Loading...
dk

Køb af model 3 Long range - er den her pris go ? | Tesla Forum

rossoneris
rossoneris Oct 13

Jeg er lige på nippet til at købe en model 3 long range og har slutseddel på vej klar. Det er en 2020 model kørt 5000km med træk og i blå.
Jeg har jo kigget ret længe både efter import og i DK og syntes generelt priserne jo på brugt er meget nær nye og ja import kunne man måske spare 10 eller 20,000 kroner, men så er der en masse bøvl og usikkerhed og risikoen

Den her koster så 450,000, og ny pris er så 480,000 som jeg ca. husker. Virket det helt skørt eller hvad mener tesla folket.  

er godt klar over sidde hjemme og bedømme priser er let og sige , den kun skal koste  400,000, men brugtmarkedet på tesla er jo relativ højt som jeg ser det

Ice2EV
Ice2EV Oct 13

Når du siger en 2020 model, hvad mener du så? Indregistreret i 20 eller i efteråret 19.

Personligt ville jeg ikke kun spare 20.000 på en bil der er 8-12 måneder gammel og til en nypris i det leje.

Så havde jeg hellere købt sprit ny.

Kunne jeg spare 60.000, og den havde gået lidt mere, så var jeg nok mere game on.

Er den 2 måneder gammel og har gået 5kkm, så er det måske ok, men tænker godt du kan tygge 10 kkr af prisen.

Var der ikke noget med du ikke trillede alverden km, hvorfor så kigge på en med nærmest nul på uret.

Det var måske en ide at kigge på noget med 50kkm på uret, og så kunne holde den indefor de 4 år/80.000 km garanti.

Hvorom alt er, du kommer til at elske den vogn, bare kom ud over kantstenen og tage det skud Tesla narko lige i åren!  Hvem havde for 10 år siden forestillet sig at almindelige dødelige kunne hente en raket med Ferrari præstationer til en slik og endda er så sindsygt billigt i drift, at du nærmest tjener penge på at køre den. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 13
rossoneris
rossoneris Oct 13
Den er fra juni 2020 - så næsten ny, men så Selvfølgelig nogle km har den kørt på få måneder

PeterE
PeterE Oct 13

Køb :)  

Og skynd dig, for ellers ændrer du mening igen - eller den bliver solgt for næsen af dig. Teslas danske lagre er vist tomme, der er i al fald ingen biler på den danske hjemme; Uanset model.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 14
SuneH
SuneH Oct 14

Fuldstændig enig med ICE2EV. At man for 400.000 kan få en bil, som rykker til 100 på under 5 sekunder virker forrykt ift priser på Lambo, Porsche mm for 5-7 år siden.

Køb, det bliver det bedste du har gjort for dig selv i mange år.

HrMogensen
HrMogensen Oct 14

Uden at have undersøgt det så tænker jeg også at du kan risikere at en evt. ny bestilling lander på den forkerte side af nytår? Der er godt nok run på salg af dem for tiden... 

I marts købte jeg en Model 3 LR/Hvid/Trækrog/19"org fælge/FSD der havde gået 27.000 km og første registrering var 06/2019. Den kostede 475.000,- så altid subjetivt om det var bedre at købe en helt ny. Nyprisen var året før oppe og snitte 550.000,- så jeg var godt tilfreds :) 

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Oct 14
MOS
MOS Oct 14

Enig med Ice2EV. Den bør nok pruttes 5-10k ned i pris. Ellers ville jeg nok bare købe en tilsvarende ny hos Tesla.

Men hvis det er lige nu, du vil have ny bil og du synes, det er den helt rigtige bil, du har fundet, så er det vel bare om at slå til med det samme. Specielt hvis du er bekymret for, hvad der sker med afgifter efter årsskiftet. De 5-10k vi snakker om, har du sikkert glemt alt om allerede dagen efter, du har kørt rundt i din egen Tesla. På det tidspunkt er den største bekymring, hvordan man får smilerynkerne glattet ud igen ;-)

HrMogensen
HrMogensen Oct 14

Citat fra MOS

...... På det tidspunkt er den største bekymring, hvordan man får smilerynkerne glattet ud igen ;-)

Og hvordan man stopper med at surfe rundt efter små dimser og dutter til bilen. Det er dybt underligt at det pludseligt er så spændende! 

