Loading...
dk

Vedr. Hjemme Ladeboks og aftaler | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Dec 7 '20
Citat fra P85DK

Virksomheder der sælger serviceydelser kan som udgangspunkt ikke få refunderet elafgift - fx konsulenter, advokater, revisorer etc.

Læs mere her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234584

Tak for linket. Ja jeg kan ikke helt se hvordan man kan få den ordning op og stå... Men som alt andet med skat forsøger de at skjule og forvirre bag en mur af regler og undtagelser. Tænker at revisoren skal se på det... Men derfor ville jeg stadig gerne vide hvordan denne bruger ahr fået ordningen til at fungere. Hvad type selskab har du? 
Bianco
Bianco Dec 7 '20
Citat fra P85DK

Virksomheder der sælger serviceydelser kan som udgangspunkt ikke få refunderet elafgift - fx konsulenter, advokater, revisorer etc.

Service virksomheder kan ikke få refunderet strøm som firmaet selv bruger (fordi de ikke benytter strøm som del af deres vareproduktion - kaffemaskinen tæller ikke)

Alle virksomheder kan refundere elafgift for el benyttet til ladning af elbil. 

Vildgut
Vildgut Dec 7 '20
Citat fra Bianco
Citat fra P85DK

Service virksomheder kan ikke få refunderet strøm som firmaet selv bruger (fordi de ikke benytter strøm som del af deres vareproduktion - kaffemaskinen tæller ikke)

Alle virksomheder kan refundere elafgift for el benyttet til ladning af elbil. 

Hvad så når dette er til privat brug? Kørsel firma / privat er måske 10% erhverv resten privat... 
Bianco
Bianco Dec 7 '20
Citat fra Vildgut
Hvad så når dette er til privat brug? Kørsel firma / privat er måske 10% erhverv resten privat... 

Hvis strøm er brugt til opladning af elbil, så kan afgiften refunderes, uanset hvilken kørsel. 

Jeg skiftede revisor for et par år siden, så har haft to forskellige revisorer til at kikke på det, og begge siger at det er 100% efter bogen.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Dec 7 '20
Vildgut
Vildgut Dec 7 '20
Quote from Bianco
Citat fra Vildgut

Hvis strøm er brugt til opladning af elbil, så kan afgiften refunderes, uanset hvilken kørsel. 

Jeg skiftede revisor for et par år siden, så har haft to forskellige revisorer til at kikke på det, og begge siger at det er 100% efter bogen.

Hej Bianco

Det lyder godt. Lige for at være sikker.

Hvis det firma (konsulent ydelser) jeg er medejer af ved siden at mit fuldtidsjob, køber en ladeboks og installerer på mit hus med separat måler, så kan jeg lade min egen bil op hver dag, og så få refunderet fuld afgift ganske som ved EON, selvom jeg måske slet ikke kører "For" firmaet i nogle måneder?

Bianco
Bianco Dec 7 '20

Ja, mit en-mands-it-konsulent-firma ejer to ladere på min privatadresse, og udbetaler 1,115 kr / kWh mod dokumentation (billede af måler) på at strøm er brug til elbil-opladning (min og min kones biler).

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7475?page=1#post-111337

Citat fra Vildgut
Quote from Bianco
Citat fra Vildgut

Hej Bianco

Hvis det firma (konsulent ydelser) jeg er medejer af ved siden at mit fuldtidsjob, køber en ladeboks og installerer på mit hus med separat måler, så kan jeg lade min egen bil op hver dag, og så få refunderet fuld afgift ganske som ved EON, selvom jeg måske slet ikke kører "For" firmaet i nogle måneder?

Helmer
Helmer Dec 7 '20

Det er lige præcis den løsning du beskriver :) 

Citat fra Bianco

Ja, mit en-mands-it-konsulent-firma ejer to ladere på min privatadresse, og udbetaler 1,115 kr / kWh mod dokumentation (billede af måler) på at strøm er brug til elbil-opladning (min og min kones biler).

Citat fra Vildgut
Quote from Bianco
Citat fra Vildgut

Hej Bianco

Forummets indlæg er redigeret af Helmer Dec 7 '20
P85DK
P85DK Dec 7 '20

Hvad har din revisor så godkendt at du betaler i leje til dit selskab?

