Loading...
dk

helårsdæk - kan det passe | Tesla Forum

cth
cth Dec 18 '20
Citat fra baldur Jeg er punkteret tre gange på mine CC+. Det er aldrig sket for mig på tidligere dæk. Alle punkteringer er sket ved mit værksted, hvor udlejer har nogle sten der bare går i dækket og sætter sig fast. Men de andre lejere forstår ikke hvad jeg taler om og siger de ikke punkterer.
----------------------
 
Du har nok fået dæk fra en dårlig sending.
 
Er aldrig punkteret på CC dæk.
Jeg har fået kørt skruer og søm op i andre dæk som har giver sive punktering, men det er vist ligemeget hvilket dæk du har. det sker for alle dæk.
PeterE
PeterE Dec 18 '20
Citat fra MOS

FDM har lavet en fejl i beregningen af våd vej karakteren for CC+. Med korrekt beregning er CC+ faktisk samlet set lige så godt som testvinderen.

Hvis du skriver det til dem, så retter de det helt sikkert - og CC+ er da 100% sikkert et fantastisk dæk. 

MOS
MOS Dec 18 '20
Citat fra PeterE
Citat fra MOS

FDM har lavet en fejl i beregningen af våd vej karakteren for CC+. Med korrekt beregning er CC+ faktisk samlet set lige så godt som testvinderen.

Hvis du skriver det til dem, så retter de det helt sikkert - og CC+ er da 100% sikkert et fantastisk dæk. 

Det er hermed gjort. Jeg har skrevet følgende til FDM:

 

Hej FDM.

Jeg har med interesse læst jeres Helårsdæktest 2020: https://fdm.dk/helaarsdaektest-2020

Jeg vil i den forbindelse gøre opmærksom på en fejl vedr. Michelin CrossClimate +, der ændrer på resultatet af testen. I beregningen af testpoint for kategorien våd vej er resultatet angivet som 2,7. Men hvis jeg regner testpoint for underkategorierne sammen og ganger med deres respektive vægtning, så få jeg 2,61 eller afrundet 2,6. Tilsvarende, hvis jeg lægger alle testpoint for de forskellige kategorier sammen, så klarer Michelin CrossClimate sig faktisk lige så godt som testvinderen Continental AllSeasonContact og bedre end Goodyear Vector 4 Season G2.

 

Hpower
Hpower Dec 19 '20

Jeg har kørt med helårs dæk i 12 md nu og kan kun anbefale det. Da jeg købte mine dæk, var det kun Vredestein, som kunne tilbyde i 20". I uge 7 i år, var jeg på skiferie nord for Lillehammer, hvor vi de sidste 50km kørte i meget sne. Stejle glatte bakker samt nedkørsler og ingen problemer med at stå fast. I sommers var jeg i Kroatien på ferie. Det gik også rigtig fint mht rullemodstand i varmen...

Nu efter ca 20.000km er dækkene stadig fine selvom kørsel tit er med frisk fod.  Når de engang skal skiftes, så bliver det helt sikkert helårsdæk igen! 



Forummets indlæg er redigeret af Hpower Dec 19 '20
rossoneris
rossoneris Jan 2 '21

Nu laver jeg lige et lille emne skift, men vil ikke lige lave en ny tråd om en ret simpelt spørgsmål. Men har de originale 19" sportsfælge med Hankook dæk (kørt knap 8000km) og stadig med ca. 7mm bane på dæk(på min 2020 model tesla). Hvad koster sådan nogle ca. ? - syntes ikke jeg kan finde meget brugt salg af dem. Fra ny ser de ud til at koste 16000kr

Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Jan 2 '21
cth
cth Jan 2 '21
Quote from Hpower

Jeg har kørt med helårs dæk i 12 md nu og kan kun anbefale det. Da jeg købte mine dæk, var det kun Vredestein, som kunne tilbyde i 20". I uge 7 i år, var jeg på skiferie nord for Lillehammer, hvor vi de sidste 50km kørte i meget sne. Stejle glatte bakker samt nedkørsler og ingen problemer med at stå fast. I sommers var jeg i Kroatien på ferie. Det gik også rigtig fint mht rullemodstand i varmen...

Nu efter ca 20.000km er dækkene stadig fine selvom kørsel tit er med frisk fod.  Når de engang skal skiftes, så bliver det helt sikkert helårsdæk igen! 

 

Tak... lige det jeg manglede... nogle flere med samme erfaringer så skifter jeg også til helårs :-)

Tomasson
Tomasson Jan 2 '21
Citat fra cth
Quote from Hpower

Jeg har kørt med helårs dæk i 12 md nu og kan kun anbefale det. Da jeg købte mine dæk, var det kun Vredestein, som kunne tilbyde i 20". I uge 7 i år, var jeg på skiferie nord for Lillehammer, hvor vi de sidste 50km kørte i meget sne. Stejle glatte bakker samt nedkørsler og ingen problemer med at stå fast. I sommers var jeg i Kroatien på ferie. Det gik også rigtig fint mht rullemodstand i varmen...

Nu efter ca 20.000km er dækkene stadig fine selvom kørsel tit er med frisk fod.  Når de engang skal skiftes, så bliver det helt sikkert helårsdæk igen! 

 

Tak... lige det jeg manglede... nogle flere med samme erfaringer så skifter jeg også til helårs :-)

Jeg har sat 19” CrossClimate på min M3 efter jeg har været meget tilfreds med dækket i 3 år på en BMW X1. 
Om det giver lidt ekstra vejstøj eller sluger lidt range kan jeg ikke sige med sikkerhed. Jeg umiddelbart er jeg også meget tilfreds med dækket denne gang. 
cth
cth Jan 18 '21

Jeg er ekstremt overrasket over hvor godt en 4 hjulstrukket tesla kører på nye sommerdæk i det vejr vi har haft de sidste 3-4 uger.

Selv de dage hvor jeg kørte på sne, følte jeg ikke ringere fodfæste end i min forhjulstrukne ICE på halvslidte vinterhjul.

Det er er absolut ingen anbefaling af at køre på sommerdæk.

Blot en konstatering

Kiefer
Kiefer Jan 18 '21

Og jeg er ekstremt overrasket over nogen stadig kan finde på at have sommerdæk på i dette vejr...

Nikola
Nikola Jan 18 '21
Citat fra cth

........     .  Selv de dage hvor jeg kørte på sne, følte jeg ikke ringere fodfæste end i min forhjulstrukne ICE på halvslidte vinterhjul... ......

Tør vej om vinteren kan være ok på sommerdæk. Men sommerdæk har tæt på nul vejgreb på sne og is, må være uhyggeligt ringe vinterdæk du har haft.

Tesladriver
Tesladriver Jan 19 '21

Selv de dage hvor jeg kørte på sne, følte jeg ikke ringere fodfæste end i min forhjulstrukne ICE på halvslidte vinterhjul.

Det er er absolut ingen anbefaling af at køre på sommerdæk.

Blot en konstatering

Op i fart plejer jo heller ikke at være nogen problem, forskellen viser sig oftest når man har behov for at lave en kraftigere opbremsning... Fysikkens love gælder stadig selv om bilen er 4-hjulstrukken ;) 

cth
cth Jan 19 '21

Inden i går helt i det røde felt, så kører jeg i min ICE på dårlige dage.

Men jeg kunne ikke lade være med at teste det.

Har man kun en bil og er afhængig af den er man nødt til at skifte til helårs eller vinterdæk.

Min plan er at få helårsæk på og slippe for at have 8 fælge.

 

 

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 19 '21
Sider: « 1 2