Loading...
dk

Knapper/Ingen knapper - Den nye S-klasse har meget godt styr på det | Tesla Forum

P85DK
P85DK Dec 19 '20

Så kom Mercedes lige på banen med et infotainment system der får Tesla's til at ligne de 8 år gammel det er.

Selvfølgelig en dyr slæde, men det viser hvad der kommer i deres biler over de næste par år.

Ice2EV
Ice2EV Dec 19 '20

Hvor fed er den lige? Meget!

Men der er flere gange han nævner at model S har været forbillede og enkelte gange at den gør det bedre. Skærme, dørhåndtag, FSD etc.

Det er altså også lidt bemærkelsesværdigt, at et upcoming brand kan skubbe mastodonterne i en anden retning.

cth
cth Dec 19 '20

Er det ikke bare hvad der sker hver gang der kommer en ny S-klasse.

De er frontløbere som altid.

men den fås nok ikke for 700.000 som en model S.

Men værditab og rep. omkostninger på sådan en slæde...det tør jeg slet ikke tænke på.

P85DK
P85DK Dec 19 '20

Værditab på en Mercedes S klasse ? Tror kun den overgås af en BMW 7 serie, som har tabt 90% af værdien når du kører over kantstenen hos forhandleren.

Jeg synes de har ramt den rent med deres infotainment - må håbe af de har lært af Tesla's MCU fejl.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Dec 19 '20
cth
cth Dec 19 '20

Ja det ser godt ud...

Men det skal finde ned i alm. betaltbare biler før jeg får glæde af det.

Bianco
Bianco Dec 21 '20

Genialt 360 gr bak-kamera man kan flytte rundt på billedet. Og formentlig rart med habtic feedback (skærm vibrerer lidt når man trykker på en skærmknap?).

Jeg skal så ikke nyde noget af et dørhåndtag som man skal stryge/tørre af hver gang man åbner døren - adrrr ;-)

P85DK
P85DK Dec 21 '20
Quote from Bianco

Jeg skal så ikke nyde noget af et dørhåndtag som man skal stryge/tørre af hver gang man åbner døren - adrrr ;-)

Den kan også sættes til self-present når man kommer hen til bilen. Tror de er meget som på Model S

Kiefer
Kiefer Dec 21 '20

Husk på at de funktioner som rent faktisk viser sig brugbare de ender i en Mercedes E-klasse og derefter nedad i de resterende grupper.

Jeg tror dog allerede vi vil se det meste af det i først EQS som kommer 1. halvår 2021 og derefter i EQE som kommer 2. halvår 2021. 

Nogle funktioner er dog aldrig rigtig kommet længere ned. Hold op hvor havde jeg meget sjov ud af det køleskab der sad inde bag midterarmlænet i min hedengange Mercedes S (W221), dog ærgerligt at Möet & Chandon holdt op med at lave de små flasker der passede ind i køleskabet ;)

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 21 '20
P85DK
P85DK Dec 21 '20

:-) Full size Champagne flaske passede i kopholderen i min Range Rover, lige lidt for store til køleskabet. Savner nu stadig køleskabet, vi brugte det meget.