Loading...
dk

Supercharging - pris i bilen (selv om jeg har “gratis” SuC) | Tesla Forum

MSLFC
MSLFC Nov 15
Hej

Da jeg skulle lade hjemme i dag, var der på skærmens oplader side anført en pris for supercharging. Prisen på 232,xx kr for opladning i begyndelsen af november.

Jeg har “gratis” supercharging på min Model X.

Er det mon blot en oplysning til mig, eller er der tale om en fejl jeg bør kontakte Tesla om?

Er der andre med “gratis” SuC der oplever dette?

Ps jeg kan ikke komme ind på min Tesla konto/app pt.
Forummets indlæg er redigeret af MSLFC Nov 15
jpx
jpx Nov 16

Hej,

Det oplever jeg også - jeg har dog "kun" 1500 km gratis supercharging, men den sidste pris fremgår alligvel selvom jeg ikke har brugt de 1500 endnu.

PeterE
PeterE Nov 16
Jeg har ‘forudbetalt’ SuC og oplever det ikke.
MSLFC
MSLFC Nov 16
@PeterE - præcis, jeg har også “forudbetalt” SuC. Det er første gang jeg oplever det.
Ice2EV
Ice2EV Nov 16

Var der ikke noget med at det på et tidspukt blev indført som oplysning, for at kunne charge idlefees. Oplysningen kostede ikke noget ved ladning, men man kunne opleve at idlefees ville blive opkrævet, hvis man parkerede længere end 60-80%. 

Nu betaler jeg jo med min skrabede model   ;-)  Men oplevede på flere SuC nede i Europa at de automatisk satte ladegrænsen ned ved start, man kunne så bare flytte den højere op bagefter.

voigt1
voigt1 Nov 18
Citat fra jpx

Hej,

Det oplever jeg også - jeg har dog "kun" 1500 km gratis supercharging, men den sidste pris fremgår alligvel selvom jeg ikke har brugt de 1500 endnu.

Oplevede det samme da jeg havde 1500 km fri - men der bliver ikke trukket penge på dit kort før du har brugt de fri km. Prøv at checke din konto om de har trukket på det kort, du har tilknyttet. Så snart mine 1500 km var brugt trak de omgående  - så kik lige din konto.

Hape
Hape Nov 18

På de fleste Model X er det kun første ejer der har fri supercharge.

Har du købt bilen fra ny hos Tesla? 

MSLFC
MSLFC Nov 18
Citat fra Hape

Ja jeg er med på det er første ejer og jeg har også fået bekræftet (mundtligt) af Tesla der er fri SuC på min bil.

Kiefer
Kiefer Nov 18

Det med om det følger bilen, eller om det følger første ejer, kommer an på hvornår bilen er fra. Vores Model X fra 2016 har fri SuC i bilens levetid.

/Martin

Hape
Hape Nov 18
Citat fra MSLFC
Citat fra Hape

Ja jeg er med på det er første ejer og jeg har også fået bekræftet (mundtligt) af Tesla der er fri SuC på min bil.  

Hvad årgang er  bilen og er du første ejer? Det er helt sikkert her problematikken opstår?