Loading...
dk

Hvordan vasker du din Tesla? | Tesla Forum

AMT3
AMT3 Dec 10 '20

Der er mange videoer på YouTube om, hvordan man skal vaske en Tesla. Mange taler om "touchless" vask. Andre demonstrerer poleringsteknikker for at beskytte mod snavs og regn. Jeg spekulerede på, hvad I alle gjorde for at vaske din Teslas, og hvilke oplevelser I har haft med malingen? Hvilke produkter bruger i, og hvor får i dem fra? Jeg har allerede NanoCover til glas ...

Hvis i bruger en vaskemaskine/pressure washer, hvilken bruger i så, og hvilket skum eller sæbe?

Forummets indlæg er redigeret af AMT3 Dec 10 '20
Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '20

Kører i vaskehal ligesom alle tidligere biler.

Boomle
Boomle Dec 10 '20

Jeg er alt for doven til at vaske min bil i hånden. Den bliver kørt i vaskehallen ligesom jeg ville gøre med alle andre biler. 

bskaarup
bskaarup Dec 10 '20

Jeg vasker altid derhjemme

  1. Skyller det værste skidt af med højtryksrenseren
  2. Sprayer bilen men skumlanse med en blanding af snow foam og pre wash. Lader sidde nogle minutter. Skyller af med højtryksrenseren
  3. Vasker bilen med mikrofibervante (om vinteren sommetider med en børste monteret på vandslangen) og skyller af.

Vandet er blødt hvor jeg bor (4,4 °dH) så det er ikke nødvendigt at tørre den af.

Produkter:

Super Snow Foam
Valet Pro - Citrus Pre Wash
CYC Snow Foam Lance

Chemical Guys - Mr Pink Super Suds Shampoo
Eurow - Ultra Plush Micro-Noodle Wash Mitt

Chemical Guys - Premium Blue Wheel Cleaner
650ml Plastic Bottle with Sprayer
Valet Pro - Inch Round Wheel Brush

Købt hos www.cleanyourcar.co.uk

AMT3
AMT3 Dec 10 '20
Citat fra bskaarup

Jeg vasker altid derhjemme

  1. Skyller det værste skidt af med højtryksrenseren
  2. Sprayer bilen men skumlanse med en blanding af snow foam og pre wash. Lader sidde nogle minutter. Skyller af med højtryksrenseren
  3. Vasker bilen med mikrofibervante (om vinteren sommetider med en børste monteret på vandslangen) og skyller af.

Vandet er blødt hvor jeg bor (4,4 °dH) så det er ikke nødvendigt at tørre den af.

Produkter:

Super Snow Foam
Valet Pro - Citrus Pre Wash
CYC Snow Foam Lance

Chemical Guys - Mr Pink Super Suds Shampoo
Eurow - Ultra Plush Micro-Noodle Wash Mitt

Chemical Guys - Premium Blue Wheel Cleaner
650ml Plastic Bottle with Sprayer
Valet Pro - Inch Round Wheel Brush

Købt hos www.cleanyourcar.co.uk


 

Mange tak! Jeg har bogmærket cleanyourcar.co.uk. Lad os håbe, at Brexit ikke betyder en stor stigning i importafgiften. Hvilken højtryksrenser bruger du, og er der en specifik indstilling for lavere tryk?

bskaarup
bskaarup Dec 10 '20

Jeg bruger en Kärcher k620m højttryksrenser og der kan jeg justere trykket på lansen. Og så sørger jeg naturligvis for at holde afstand til lakken for ikke at skade den.

Nikolaj
Nikolaj Dec 10 '20

Jeg vasker også altid hjemme med en Kärcher højtryksrenser forbundet til filtreret regnvandstønde. Jeg kan i øvrigt varmt anbefale at tage et vaske/poleringskursus hos bilvask.nu. Jeg fik selv ridset bilen ved at bruge forkert sæbeprodukt, samt trykke for hårdt. Det kunne dog poleres væk, efter jeg havde været på kursus.

