Loading...
dk

Et område hvor man kan demonstrer 0 - 100 km/t på næsten lovligvis? | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Nov 21 '20

Ice2EV: Jeg synes det kommer lidt an på hvor og hvilken motorvej man kører på, min oplevelse er, at på de sjællandske så overhaler man mere eller mindre de fleste ved 135km/, hen over Fyn er det lidt 50/50 og fra Vejle op mod Aarhus, der føles det som om man spærrer trafikken ved 135km/t...

Som du har det med 120km/t sådan har jeg det med 135km/t. Det er nok meget individuelt hvad man føler er behageligt. 

Ice2EV
Ice2EV Nov 21 '20

@Kiefer Den får altså også noget Caramba en gang imellem på +30% på motorvejen, eller andre strækninger. Men så bør der være frit eller også i en lyn overhaling.

Synes med elefanterne, campingvogne(stopper nok snart) og trailere så holder man oftere og oftere med 90 på motorvejen end 135.

Og det på trods af jeg hovedsagligt defilerer rundt på jydske motorveje nord for Hobro, hvor der ifølge offentligheden ikke er trafik... Har svært ved at forestille mig frustrationen omkring hovedstaden og Odense dagligt, der må være en nedsmeltning jævnligt!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 21 '20
Nikolaj
Nikolaj Nov 21 '20
Jeg gør det selvfølgelig kun, hvis det er forsvarligt. Indre by kl. 06:30 om morgenen sker der fx ikke meget. Jeg har heller aldrig påkørt nogen, så det sker selvfølgelig kun, når der plads til lidt ekstra fart.
Emilsteen
Emilsteen Nov 21 '20
Nikolaj Jeg bruger også fartkontrol.nu på skærmen. Hvis der så er frit, og jeg har travlt, så sætter jeg farten knap 30% over fartgrænsen. Så slipper jeg for klip, hvis uheldet er ude, og kommer samtidig lidt hurtigere frem. En gang jeg glemte ovenstående fik jeg klip i kortet af en undercover MC-betjent i min nyerhvervede Model-S Og det er derfor min datter ikke skal cykle på landevejene omkring os, hvor der ikke er cykelsti. Jeg er så tilpas kedelig at jeg bare kører 110-120 på motorvejen. Er endnu ikke kommet for sent til noget, som jeg er villig til at dø eller slå ihjel for :-). Det skulle da lige være AGF's bronzefest i sommers.
Kiefer
Kiefer Nov 22 '20

Heh, ja, jeg har prøvet nogenlunde det samme. Kørte nordpå ad E45 og så på skærmen at der var kontrol i Randers. Kunne så konstatere at det var i sydgående retning, og hvad glemmer jeg så alt om da jeg kører sydpå et par timer senere...

Det gav så en broafgift over Gudenåen.

/Martin

Sider: « 1 2