Loading...
dk

Undervognsbehandling? | Tesla Forum

Nikola
Nikola Jan 13

Nej, garantien burde gælde uanset (medmindre man decideret kan påvise at behandlingen har skadet bilen).
Der har været noget om bilmærker der annullerede garantien, hvis der var boret huller i bilen og problemer med at nogle former for undervognsbehandling, ikke var kompatible med det bilerne i forvejen havde fået fra fabrikken.

Men generelt at afvise rustgaranti pga. efterbehandling mener jeg ikke at have hørt om 

cth
cth Jan 13

Bør man undervognsbehandle en model S?

Synes at have læst det er unødvendigt...

Krone2000
Krone2000 Jan 14

Jeg har også tænkt mig at bygge vores T3LR færdig når det bliver forår/sommer.

Vi har haft bilen i en måned nu, og her er hvad jeg ind til videre har noteret på min mangel liste, i forhold til karosseri udførelse og kvalitet.

Karosseri forsegling i alle dørkaterne, som det kan ses på Hilberts billede så mangler de, det er godt nok mange år siden man stoppede med at producere biler på den måde i Europa og Japan.

Så er der de forreste blinklys på forskærmene, de er monteret metal mod metal, ingen gummibelægning i mellem, så her vil det begynde at ruste efter 5-6 år, hvis man ikke gør noget.

Der er stæklapperne i for som ikke slutter tæt i toppen, hvilket betyder at skidt samler sig i hulrummet bagved, hvilket på sigt får karosseri pladen bagved til at ruste, mit bud vil være begyndende rust efter 1-2 år, hvis man ikke gør noget.

Så er der hullet i toppen af de forreste inderskærms afdækninger, hullet fører direkte op til en bærende vange i bilen hvor flere samlinger mødes. Et meget kritisk sted i forhold til bilens sikkerhed, da vangerne her også er en del af deformationszonen som skal optage genetisk energi i forbindelse med en front kollision.

Der mangler gummihund behandling på panelerne, så stenslag ikke slår hul i lakken helt ind til karosseri pladen, hvilket vil forsage begyndende rust dannelse.

Så der er lidt at hygge sig med ;-)

Ice2EV
Ice2EV Jan 14

@Krone2000 Vi fik lavet Dinitrol med lyddæmpning, og selvom jeg ikke har været inde og kigge, så formoder jeg, at den har fået et skud med noget halvfed guh også oppe i hjulkassen. 

Var til gengæld overrasket over at der ikke var skyggen af juice på metal dele under badekaret i trunken.

Krone2000
Krone2000 Jan 14

@Ice2EV, det vil jeg anbefale dig at få gjort noget ved, det er netop her ved bagenden alt skidt, og i denne tid salt, samler sig.

Det er også her i bagenden bremserørene er blottet, så jeg vil anbefale dig lige at kontrollere dem.

Krone2000
Krone2000 Jan 14

I forhold til spørgsmålet omkring undervognsbehandling, så er der lidt svar at hente her.

https://bilmagasinet.dk/guides/7-myter-om-rustbeskyttelse

Men jeg vil da anbefale at du kontakter den juridiske rådgivning hos FDM inden du bestiller en behandling, så du kan få klarhed omkring loven og Teslas beskrivelse af garanti forholdene.

Ice2EV
Ice2EV Jan 15

Uh sorry mente Frunken ikke Trunken.

Sider: « 1 2