Loading...
dk

Fornuftig salgspris på M3 SR+ | Tesla Forum

Nikola
Nikola Nov 19

Et spørgsmål

Min nuværende SR+ skal til salg om et øjeblik. første reg 03/2020, 9xxx km, perlemorshvid ude, sort inde, standard fælge, ingen træk/FSD, (har hw 3.0) Står pænt, stort set som ny.

Når jeg kigger på Bilbasen står den billigste M3, som er fra 19 (og står i Tyskland) til 339k (har dog aft. træk) Næste som også er fra 19 står til 349k. Første fra 20 står til 359k. Alle har kørt en del flere km end min.

Ud fra ovenstående er det jo fristende at prøve at sætte min til salg til 34x k?

Omvendt synes jeg at det virker for højt, set i forhold til at nyprisen for en tilsvarende lagerbil (transit) er 359 k. Samtidig synes jeg at de ovennævnte har "hængt lidt" på BB, i hvert fald i nogle uger.
Prisen skal ikke være specielt lav, har ikke travlt. Men omvendt kan jo lige så godt ramme nogenlunde fornuftigt fra start og komme videre i teksten.... 

Hvad siger panelet? Er 34x k at oversatse eller hvor er vi henne? 

Ice2EV
Ice2EV Nov 19

Jeg forstår ikke lige, hvorfor der er prisforskel på om du napper en i transit eller konfigurerer en ny.

Umiddelbart vil jeg sige et år koster 15% om du har kørt 8 eller 20kkm. Har du kørt væsentlig mere, så koster det lidt.

En sprit ny koster 383. En lager model 359.

minus 15% på begge er ca 339/305.

Din er nyere end 1 år, jeg ville prøve med 345, og se om der er bid straks, men være klar på et fornuftigt bud på 338-342. Også ud fra udbuddet og usikkerheden om der kommer afgift og om man kan nå, at få en helt ny selv inden 31/12.

Nikola
Nikola Nov 19

Tak for svaret, må give det et skud....

MOS
MOS Nov 20

Jeg tror, at dem, du nævner, der står til salg, er for dyre. Specielt i betragtning af, at man kan få en spritny til 359k. Jeg mener, din bør koste ca. 320k, da det ellers er for fristende bare at snuppe en ny, der dufter friskt af ny bil, mindre risiko, længere garanti, alt det nyeste gejl osv. Men husk, der er forskel på udbudspris og salgspris. Det kan jo være fornuftigt nok at sætte den til salg til f.eks. 340k og så have lidt at handle med.

hjjagd
hjjagd Nov 20

@Ice2EV forklaringen er vel ganske enkelt den, at de billige i transit kommer fra Kina med en anden batteritype mm. Konfigurerer du en ny, kommer den fra Californien og har facelift.

Nikola
Nikola Nov 20

@MOS: Ja regner også med at prøve med omkring 340, så må man se.
Det kunne jo være der var en køber, der ikke var så god til behovs-udskydelse ;-)

P85DK
P85DK Nov 20

Hvis du sætter med forventning om at forhandle, så er den som udgangspunkt sat for dyrt. Hvis du sætter den for at sælge til den rigtige pris, så behøver du heller ikke forhandle, da der vil være flere som er klar til at betale det du vil have.

Hvis du er tilfreds med 320, så ville jeg sætte den til 320 og så er der en reel chance for at den er væk i næste uge uden noget afslag. Hurtigt, nemt og uden alt for meget bøvl med folk som vil komme og kigge, prøve etc.

Nikola
Nikola Nov 20

Der er jo ikke et specifikt tal, som jeg er tilfreds med. Vil naturligvis helst have så høj pris som muligt, dog med hensyntagen til tid/mængden af bøvl/useriøse henvendelser etc...

Jeg tænker at den burde kunne trække noget mere end 320, men omvendt er 34x nok lige frisk nok. Må lige tænke lidt over det... 

Ps.
Jeg regner med at @Ice2EV sprænger en pakning over de nye afgifter etc. og lægger et solidt bud på den lige om lidt.... ;-) 

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Nov 20
P85DK
P85DK Nov 20

Hvor vil du selv synes det er en rigtig god pris? Vælg den og læg et par tusind til, så er den solgt hurtigt :-)

Hvis 340 er forhandlingsgrundlag og fremvisning i tide og utide, så vil et eller andet i de lave 330'ere nok få den solgt pænt hurtigt og så bare lukke alle bud ned med det samme.

Det er det samme når folk vil sælge huse. Den rigtige pris sælger hurtigt og gnidningsfrit, mens høje forhandlingsudspil tager utrolig lang tid og alligevel ender dernede

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 20
Nikola
Nikola Nov 20

@P85DK:

Enig, det er jo klart nemmere at ramme den rigtige pris fra start.
Men i den nuværende situation mht. Elbiler/Tesla, også lidt fristende at se om den kan trække lidt mere ;-)  Mine forventninger til prisen er nok også steget lidt på det seneste, da det virker som om der er lidt panik før lukketid....

Nikola
Nikola Nov 23

Bil solgt, tog mindre end 2 dage ;-)

Tak for input

P85DK
P85DK Nov 23

Hvad blev prisen?

Nikola
Nikola Nov 24

Sat på BB til lige under 340, solgt til 336 

Stor interesse. En del seriøse, men også mange useriøse. Laveste bud var 275 og fik en del bud på 300-310 (disse var dog alle på mail) De seriøse ringede og startede ud med bud på 225-230....

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Nov 24
P85DK
P85DK Nov 24

Dejligt når det er nemt!

MOS
MOS Nov 24

@Nikola

Tillykke! Jeg tror, du kan være godt tilfreds med den pris, du fik. Og fedt, at det gik så nemt og hurtigt at få den solgt.

Kiefer
Kiefer Nov 24

Når man ser på mængden af brugte Model 3 til salg på Bilbasen og de priser de forsøger at få for dem, så lugter det pænt meget af 2015 om igen...

Jeg tænker der er mange der kommer til at indse efter nytår, at deres biler ikke er så meget værd som de selv tror. 

Ice2EV
Ice2EV Nov 24

@Kiefer. Enig, dog synes jeg 336 for nævnte vogn med 6 måneder på bagen, ikke er helt skudt forbi bullseye. Den kunne have været +/-5 kkr.

Vildgut
Vildgut Nov 25
Jeg kan dele at en forhandler bød 410 for min tm3 LR awd, hvid kabine, anhængertræk, december 2019, 20000 km.

Han fortalte også at de slet ikke kunne skaffe nok tesla hjem i forhold til efterspørgslen. 

Så tænker de holder prisen ganske fint, især når man tænker på det første år er det dyreste (umiddelbart). 
Frisco
Frisco Nov 25

@Kiefer vil du uddybe hvorfor du tror det? Hvis afgiften stiger i 2021, vil en brugt Tesla vel være relativt mere attraktiv, når prisen på en ny bliver desto højere?

Vildgut
Vildgut Nov 25
Den stiger ikke til nytår. Deres kernevælgere skal da have råd til en id3, Sr+ eller kona. Måske for biler væsentligt over 400k vil der komme lidt på, da socialkammeraterne vel skal vise lidt "solidaritet" ved at straffe de mennesker som yder lidt ekstra, ved at indføre lidt ekstra jantelovsskat.
Sider: 1 2 »