Loading...
dk

Teslaspotting | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Mar 20 '14

Sjovt, havde faktisk i dag tænkt på at skrive et indlæg for at høre om der var nogen der vidste hvordan det gik med taxaforsøget.

Men kan forstå at de(n) stadig er på vejen. Er der nogen der har haft snakket med selskabet for at høre hvordan det går med en Tesla som Taxa?

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Mar 20 '14

Taxinord har stadig deres, og den kører tilsyneladende en del "topchef" kørsel for bl.a. Novo Nordisk hvor jeg arbejder. Jeg har ringet og spurgt om jeg kunne booke den, men desværre - de sagde den var ude og køre med "specielle kunder"...;-)

Omvendt, kørte jeg forbi 3 HD bikere idag, der var ved at fixe en HD i vejsiden på Buddingevej, - dér fik jeg lige 3 stks. "thumbs up", - det har jeg sgu aldrig prøvet før...;-) 

Bianco
Bianco Mar 20 '14

TaxaFun har kørt længe med en Leaf - den tjente penge, men ikke helt så mange som en diesel benz.

Og så er der jo ikke noget afgift at frikøre. Deres erfaringer med Leaf'en: http://www.taxafyn.dk/greentaxi/docs/Taxa%20Fyn%20Projekt%20Eltaxa.pdf

Staten har dog givet tilskud til ti Tesla taxaer, som er bestilt ca. ved årsskiftet. En skal køre i Århus, en hos en TaxaFyn vognmand og de otte hos københavnske vognmænd.

Kiefer
Kiefer Mar 20 '14

Interessant dokument, konklusionen overrasker nok ikke, at en LEAF ikke er velegnet som taxa... :-)

/Martin

Renedyhr
Renedyhr Mar 23 '14

Set på rastepladsen i østgående retning ca. 20 min før ankomst på Kirstinehøj.

Hookmaker
Hookmaker Mar 23 '14

Passerede lige en anden MS ejer (Mørk grå) lige før Buddingevej afkørslen på M3 i nordgående. To MS'er ved siden af hinanden - kanon! Vi vinkede vildt til hinanden...;-) 

Tollerup
Tollerup Mar 23 '14

Jeg havde idag fornøjelsen af at parkere min hvide Model S ved siden af en sort på p-pladsen ved driving range i Furesø golfklub :-)

Een her fra forum?

FrederikC
FrederikC Mar 26 '14

Nu på køgebugt :)

Btw. der er gået en pære i dit stoplys (striben over bagruden)

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Mar 26 '14
KS
KS Mar 26 '14

@FrederikC:

Tak - har straks skrevet det på min "mangelliste" som de skal kigge på næste torsdag.

Har lidt småting som skal fixes og have lavet service da jeg har rundet 26.000 km

FrederikC
FrederikC Mar 27 '14

Må jeg spørge hvad du ellers har på din "mangelliste" efter 26.000 km? og hvorfor service ved 26.000 km?

Michael
Michael Mar 27 '14
Var et smut i Italien i weekenden og så en Model S ved Como søen. Den var på tyske plader og jeg talte lidt med ejeren. Han havde kørt fra sit hjem i Sydtyskland over Alperne til Como på een opladning. Han nævnte i øvrigt at det vat nemt at finde 400v stik på hotellerne i Italien.
Kiefer
Kiefer Mar 28 '14

Var på vej mod Ålborg fra Århus og så en hvid Tesla i modsat retning og en kollega sagde i går at han havde kørt forbi en sort Tesla også på E45 i nordgående retning mellem Århus og Ålborg.

Så nu er vi da tre der kører på den strækning :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 28 '14
Larsen
Larsen Mar 28 '14

Hvis det var torsdag over middag, så var det mig du har set.

Kiefer
Kiefer Mar 28 '14

Kører du en hvid Tesla?

/Martin

Kiefer
Kiefer Mar 28 '14

Hvis over middag er ca. klokken 17 så må det have været din ja, ellers er der en mere der kører rund ti en hvid her i det østjyske. Vi holdt bag en hvid P85+ med sølv 21" turbinefælge på molslinien tirsdag morgen. Den må også have været relativ ny da den havde elektriske foldbare spejle.

Men udover det er det skam en fin Tesla du har holdende der, hvor er det henne i landet?

/Martin

Plar
Plar Mar 30 '14
Kørte sydpå E45 mellem Ålborg- Randers kl 12.45 ca. Mega flot og ny vasket koks P85 med 21" kørte nordpå, senere hvid P85 midt i Randers by ca 14.30 fedt og se dem i det jyske ;)
Holm
Holm Mar 30 '14

Det var nok mig på E45 i den koks grå.. 

Plar
Plar Mar 31 '14
Køre du med folie, var det ikke dig denne her var med koks lak og hjul alt 110% blank. Der finders pt. Ingen flottere bil
FrederikC
FrederikC Mar 31 '14

@Plar så er jeg da glad for at det er den konfig jeg har bestilt :)

Plar
Plar Mar 31 '14
Utrolig flot farve og sikkert valg, bilen er fantastisk i hver sin farve. Selv var vi på hvid, så brun men endte på den sorte, med sort læder. Det sikre valg da vi satser på og have bilen i ca 6 år. Var det hjertet der bestemte blev den brun med lyst læder.
Der ligger 10,5"x22 vossen cv4 i garagen og venter, på lev. Efter Tesla Holland i dag stadig medio maj selvom bilen ikke står til og være bygget. Valgte du org 21" Frederik ?
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »