Loading...
dk

Overvejer en x90d eller x100d fra 2017 | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Nov 12 '20
Hej

Jeg går og overvejer at opgradere 3'eren til en rigtig familiecontainer, og skæver løbende lidt mod en X, da jeg egentlig er blevet ganske glad for Papa Musks produkter. 


Jeg ville i den forbindelse høre om nogen herinde har haft 3 barnesæder på 2 række i x'eren. Det skyldes den ene x jeg kigger på "kun" har 5 sæder. Så vidt jeg kan se er der kun isofix på de 2 yderste.... 

Derudover ville jeg gerne høre hvad jeg reelt kan regne med af rækkevidde ved rask motorvejskørsel. 

Endelig er jeg interesseret i at høre om Max opladning... Så vidt jeg kan læse mig til er de modeller fra 2017 på Max 120? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Nov 12 '20
koden
koden Nov 12 '20

Det med barnestole kan jeg ikek svare på.

Men jeg var ude og prøve en spritny X her for 1 mdr. siden.

 

Om det var de 22" fælge der gjorde ved jeg ikke...

Men nøj for en skuffende oplevelse i forhold til min S model som er 5 år ældre.

Vildgut
Vildgut Nov 13 '20
Hvordan skuffende? Og hvad var dit umiddelbare indtryk af bagsæde størrelse kontra en s? En s kunne også have fungeret...hvis bare de var godkendt til at trække noget.... 
koden
koden Nov 13 '20

Bagsæde virker fint og er jo klart bedre end model S lorte bænk :-)

Men om der er plads til barnestole tænkte jeg ikke lige over da jeg er forbi den tid.

Selv 6 og 7 sæde kunne jeg sidde rimelig fint med mine 185 cm... ikke prangende men muligt uden at ramme loft

Men den kører som det den ligner... en varevogn :-)

Nej det var groft.. men der er lidt stor bil kørsel over den og det kan jeg ikke leve med.

Prøvede en Q7 for nogle år siden og det var lidt det samme... bare ikke mig selvom jeg er glad for plads.

Den store forrude er heller ikke min stil.

Og så er der de bagdøre... dem tror jeg man bliver træt af når de skal op og man også skal ind foran.

Synes jeg på den korte prøvetur blev lidt irreteret på dem.

 

kan kun anbefale at ringe til hillerød og få en prøvetur.

Forummets indlæg er redigeret af koden Nov 13 '20
Kiefer
Kiefer Nov 13 '20

Vi har en 2016 Model X90D med standard 20" fælge, eller rettere min hustru har en 2016 Model X. Hun er vældig glad for den, og det samme gør sig gældende for bagdørene. 

Ja, det er en SUV, og det er en af de større modeller, så vi snakker Q7, MB GLE eller tilsvarende i størrelse, og det samme med køreegenskaber. Jeg tror, at enten er man til SUV eller også er man ikke, og jeg er ikke ;)

Vi har den med 6 sæders konfiguration og har haft børnesæder på begge bagsæder uden problemer, tværtimod, så er det langt langt nemmere med børnesæder i en Model X end det er den Model S. Det er jo det hele bilen oprindeligt var designet til ifølge Elon.

Rækkevidden er ca. 30% ringere end i en tilsvarende Model S. Vi kører ca. >280wh/km og ofte lidt mere ved motorvej og 135km/t. Hvilket betyder vores Model X90D ligger på ca 225km i rækkevidde ved blandet kørsel, hvor vores Model S85 ligger på ca. 250 plus minus. 

Og med trailer stikker det så også helt af i forbrug :)

Du skal ikke købe den for rækkevidden...

for så vidt angår opladning, så lader den ikke ret hurtigt, men i modsætning til vores S'er så holder den sig dog på højere ladehastighed længere tid end på S'eren, så det går lidt hurtigere med at lade den. Jeg tror du skal op i en 2019 eller nyere for at få de nyeste batterityper på en Model S og den hurtigere opladning.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 13 '20
Vildgut
Vildgut Nov 14 '20

Hej

Tak for feedbacken! Det lyder alligevel som et noget presset forbrug, hvis den skulle være vores primære bil, også til ferier mm....kan også se at den 90'er jeg kiggede på er væk. Så er der kun 100D tilbage og der er til den dyre side. Jeg kunne godt forestille mig 6 sæder var nice til børnestolene. Men mangler der så ikke plads til barnevogn etc? Eller ligger du bare det ene sæde ned så?

Lige nu hælder jeg til bare at skifte ICE'en ud til en anden ICE med 7 sæder (Touran eller Smax), og så beholde 3'eren, evt prøve Multimac eller diona 3rxt af på den.

 

Men må ud og prøve en når jeg kommer forbi Aarhus tænekr jeg.

 

Kiefer
Kiefer Nov 16 '20

Jeg har så ikke haft den mens der har været behov for barnevogn, her havde vi en MB ML'er. Der skulle man blot slå kalechen ned på barnevognen og så ellers trille det hele ind :)

Men hvis du lægger de to bagerste sæder ned kan der nok godt være plads til en barnevogn. Men bilens størrelse taget i betragtning er der ikke nær så meget plads til habengut som forventet. 

Vi valgte 6-sæders konfiguration så der var plads til hunden mellem de to bagsæder.

/Martin