Loading...
dk

Førerløse biler | Tesla Forum

SimonHN
SimonHN Nov 17 '14
Der kommer et program i aften kl 22 på DR2 om førerløse biler. Tænkte det var lidt i jeres interesse. Selvom der dog ikke var en Tesla med i oversigten.

Programmet kan også ses her: http://www.dr.dk/...-ding-fremtidens-bil

:)
Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Nov 17 '14
Hookmaker
Hookmaker Nov 17 '14
Jeg forstår ikke rigtigt hvordan Volvo kan have et gps system med et nøjagtighedsniveau ned til få cm, jeg var af den opfattelse at gps er et militært system, og at der er begrænser på, således at ingen kan få adgang til systemet ned under ca. 8 meters nøjagtighed. Nogen der ved noget om det?
SimonHN
SimonHN Nov 17 '14
tesla blev da lidt nævnt alligevel. :D

Hookmaker. Jeg tror heller ikke den guidet på vejen via GPS. Man kunne jo se at kameraet havde problemer med at holde bilen på sin plads da de kørte ud af tunnelen.

Jeg kunne se der var nogle grønne og røde felter på afkørselsramperne på motorvejen. Mon ikke det er det de bruger GPS kortet til. Så bilen selv kan køre fra rampe til rampe på motorvejen? Lidt ligesom det tesla har snakket om.
Nommensen
Nommensen Nov 17 '14
Interessant program og herligt at Tesla er med i førergruppen :-)
MS
MS Nov 18 '14

Ja - det var som altid meget underholdende med Nikolaj Sonne - denne gang mest bag rattet på en monster MB med alt tænkeligt udstyr. Der bliver Tesla lige pt slået med længder - meeeen MB'en er jo stadig en gammeldags teknologi fsva drivkraften. Så samlet set vinder Tesla alligevel i min optik :). Og det interessante var jo, at el-bilen blev udråbt til fremtidens bil, når vi taler selvkørende. Smukt.

kajakaj
kajakaj Nov 18 '14

@Hookmaker: Ja det lyder fantastisk med få centimeters nøjagtighed ved GPS-navigation, men fremtiden er på vej.

http://ing.dk/artikel/nye-ure-skal-goere-gps-modtagere-tre-gange-saa-noejagtige-157004

Det amerikanske militære GPS-system er det mest brugte i øjeblikket, men EU´s Galileo, som er mere nøjagtigt, er på vej, og Russiske Glanoss (som man nok ikke tør basere sig på lige nu) er også i drift. De nyeste håndholdte GPS-ere fås med DGPS, som via kontakt til jordbaserede antenner korrigerer satellitsignalet for at opnå mere præcis navigation.

 

Kiefer
Kiefer Nov 18 '14

DGPS bruger landmændene til at kunne gøde med 30cm nøjagtighed på markerne. Hvis man henter en UTM app til sin telefon kan man også komme ind på noget mere nøjagtigt end bare almindelige GPS koordinater.

 

De fleste huse er i dag afsat med UTM 32N koordinater, dog med flere cifre end jeg kan få frem på en iPhone 6...

 

/Martin

kurgan
kurgan Nov 19 '14

endnu et søm i kisten til tiltroen til at vores politikere holder sig informeret om deres ansvarsområde....

tsk!

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Nov 20 '14

Virkelig informativt og underholdende afsnit. Tror vores transportminister fik sig én på opleveren

Nommensen
Nommensen Feb 19 '15
Det kan man vel kalde førerløs Tesla - og måske en ide til dem, der har svært ved at få den rigtige pris for deres "gamle" Tesla
Kiefer
Kiefer Feb 19 '15

Hvad folk ikke gør for at kunne betale for deres Tesla :-)

/Martin