Hvis man efter vask giver bilen voks, så bliver bilen glat som en ål, og er nem at holde ren efterfølgende. Når jeg således efter vask har været ude at køre i regnvand, så bruger jeg en Kärcher OC3 mobilvasker til at vaske alt det snavsede opsprøjt af bilen, og tørrer lige efter med et par bilvaskhåndklæder. Det tager 5 min, og bilen står som nyvasket igen.

P85DK
P85DK Dec 10 '20

Jeg kan godt forstå folk griner af elbil ejere der står og vasker bilen i indkørslen. Der er en grund til at det er ulovligt i fx Tyskland, man får alligevel hældt nogle produkter ud på jorden ;-) Kan godt opfattes af nogle som dobbeltmoralsk

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 10 '20
bskaarup
bskaarup Dec 10 '20
Citat fra P85DKJeg kan godt forstå folk griner af elbil ejere der står og vasker bilen i indkørslen.

Hvis lakken kunne tåle det kørte jeg i Wash World to gange om ugen.

cth
cth Dec 10 '20
Citat fra Ice2EV

Kører i vaskehal ligesom alle tidligere biler.


----------------
 
Samme her.
Det er jo bare en bil
Som P85dk skriver er det jo kun vand man efterlader hvis man gadevasker.
Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 10 '20
PeterE
PeterE Dec 10 '20
Citat fra bskaarup
Citat fra P85DKJeg kan godt forstå folk griner af elbil ejere der står og vasker bilen i indkørslen.

Hvis lakken kunne tåle det kørte jeg i Wash World to gange om ugen.

Kan lakken faktisk ikke tåle det, eller er det ved at være verdens bedste skrøne? 

Midnight Silver Metallic - 175000 km, 5 år og 1 måned gammel, vaskehal ca 250 gange; Dog altid i en vaskehal med bløde børster. Og ja, lakken er Opti-coat behandlet. 

 

P85DK
P85DK Dec 10 '20

@PeterE - fint billede umiddelbart efter din levering i 2015 ;-)

Sort er helt klart den man ser ridserne mest på, synes ikke min opti-coat har hjulpet noget.
 

PeterE
PeterE Dec 10 '20
Citat fra P85DK

@PeterE - fint billede umiddelbart efter din levering i 2015 ;-)

Sort er helt klart den man ser ridserne mest på, synes ikke min opti-coat har hjulpet noget.
 

:)) Enig, jeg ville nok spare Opti-coat næste gang. Tager med glæde et nyere billede næste gang solen skinner... 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 10 '20
ElPeter
ElPeter Dec 10 '20
Jeg synes ikke man ser ridser på midnight silver, men sort ser oftere lidt trist ud.
voersaa
voersaa Dec 11 '20

Det første halve år vaskede jeg i hånden men så blev det vinter og så var det knap så sjovt. Siden har jeg primært kørt i vaskehal. Jeg forsøge dog altid at undgå steder der har nylonbørster.

Fordelen ved at gøre det i hånden er at man opdager små flyverust/asfalt pletter som man ofte ikke ville lægge mærke til. Hvis man gør abejdet ordenligt bliver bilen bliver også mere ren i hånden. Den eneste ulempe er at det (ihvertfald for mig) tager alt for lang tid i hånden.

Er ret overbevist om at jeg fortsætter med vaskehal og så en gang imellem vasker i hånden for at få fjernet flyverust og tjære.  

SpaceX
SpaceX Dec 11 '20


 

Citat fra voersaa

Det første halve år vaskede jeg i hånden men så blev det vinter og så var det knap så sjovt. Siden har jeg primært kørt i vaskehal. Jeg forsøge dog altid at undgå steder der har nylonbørster.

Fordelen ved at gøre det i hånden er at man opdager små flyverust/asfalt pletter som man ofte ikke ville lægge mærke til. Hvis man gør abejdet ordenligt bliver bilen bliver også mere ren i hånden. Den eneste ulempe er at det (ihvertfald for mig) tager alt for lang tid i hånden.

