Loading...
dk

Opgraderinger på M3 i 2021 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Helmer
Helmer Oct 16
Quote from selsoe

Der er vist også længere rækkevidde på den nye udgave? 430 km på SR+ og 580 km på LR. Hvis jeg var jer, ville jeg sikre mig at jeg fik den nye model.

Det var åbenbart 19 tomserne der have fået nyt design. Kan helt ærligt bedre lide det gamle. Aero'erne har vist også fået en design-opdatering?

Ja... men levering af SR+ som jeg har bestilt siger februar, med de nye afgifter så ville en februar levering vel betyde en væsentlig stigning i pris. 

Mugge
Mugge Oct 16

På side 1 står der

Alle biler har et bagagerum med elektrisk åbning, glastag og Autopilot.

NikolajK
NikolajK Oct 16
Citat fra Helmer

Ja... men levering af SR+ som jeg har bestilt siger februar, med de nye afgifter så ville en februar levering vel betyde en væsentlig stigning i pris. 

Hvis du holder SR+ under de 400.000 kr, så stiger den vel ikke i afgift?

Helmer
Helmer Oct 16
Quote from NikolajK
Citat fra Helmer

Hvis du holder SR+ under de 400.000 kr, så stiger den vel ikke i afgift?

Er det ikke noget med at der er et tilskud på 40 t.kr. der bortfalder d. 1 januar? 

Frisco
Frisco Oct 16
Citat fra Helmer
Quote from Frisco

Så er konfiguratoren på Teslas hjemmeside opdateret med den opfriskede model 3. 

Bestile en hvid M3 for en uge siden, men opdaterer nu til en sort, synes ikke hvid med matsort lister er pæn (selvom det ser endnu mere stormtrooper agtigt ud! :D )

Hvordan ser din bestilte bil ud på din tesla konto? jeg bestilte selv ultimo september og billedet af min på kontoen har stadig chrome, lidt svært at vide om det er fordi de bare mangler at skifte et billede som kontoen henter fra eller fordi jeg får den "gamle" model. 

På min konto viser den nu det nye design - efter jeg opdaterede min bestilling i  konfiguratoren og klikkede bekræft.
Jeg har lige været i kontakt med Tesla som siger at LR bliver leveret med opdateringer i dette kvartal, mens SR+ først får opdateringerne leveret i næste kvartal. 

Forummets indlæg er redigeret af Frisco Oct 16
Frisco
Frisco Oct 16
Der følger en del ting med opgradering af M3, bl.a. længere rækkevidde:
https://electrek.co/...resh-range-features/
canel
canel Oct 16

@mos

det ser ud til at du kan få ratvarme nu i M3.

The interior is seeing the bigger change with the new metallic finish steering wheel, which is now apparently heated, and the new center console

MOS
MOS Oct 16

@canel

Det ville jo være fantastisk med varme i rattet! :-D

Jeg har godt set det på electrek's side, men jeg kan ikke se, hvor de skulle have den oplysning fra. Det er ikke noget, der fremgår af Teslas hjemmeside. Jeg har lige ringet til Tesla og spurgt, men de kunne ikke umiddelbart svare på, om Model 3 kommer med varme i rattet, men ville forhøre sig og ringe tilbage. Jeg skriver igen her på siden, når jeg får svar fra Tesla.

Mht. øvrige opgraderinger, så nævnte Tesla, at den kommer med varmepumpe (giver længere rækkevidde, især i koldt vejr), chrome delete, nye hjuldesign på både 18, 19 og 20", ny centerkonsol med trådløs lader til 2 mobiler, nye USB-stik, solskærm med magnet, elektrisk bagklap og måske flere ting, som jeg lige har glemt.

Tesla sagde, at opgraderingerne ville blive leveret på LR og Performance i dette kvartal, men på SR+ kommer de først i Q1 næste år, hvor vi jo endnu ikke ved, hvad der kommer til at ske med afgifterne. De sagde også, at der ville blive rigtig meget run på i resten af kvartalet, så hvis man vil være nogenlunde sikker på at kunne få en LR leveret i år, så vil det nok være en god idé at få bestilt i løbet af den næste uges tid.

Min referral kode er: http://ts.la/markolaf238

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 16
bskaarup
bskaarup Oct 16

TB siger at prisen er faldet i Norge. Er prisen ikke uændret i DK?

https://www.youtube.com/watch?v=6HmP8idO3c0

Nikola
Nikola Oct 17

Indtil videre er DK priser uændrede. Men lige nu går M3 formentlig som varmt brød i DK, i lyset at mulig øget reg. afgift. Så vel ingen grund til at sænke prisen pt (og slet ikke på et opdateret produkt)?
Men hvem ved hvad der sket efter Nytår ;-) 

selsoe
selsoe Oct 17
Jeg tror den norske pris er justeret pga kursudsving mellem
NOK/USD. I foråret blev de justeret op. Nu bliver de justeret ned igen. Interessant er også, at Tesla i Norge nu kan tilbyde finansiering med kun 0,25% i rente!
MOS
MOS Oct 17

