Loading...
dk

Kamera på siderne virker ikke | Tesla Forum

Chayesteh
Chayesteh Dec 4 '20
Hej allesammen<br />
<br />
Jeg har lige hentet min model 3 og kameraet på begge sider virker ikke, hvorfor autopiloten ej heller virker. Nogle erfaringer med dette og hvad man kan gøre?
Forummets indlæg er redigeret af Chayesteh Dec 4 '20
PeterDahl
PeterDahl Dec 4 '20

Det er vist et kendt problem, se denne tråd: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7442

Hvis genstart ikke får liv i dem så må du bare booke service i appen.

TeslaJan
TeslaJan Dec 4 '20

Jeg har oplevet det samme og har booket service til min bil. Jeg hentede den sidste fredag og kan heller derfor ikke anvende lane assistent (har ikke FSD). Dog efter at jeg har opdateret SW til v10.2(2020.44.24.xxxxxx71e) kan jeg bruge den nye "Autostyring (beta)" som lane assistent. (også selv om den advarer om at autopilotkameraer ikke er til rådighed. Jeg tror det er vigtigt at få opdateret så hurtigt som muligt da den medleverede SW version muligvis også kan give andre problemer. Sørg for at den har wifi (eller telefon-hotspot) til rådighed så den kan downloade ny software.

Hvis der derefter ikke dukker en knap op i softwaremenuen der hedder "softwareopdatering" så check om du ikke kan trigge opdateringen fra telefonen. Det var det der fungerede for mig.

Tillykke med dit nye superbil.

Chayesteh
Chayesteh Dec 6 '20
Citat fra TeslaJan

Jeg har oplevet det samme og har booket service til min bil. Jeg hentede den sidste fredag og kan heller derfor ikke anvende lane assistent (har ikke FSD). Dog efter at jeg har opdateret SW til v10.2(2020.44.24.xxxxxx71e) kan jeg bruge den nye "Autostyring (beta)" som lane assistent. (også selv om den advarer om at autopilotkameraer ikke er til rådighed. Jeg tror det er vigtigt at få opdateret så hurtigt som muligt da den medleverede SW version muligvis også kan give andre problemer. Sørg for at den har wifi (eller telefon-hotspot) til rådighed så den kan downloade ny software.

Hvis der derefter ikke dukker en knap op i softwaremenuen der hedder "softwareopdatering" så check om du ikke kan trigge opdateringen fra telefonen. Det var det der fungerede for mig.

Tillykke med dit nye superbil.

Tak for input :) 

Jeg er også super glad for den, trods kamera udfordringer. Jeg har nu prøvet alt, både opdatering, kalibrering og genstart uden held :( 

Har fået tid den 28.12.2020- der er længe til, men ser frem til forbedringen.