Twinauto
Twinauto Oct 14
Meget enkelt, har nok kørt under 10.000 km og dermed suoer at kunne spare 20.000, og der er ingen risiko mht garanti osv - og nej, du fpr IKKE en 2020 LR for 400 Har selv gjort det flere gange....
Ice2EV
Ice2EV Oct 14
Quote from rossoneris Den er fra juni 2020 - så næsten ny, men så Selvfølgelig nogle km har den kørt på få måneder    

Den har nærmest holdt stille.... Vores har kørt 27,000 km siden midt april, da vi skiftede til sommerdæk. Små 5k km om måneden i snit..... Fatter ikke hvor de bliver af..... 

HrMogensen
HrMogensen Oct 15

Ice2EV > I kommer snart til at skifte til sommerdæk igen (nye sommerdæk) :D 

Ice2EV
Ice2EV Oct 15

Mogensen. Har 2 sæt aero, et med vinterdæk og et med sommerdæk.

Det sæt med vinterdæk var et sæt sommerfælge jeg købte brugte(40 km) med sprit nye originale Michelin på. Det sæt Michelin står klar i kulissen, og kommer på til foråret. Jeg gav 5.000 kr for det sæt, som der kun var kørt hjem fra Tesla på. God pris, men til gengæld så kom han af med dem hurtigt.

Var til Tesla service igår, og desværre var vores sporet forkert, så den sled indersiden en del mere end ydersiden, så vi får ikke mere end 45-50.000 km ud af det dæk. Indersiden var på 1,8 mm, ydersiden på næsten 4 mm.

Nikola
Nikola Oct 18

Med intro af den opdaterede M3 model er det jo blevet endnu vigtigere med en fornuftig pris.

Jeg ville personligt bakke væk fra en del af de "tilbud" der er på 2019/2020 modeller pt.

HrMogensen
HrMogensen Oct 18

Nogle folk aner jo heller ikke hvad de sælger. Det er virkeligt irriterende, at skulle forklare en forhandler at hans beskrivelse ikke holder med virkeligheden og at prisen derfor skal lidt ned. Kom til at kigge lidt og der er virkeligt mange til salg for tiden... bare se denne annonce smækfyldt med fejlinfo:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-3/performance-awd-4d/4879880
Godt jeg ikke skal sidde og overveje brugt bil eller måske vente på ny model + en prisstigning... 

jramskov
jramskov Oct 18

Jeg ville kraftigt overveje en ny, faceliftet TM3, med varmepumpe osv. Prisforskellen er simpelthen for lille.

MOS
MOS Oct 18

Enig. Den nye M3 med alle de goodies, den har fået, er særdeles attrativ.

jramskov
jramskov Oct 18

WLTP rækkevidde er også forøget med 20km hvis jeg husker korrekt.

Nikola
Nikola Oct 18
Citat fra HrMogensen

........    Godt jeg ikke skal sidde og overveje brugt bil eller måske vente på ny model + en prisstigning... 

Velkommen til min verden ;-)

Har kigget brugt M3 LR i et par måneder, både i DK og samtidig kigget temmelig meget på import fra DE. Har egentlig taget det stille og roligt (og viser det sig nu, for stille og roligt), da jeg gerne ville se om jeg ikke kunne fiske en 2020 til en fornuftig pris.
Efter at der i de sidste uger/måske én måned nærmest er opstået "panik inden lukketid" pga. mulig afgiftstigning er "operation brugt M3LR til fornuftig pris" dog tæt på en umulig mission.
De biler der er sat til en fornuftig pris forsvinder, inden man kan nå at blinke med øjnene. Nogen hæver prisen, skrev eks. kort med en tysker, hvor jeg fik kontakt kort efter han havde sat annoncen i. Men han havde åbenbart fået mange henvendelser, så bilen blev sat 2.000€ op og blev stadig solgt på en dag.
Brugtpriserne i DE pt. er meget tæt på DE nypris (og indimellem over) når man indregner deres umweltsbonus. 

