Loading...
dk

Battery Day i dag | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Sep 25 '20

Var der ikke også noget med at man kunne købe en opgradering fra 70 til 75 på et tidspunkt?

Men ja, siden 2016 er der ikke sket noget i udviklingen af selve batteriets størrelse. De har nok bare været bedre til at udnytte de kWh der er til rådighed i batteriet. 

Hvis man ser på de andre, så ligger de også på en batteristørrelse mellem 70 og 100kWh

HrMogensen
HrMogensen Sep 25 '20
I forhold til Model S Plaid...
På Twitter kan det ses at flere allerede her bestilt deres Plaid. Den amerikanske Tesla side skulle have åbnet op for det. Indtil videre levering i slutningen af 2021.
Er enig i at det virker helt sindsygt at skrue så meget op for Model S når Roadster næsten er lige om hjørnet. Men som flere nævner så giver det ufattelig reklameværdi at være hurtigst. Og man har (ihvertfald jeg selv) en tendens til at se bort fra en smule dårligere samlekvalitet når køreglæden er stor.
Jeg har erfaring med det... De 2 tidligere køretøjer før M3 LR AWD var henholdsvis en Opel Kadett E GSI (min gør-det-selv lærlingekaret) og en lettere tunet Fiat Grande Punto T-Jet (da jeg var udlært).
bskaarup
bskaarup Sep 25 '20
Citat fra HrMogensen  Den amerikanske Tesla side skulle have åbnet op for det. Indtil videre levering i slutningen af 2021.

Det samme gælder den danske side. Pris fra kr. 1.255.020. 

jramskov
jramskov Sep 25 '20
Citat fra HemligNemlig

Var der ikke I 2016 at 100 Batterien kom? Eller var det 2017

Så hvis der går yderligere 2-3 år er der altså gået 7-8 år uden nyheder, det er da ikke specielt revolutionerende for den man mener er førende på markedet og alle skal ryste over på direktionsgangene som der skrives.

Det ved vi vel reelt ikke? Jeg tænker de løbende forbedrer deres batterier. 

Bianco
Bianco Sep 25 '20

Den løbende forbedring af batteri de sidste år har hovedsagligt været i faldende priser.

Bianco
Bianco Sep 25 '20
Citat fra selsoe

Det er vist ikke helt rigtigt. ...

Enig, og Model S gik fra "85" (79?) til knap 100 kWh i samme kasse. 

Kiefer
Kiefer Sep 25 '20

Men vægten på batteriet gik fra 540kg til 625kg.

bskaarup
bskaarup Sep 25 '20

Sandy Monroe er ret begejstret

Hans beregning viser at model 3 kan gå fra 74 til 130 kWh med den samme plads.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Sep 26 '20
Hilbert
Hilbert Sep 26 '20
@bskaarup Mon ikke du mener kWh, som er energi/kapacitet. kW er effekt. kw findes ikke. Se nu at få styr på de enheder, så vi forstår, hvad du/I mener.
JohnnyB
JohnnyB Sep 26 '20
Vi ved alle hvad manden mener, når han snakker om at gå fra 74 til 130 kW... at der mangler et ‘h’ kan ikke hidse mig op. Det er ikke en gruppe for fysiklærere det her, men for Tesla-kørere :-) God weekend til alle
koden
koden Sep 26 '20
Ja den sidste sætning lød mere som morgensurhed. Hilbert.. op på hesten og kom videre. Nogen laver stavefejl. Nogen formulerer sig dårligt og andre mig selv incl. fostår ikke kw begreberne. Men jeg forstod med det samme skaarups skriv.
Hilbert
Hilbert Sep 26 '20

Jeg troede først at det var en lille tastefejl og læste det derfor som kW, men at ladeeffekten skulle gå fra 74 til 130 kW var nyt for mig. Ved at læse øvrige indlæg i strengen kunne jeg så GÆTTE mig til, at det nok skulle være kWh - altså batterikapacitet (energi).