Hanssing
Hanssing Dec 7 '20
Citat fra Bianco

Jeg har præcis samme model - billede af måler, km-stand og lidt boks-bidrag til selskabet. JEg har dog ikke clearet den med revisor - but nice to know.

P85DK
P85DK Dec 7 '20

Interessant - er en 3 faset 100A bimåler så kraftig nok til 3x32A eller er det for tæt på max belastning?

Bianco
Bianco Dec 7 '20
Citat fra P85DK

Interessant - er en 3 faset 100A bimåler så kraftig nok til 3x32A eller er det for tæt på max belastning?

Hvis der står 100 A på måleren, så er det 100 A per fase. 

Bianco
Bianco Dec 7 '20
Citat fra P85DK

Hvad har din revisor så godkendt at du betaler i leje til dit selskab?

100,- / år / stander 

P85DK
P85DK Dec 7 '20

Jeg har en bimåler som jeg aldrig har fået monteret da jeg blot tog EON, men tænker at med deres nu begrænsede all-inclusive at det er interessant at kigge på det igen.

Den bimåler jeg har er en B+G B-Tech DRT428DC-V3 3x230/400V 3x20(80A) - det læser jeg som 20A pr fase, så hvad er de 80A?

Skal jeg have sådan en her i stedet for?

https://www.elsag.dk/elmaaler-digital-3f_n

NOELON
NOELON Dec 7 '20

Men EON laderen trækker kun 16A, så behovet for de 32A er kun hvis du vil køre udenom via en anden ladeboks der kan håndtere 32A

Forummets indlæg er redigeret af NOELON Dec 7 '20
P85DK
P85DK Dec 7 '20

Jeg har 32A på Eon laderen derhjemme, men ideen var så at sende den tilbage og så sætte min Tesla lader med 32A op i stedet for med en bimåler foran og så få sat den refusionsordning op med mit firma.

NOELON
NOELON Dec 7 '20

ok, jeg har kun 16 på min.

Bianco
Bianco Dec 7 '20

Der er 80A per fase. Jeg har den samme i version 1, med samme tekst på. Den har ikke brokket sig over at trække 3x32A i to-tre timer igennem flere år. PS Det vil jo heller ikke give mening at B+G kun sælger syv forskellige 20A målere og ikke nogen kraftigere modeller.

Citat fra P85DK

Jeg har en bimåler som jeg aldrig har fået monteret da jeg blot tog EON, men tænker at med deres nu begrænsede all-inclusive at det er interessant at kigge på det igen.

Den bimåler jeg har er en B+G B-Tech DRT428DC-V3 3x230/400V 3x20(80A) - det læser jeg som 20A pr fase, så hvad er de 80A?

Skal jeg have sådan en her i stedet for?

https://www.elsag.dk/elmaaler-digital-3f_n

P85DK
P85DK Dec 8 '20

Hvis du har dobbeltlader, så kan du få åbnet for 32A på Eon boksen. Jeg havde en mail fra deres kundeservice hvor jeg havde spurgt direkte til 22kW ladning før jeg bestilte abonnementet så for mig var det bare at henvise til den mail. Boksen er lavet til det, så forstår ikke helt hvorfor de ikke bare har den mulighed med det samme.

P85DK
P85DK Dec 8 '20
Quote from Bianco

Der er 80A per fase. Jeg har den samme i version 1, med samme tekst på. Den har ikke brokket sig over at trække 3x32A i to-tre timer igennem flere år. PS Det vil jo heller ikke give mening at B+G kun sælger syv forskellige 20A målere og ikke nogen kraftigere modeller.

ok, kender ikke deres andre modeller. Den blev indkøbt for måske 4 år siden og er aldrig blevet brugt, så det med bimålere er lidt langt væk i hukommelsen.

Nu kan jeg se at der kun er 3 faser og en N. Betyder det at man kører jord forbindelsen uden om bimåleren?

Bianco
Bianco Dec 8 '20
Citat fra P85DK
Nu kan jeg se at der kun er 3 faser og en N. Betyder det at man kører jord forbindelsen uden om bimåleren?

Ja, en fælles jord. (den gul-grønne i midten) - Du kan lige så godt sætte bimåleren i eltavlen, jeg har bare valgt at sætte den i EVSE'en.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Dec 8 '20
Sider: « 1 2 3 4 »