Ditto, men efter at bilen efterhånden er ridset hele vejen rundt pga. at andre snitter bilen på parkeringen, så kan jeg roligt køre i vaskehal. Det er næsten befriende....  

khammeru
khammeru Jan 14 '21
Citat fra bskaarup

Jeg vasker altid derhjemme

  1. Skyller det værste skidt af med højtryksrenseren
  2. Sprayer bilen men skumlanse med en blanding af snow foam og pre wash. Lader sidde nogle minutter. Skyller af med højtryksrenseren
  3. Vasker bilen med mikrofibervante (om vinteren sommetider med en børste monteret på vandslangen) og skyller af.

Vandet er blødt hvor jeg bor (4,4 °dH) så det er ikke nødvendigt at tørre den af.

Produkter:

Super Snow Foam
Valet Pro - Citrus Pre Wash
CYC Snow Foam Lance

Chemical Guys - Mr Pink Super Suds Shampoo
Eurow - Ultra Plush Micro-Noodle Wash Mitt

Chemical Guys - Premium Blue Wheel Cleaner
650ml Plastic Bottle with Sprayer
Valet Pro - Inch Round Wheel Brush

Købt hos www.cleanyourcar.co.uk


Hej,
Jeg var på et bil-pleje-kursus i sommer, har jeg ikke været i en vaskehal siden.
Man bliver indsat i vaskehal-fakta, og ser forskellen mellem den, og en håndvask.
Endvidere lærer man hvordan man polerer, lakforsegler, forsk. maskiner og kemi, vandfri vask, voks og meget andet. Det tog en hel søndag, med hands-on øvelser.
Inden kurset troede jeg det meste ville være noget jeg allerede vidste, men det var bestemt ikke tilfældet. 
Hvis man er heldig at have adgang til vand og strøm, bliver vaske-resultatet meget bedre i hånden, og det tager ikke lang tid.
/Kim
 
 
Forummets indlæg er redigeret af khammeru Jan 14 '21
Gronhund
Gronhund Jan 15 '21
Citat fra bskaarup

Jeg vasker altid derhjemme

  1. Skyller det værste skidt af med højtryksrenseren
  2. Sprayer bilen men skumlanse med en blanding af snow foam og pre wash. Lader sidde nogle minutter. Skyller af med højtryksrenseren
  3. Vasker bilen med mikrofibervante (om vinteren sommetider med en børste monteret på vandslangen) og skyller af.

Vandet er blødt hvor jeg bor (4,4 °dH) så det er ikke nødvendigt at tørre den af.

Produkter:

Super Snow Foam
Valet Pro - Citrus Pre Wash
CYC Snow Foam Lance

Chemical Guys - Mr Pink Super Suds Shampoo
Eurow - Ultra Plush Micro-Noodle Wash Mitt

Chemical Guys - Premium Blue Wheel Cleaner
650ml Plastic Bottle with Sprayer
Valet Pro - Inch Round Wheel Brush

Samme her. Bare nogle andre produkter. Jeg bruger noget fælgrens og affedter mens bilen er skummet ind, og så NoRinse til vask (2 spands system).

Men den bliver ikke meget vasket om vinteren ;-)

bskaarup
bskaarup Jan 15 '21
Citat fra Gronhund
Jeg bruger noget fælgrens og affedter mens bilen er skummet ind, og så NoRinse til vask (2 spands system).
Men den bliver ikke meget vasket om vinteren ;-)

Jeg bruger også to spande med en filtersi i dem begge.

Til fælgene bruger bruger jeg Chemical Guys - Premium Blue Wheel Cleaner

MOS
MOS Jan 15 '21

Er der egentlig nogen, der har overvejet, hvor sæbe, skum og andre kemikalier ender henne efter bilvask hjemme? Jeg tænker på, hvor skadeligt det er for miljøet? I en vaskehal bliver det brugte vaskevand vel opsamlet og renset.

Sider: 1 2 »