Hvis ikke en elbilkører/-ejer kender forskel på disse begreber/enheder, synes jeg faktisk, at det er lidt flovt.

Nå, men nu skal jeg ud at købe et kilo æbler - nå det var måske kun et kilogram æbler. Men skidt - 1000 eller ca. 8 stk. er vel lige fedt.

God weekend. 

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Sep 26 '20
JohnnyB
JohnnyB Sep 26 '20
Hilbert, lyder stadig til at weekendhumøret ikke har indfundet sig ;-)

Det er skudt ved siden af at gå ud fra, at en gennemsnitlig elbilejer forholder sig til forskellen på begreber som kW og kWh. Det skal være nemt at køre elbil - hvilket det også er, men hvis man som ny elbil-ejer kommer herind og kan læse, at det ligefrem er flovt at man ikke kender forskel - så orker man nok ikke lige tonen herinde.

Jeg har selv forsøgt at forklare forskellen for mange og hovedparten hverken forstår det eller går op i det. Fair nok.

Nu du går så meget op i enheder forventer jeg også, at du beder om et kilogram æbler, hvis du skulle falde over personlig betjening i en grøntafdeling. Alt andet vil være flovt ;-)
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 26 '20
Nu må I ikke sådan være efter Hilbert. Han er jo en ældre herre som bare går op i sin hobby
bskaarup
bskaarup Sep 26 '20

@Hilbert Rolig nu... jeg har rettet tastefejlen.

MOS
MOS Sep 26 '20

Det er vel lidt samme diskussion som, hvorvidt der er 170 km/h fra Odense til København. Eller 170 km.

Eller hvad med dette skilt - det er godt nok en stor zone! :-)

Hilbert
Hilbert Sep 26 '20
@bskaarup Alt forladt - og undskyld at jeg troede, at du ikke kendte forskel. Tastefejl kan vi jo alle komme ud for. @JohnnyB Flovt var nok uheldigt valgt - men så uhedigt da. Når man køber elbil er det for mig at se meget vigtigt at vide, om den har f.eks. 100 kW eller 100 kWh, hvilket jo er to vidt forskellige ting (bilens effekt eller bilens batterikapacitet). Slutteligt et spørgsmål fra en ældre herre: Lærer man ikke denne forskel i folkeskolen i dag?
jramskov
jramskov Sep 27 '20

Citat fra bskaarup

Sandy Monroe er ret begejstret

Hans beregning viser at model 3 kan gå fra 74 til 130 kWh med den samme plads.

Han er også ret begejstret for deres mega castings. 

Ice2EV
Ice2EV Sep 27 '20

Spørgsmålet er isåfald hvad vægten bliver på 130 kWh. Tænker umiddelbart ikke man skal regne med træk på sådan en krabat.

baldur
baldur Sep 27 '20
Citat fra Hilbert @bskaarup Alt forladt - og undskyld at jeg troede, at du ikke kendte forskel. Tastefejl kan vi jo alle komme ud for. @JohnnyB Flovt var nok uheldigt valgt - men så uhedigt da. Når man køber elbil er det for mig at se meget vigtigt at vide, om den har f.eks. 100 kW eller 100 kWh, hvilket jo er to vidt forskellige ting (bilens effekt eller bilens batterikapacitet). Slutteligt et spørgsmål fra en ældre herre: Lærer man ikke denne forskel i folkeskolen i dag?

Selvfølgelig lærer man forskellen. Men det er ret uheldigt at kW og kWh er så tæt på hinanden rent sprogligt. Liter benzin og hestekræfter er ikke sådan at forveksle.

Det havde været nemmere for menigmand hvis vi brugte joule i stedet for kWh. Det vil gøre det meget svære at regne, men for dem der ikke regner, så er det klart nemmere at have to helt forskellige ord. 

Sider: « 1 2 3 4 »