Er der nogen, der ved, om prisen på M3 i resten af Euro-land er justeret, f.eks. i Tyskland? DKK følger jo stort set EUR med meget små udsving. Så det kan give en indikation af, om prisjusteringen skyldes valutakursændringer eller andre strategier som f.eks. spekulation i afgiftsændringer.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 17
bskaarup
bskaarup Oct 17

I kommentarerne til TB videoen er der folk der skriver at der ikke er ændringer i Italien, Spanien, Frankrig, Tyskland og Holland. En skriver "price cut only in Norway and Australia due to USD to local currency exchange rate"

Release notes til 2020.40.7 indeholder "Your car’s range has increased with new software that improves the efficiency of the motors and the climate control system. Note: these changes do not impact acceleration or overall climate control performance.

Ville tro at varmepumpen ville give mere en 20 km. så mon ikke det er 2020.40.7 der forklarer det.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Oct 17
AllanOlesen
AllanOlesen Oct 17

Da vi købte en Model 3 for 2½ uge siden, var der fem ting, jeg var træt af, at den ikke havde:

Svingbart anhængertræk.
Tagræling.
Elektrisk bagklap.
Bedre støjdæmpning.
Varmepumpe.

Jeg er godt nok glad for, at der ikke er kommet svingbart træk og ræling på den nye. Så havde jeg trukket vores Model 3 om bagved og skudt den, og købt to elcykler i stedet.

MOS
MOS Oct 17
Citat fra bskaarup

I kommentarerne til TB videoen er der folk der skriver at der ikke er ændringer i Italien, Spanien, Frankrig, Tyskland og Holland. En skriver "price cut only in Norway and Australia due to USD to local currency exchange rate"

Release notes til 2020.40.7 indeholder "Your car’s range has increased with new software that improves the efficiency of the motors and the climate control system. Note: these changes do not impact acceleration or overall climate control performance.

Ville tro at varmepumpen ville give mere en 20 km. så mon ikke det er 2020.40.7 der forklarer det.

Det er nok en kombination. Tesla laver løbende mange små (og store) forbedringer, der øger effektiviteten. Jeg hælder dog til, at varmepumpen er en meget væsentlig forbedring i den sammenhæng.

I koldt vintervejr kan man sagtens bruge ~2 kW på brødristeren for at varme kabinen op, hvilket i runde tal svarer til 10% af den samlede effekt, der skal til at drive bilen. Derudover skal der måske også bruges ekstra energi til at varme batteriet.

Med en varmepumpe kan 2 kW varmeeffekt fås ved kun at bruge ca. 1/3 af denne effekt på varmepumpen. Hvis der skal bruges yderligere varme til batteriet, er besparelsen endnu større.

Det er klart, at fordelen ved en varmepumpe er størst om vinteren, hvor brødrister/varmepumpen er mest i brug. Indvirkningen på rækkevidden er nok ikke stor i sommerhalvåret, mens den burde være markant (måske op imod 10% er mit gæt) i vinterhalvåret.

Når man måler den officielle rækkevidde er det ikke sikkert, at vinterbrug og opvarmning af kabine tæller med ret stor vægt. Så afhængigt af, hvordan de officielle målestandarder er og hvilket klima man benytter bilen i, kan der være betydelige forskelle mellem forbedringen i den officielle rækkevidde og hvad man oplever i praksis.

jramskov
jramskov Oct 18

Har I øvrigt lige set på Twitter at det ser ud til at Tesla nu sender Model 3 SR+ modeller fra Kina til Europa. Hvis de har samme batterier som de kinesiske modeller, så er det bare at lade til 100%. Det er åbenbart ikke noget problem med de batterier og de anbefaler åbenbart at gøre det mindst en gang om ugen.
Link: https://driveteslacanada.ca/...-lfp-battery-to-100/

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Oct 18
selsoe
selsoe Oct 18

Electrek har også den historie: https://electrek.co/...a-model-3-to-europe/ Det ser ud til at grunden til at SR+ først kan leveres senere er fordi de skal til at levere dem fra Kina til Europa. Det tror jeg faktisk er et godt bytte. Mit indtryk er at de kinesiske M3 skulle være ret godt bygget. Kundetilfredsheden skulle være større og servicebehovet mindre end for de amerikansk-producerede ifølge en nylig undersøgelse i Kina.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Oct 19
baldur
baldur Oct 19

Hvad mon det betyder for ladehastigheden at SR fremover leveres med LFP batterier fra Kina? Kan den lade med 100 kW helt op til 100%? Dvs. 0% til 100% på 30 minutter...

MOS
MOS Oct 19

Næppe - det er vist ønsketænkning. Men det kan da sagtens være, at ladekurven adskiller sig en smule fra udgaven med de andre batterier, så den kan lade lidt hurtigere. Det vil i hvert fald være interessant. 

Sider: « 1 2 3 »