Loading...
dk

Forberede køb brugt TM3 | Tesla Forum

Nikola
Nikola Oct 22

Er ved at købe en brugt M3 (regner med at hente i næste uge) og er lidt i tvivl om trinene i forhold til at oprette den?

Man starter med at oprette en Tesla konto. 

Men derefter er man nødt til at vente indtil man har overtaget bilen og har reg attest (eller bare et VIN?), som man så skal sende via Tesla konto for at få oprette bilen på ens konto? Er det korrekt forstået? 
Man kan ikke forberede dette, mens den er ved forhandler? (og har læst at dette kan tage et stykke tid? (selvom de skriver 72 timer))

Hvordan virker det at bruge bilen inden den er oprettet?

canel
canel Oct 22

hvis du får nøglebrik med, kan du vel køre, selvom den ikke er tilknyttet din konto.
så kan du vel føre den over i dit navn bagefter.

Forummets indlæg er redigeret af canel Oct 22
HrMogensen
HrMogensen Oct 22
Nu købte jeg privat...

Sælger havde styr på det. Vi sad i hans stue og han assisterede med at afmelde bilen på sin Tesla konto og oprette den for mig. Efter nogle dage og intet skete ringede jeg og rykkede Tesla. Så gik der et par timer og vupti igang.
Det går fint med at bruge adgangskortet et par dage. Husk der er 2x med i pakken fra fabrik.
Nikola
Nikola Oct 23
Citat fra HrMogensen Nu købte jeg privat...

Sælger havde styr på det. Vi sad i hans stue og han assisterede med at afmelde bilen på sin Tesla konto og oprette den for mig. ....

Hvor meget info skal man bruge for at oprette den på sin konto?
Hvis det bare er VIN kan man jo sagtens oprette den, på sin egen konto, inden afhentning (den burde allerede være slettet fra forrige ejers konto)? 

PeterE
PeterE Oct 24
Det er ikke bare VIN, det står jo i forruden på alle biler :) Det er kombinationen af VIN og en Tesla konto.