Loading...
dk

Mercedes opgiver selvkørende biler indtil videre | Tesla Forum

jramskov
jramskov Oct 26

https:///...DTBBDCTVA5N4EBI.html

Google translate af første afsnit: "The conversion of automobile manufacturers to providers of new mobility concepts has been a declared goal of all major brands for years. If you miss the boat here, you run the risk of being left economically behind and forgotten in the medium term. But now Mercedes is the first major company to say goodbye to this plan. Not entirely voluntarily: “We don't compete in any race that we can no longer win,” said a company spokesman for the editorial network in Germany."

Kiefer
Kiefer Oct 26

Som jeg læser det opgiver de projekter der matcher feks. Googles Waymo. Ikke at biler ikke skal være selvkørende. De skriver jo netop at man stadig vil skulle kunne slippe rattet og slappe af ved motorvejskørsel og køkørsel.

Og forståeligt nok at de ar stoppet samarbejdet med BMW, jeg tænker de er for store konkurrenter. Men de har jo også annonceret at de fra 2024 og frem vil have nvidia i bilerne til selvkørende funktioner 

/Martin

jramskov
jramskov Oct 26

Det kan godt være jeg har læst for meget i det, men overskriften har nok hjulpet på det: Mercedes gives up autonomous driving: "We can't win the race".

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Oct 26
Bianco
Bianco Oct 26

Nu er mit tyske temmelig rustent, men mon ikke det går på at de opgiver at lave 100% autonomi selv, og istedet planlægger at købe det fra Nvidia?

Kiefer
Kiefer Oct 27

Jo netop, og at de ikke vil lave biler der modsvarer hvad f.eks. Google har gjort med Waymo. 

jramskov
jramskov Oct 27

Det kan også give god mening. Waymo er nok langt foran? Så vidt jeg har forstået det, har de nu biler kørende i et område i en by i USA uden nogen chauffør til at tage over. Jeg tror dog det vil tage lang tid for dem at skalere det op og dække hele byer og dække mange større byer.

Kiefer
Kiefer Oct 30

Nå helt opgivet har de så ikke.

Her annoncerer de så et samarbejde med netop Waymo omkring lastbiler:

https://www.motor1.com/...g-semis-coming-soon/

/Martin

jramskov
jramskov Oct 31
Det er godt og ikke mindst er det vigtigt at lastbiler får flere sikkerhedssystemer, så vi får færre ulykker.