde som du har nu...

HemligNemlig
HemligNemlig Sep 25 '20

Var der ikke I 2016 at 100 Batterien kom? Eller var det 2017

Så hvis der går yderligere 2-3 år er der altså gået 7-8 år uden nyheder, det er da ikke specielt revolutionerende for den man mener er førende på markedet og alle skal ryste over på direktionsgangene som der skrives.

KimT
KimT Sep 25 '20
Citat fra ThomasDk
Citat fra Kiefer

/Martin

Kan man ikke dette i dag, altså betale ved kasse 1 og så bede om at få et nyt batteri i? Men det giver måske samme rækkevidde som du har nu...

De eneste der har fået "tilbudt" et større batteri er vist de helt tidlige 40 modeller, samt nogle 60. Mener ikke at have hørt at man "bare" kan få opgraderet sit batteri til et med flere kW 

Sider: « 1 2 3 4 »