Så jeg står pt. og overvejer om man skal springe på "panik-toget" og købe en ny 2021 LR, inden der evt. kommer afgift. Alternativt køre videre i den gode gamle diesel og se hvad der sker efter Nytår. Skulle LR så blive ramt af hård afgift, så enten fortsætte i diesel, eller måske overveje om en SR+ kunne klare opgaven (hvilket den kan (uden opladning ude) i omkring 98% af tiden) ....
Pt. satser jeg på den sidste, henholdende model.... 

Så lækkert nok at man ikke fik taget sig sammen til at handle for 2 måneder siden..... ;-( 

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Oct 18
Vildgut
Vildgut Oct 18
Citat fra Nikola
Citat fra HrMogensen

........    Godt jeg ikke skal sidde og overveje brugt bil eller måske vente på ny model + en prisstigning... 

Velkommen til min verden ;-)

Har kigget brugt M3 LR i et par måneder, både i DK og samtidig kigget temmelig meget på import fra DE. Har egentlig taget det stille og roligt (og viser det sig nu, for stille og roligt), da jeg gerne ville se om jeg ikke kunne fiske en 2020 til en fornuftig pris.
Efter at der i de sidste uger/måske én måned nærmest er opstået "panik inden lukketid" pga. mulig afgiftstigning er "operation brugt M3LR til fornuftig pris" dog tæt på en umulig mission.
De biler der er sat til en fornuftig pris forsvinder, inden man kan nå at blinke med øjnene. Nogen hæver prisen, skrev eks. kort med en tysker, hvor jeg fik kontakt kort efter han havde sat annoncen i. Men han havde åbenbart fået mange henvendelser, så bilen blev sat 2.000€ op og blev stadig solgt på en dag.
Brugtpriserne i DE pt. er meget tæt på DE nypris (og indimellem over) når man indregner deres umweltsbonus. 

Så jeg står pt. og overvejer om man skal springe på "panik-toget" og købe en ny 2021 LR, inden der evt. kommer afgift. Alternativt køre videre i den gode gamle diesel og se hvad der sker efter Nytår. Skulle LR så blive ramt af hård afgift, så enten fortsætte i diesel, eller måske overveje om en SR+ kunne klare opgaven (hvilket den kan (uden opladning ude) i omkring 98% af tiden) ....

Så lækkert nok at man ikke fik taget sig sammen til at handle for 2 måneder siden..... ;-( 

Hey, måske det går at vente, kunne dog tvivle på det. De folkevalgte magthavere har for travlt til at diskutere om en herre nu også dansede for tæt på en kvindelig kollega for x antal år siden, så mindre vigtige ting som afgifter og andet kedeligt har de ikke tid til :P
Nikola
Nikola Oct 18
Citat fra Vildgut
Citat fra Nikola

.......    Så jeg står pt. og overvejer om man skal springe på "panik-toget" og købe en ny 2021 LR, inden der evt. kommer afgift. Alternativt køre videre i den gode gamle diesel og se hvad der sker efter Nytår. Skulle LR så blive ramt af hård afgift, så enten fortsætte i diesel, eller måske overveje om en SR+ kunne klare opgaven (hvilket den kan (uden opladning ude) i omkring 98% af tiden) ....

Hey, måske det går at vente, kunne dog tvivle på det. De folkevalgte magthavere har for travlt til at diskutere om en herre nu også dansede for tæt på en kvindelig kollega for x antal år siden, så mindre vigtige ting som afgifter og andet kedeligt har de ikke tid til :P

Ja, de har lidt andet at slås med. Ikke nemt når man præker én ting eksternt, mens man prøver at skjule det der foregår internt....

Har stadig lidt svært ved at forstå at man skulle hæve afgiften med 80-90k for en M3 LR eller tilsvarende, samtidig med at man taler om klima og grøn omstilling. Men det ser ud til at gå i den retning.....

Sider: 1 2 3 »