Loading...
dk

Jydekrog til model x | Tesla Forum

uffe55
uffe55 Nov 18 '14

Så, nu er det officielt:

Dear Model X reservation holders,

Thank you for your continued patience in the Model X reservation process. We are making steady progress towards delivering a phenomenal car that defies comparison.

With Model S, we made a point of delivering a product that was even better than the show car, and we are extending that philosophy to Model X. In fact, every element of Model X – from the interior to the falcon wing doors – either lives up to or surpasses the prototype we initially unveiled.

In October, we announced dual motor all-wheel drive and Autopilot. These were important leaps forward for Model S, but we’re pleased to confirm that they will also be central to Model X. The dual motor propulsion system of Model S 85D will be the same system that powers Model X, delivering uncompromised range and control of traction. But this is not simply a scaled-up Model S – every detail of this car has been optimized for the unique mission of Model X. 

Model X demand has been intense and orders are continuing to come in at a rapid rate. We’ll be spending much of 2015 building and testing production-intent prototypes before delivering the first cars to customers in North America in the third quarter. While we’ll be working through all orders as fast as possible, anyone ordering the car today should not expect delivery until well into 2016.

In the meantime, we are building beta vehicles in the factory right now, and we’ll be using them for crash testing in the near future. We’ve tested the car’s aerodynamic qualities in the wind tunnel and have achieved an unprecedented level of aerodynamic efficiency for any car of this size and carrying capacity, allowing us to maximize range potential.

We can also reveal that Model X will be the first electric vehicle with towing capability. The optional tow hitch will support accessories and racks to transport skis and bikes with the minimum effect on aerodynamics. We're also working with the best rack and accessory companies in the world to have elegant carrying solutions ready for Model X customers next year. 

Thank you once again for your continued support and confidence. You are helping to accelerate the world’s transition to sustainable transport, and you will love your Model X. 

Tesla Motors

muller
muller Nov 19 '14

Fedt! De sætter ikke deres lys under en skæppe.

Kiefer
Kiefer Nov 19 '14

Næe, men jeg synes da ikke de skriver at den kan trække andet end lidt skikasser og cykler...


/Martin

muller
muller Nov 19 '14

Hvad mere kan man ønske sig? :-)

Kiefer
Kiefer Nov 19 '14

1000kg trailer?


Hvorfor ellers lave SuC i Rødekro?... ;-)

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Nov 19 '14

Jeg har kontaktet Tesla i dag om emnet. Min kontakt var lige så "frustreret" over den manglende oplysning om at den faktisk også kan trække en trailer, og ikke bare et cykelstativ. Men han vil holde mig informeret, når han får mere info. Indtil da, må jeg jo bare bevæbne mig med tiltro til, at den vil kunne trække 2.000 kg til den tid.

muller
muller Nov 19 '14

Er der ikke regler for at en krog skal kunne trække en trailer? Eller findes der i dag godkendte installationer som ikke er godkendt til trailere?

FrederikC
FrederikC Nov 20 '14
Towing betyder vel træk, så den må vel kunne trække noget og ikke bare have påsat ting. Tror de bevidst ikke skriver trailer for i USA laver de jo raskt deres biler om til autotransportere.
DeaconWP
DeaconWP Nov 20 '14

Hej Muller.

Min Chevrolet Spark, 1,2 LT, (topmodellen med det hele), kan ikke trække en trailer, da den ikke er godkendt til det.

Men kan kan godt installere en trækkrog alligevel, hvis man gør sådan, at den kun kan bruges til "stativ" bag på.

Blot som et enkelt eksempel...

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 20 '14
LarsH
LarsH Nov 20 '14
Citat fra DeaconWP

Hej Muller.

Min Chevrolet Spark, 1,2 LT, (topmodellen med det hele), kan ikke trække en trailer, da den ikke er godkendt til det.

Men kan kan godt installere en trækkrog alligevel, hvis man gør sådan, at den kun kan bruges til "stativ" bag på.

Blot som et enkelt eksempel...

Men er det fabriksmonteret eller eftermonteret? For det samme gør sig gældende med bl.a. VW Up, men det er ikke noget VW fabrikken leverer, det skal eftermonteres efterfølgende.

DeaconWP
DeaconWP Nov 20 '14

Det er eftermonteret, at man kan skaffe et træk, der så kan sættes en cykelholder eller Thule box på.

LarsH
LarsH Nov 20 '14
Citat fra DeaconWP

Det er eftermonteret, at man kan skaffe et træk, der så kan sættes en cykelholder eller Thule box på.

Lige min pointe :-) Bilen er som sådan ikke forberedt på det fra fabrikken af men det bliver Tesla. Så jeg tror ikke deres træk kun bliver til cykler m.m. :)

muller
muller Nov 20 '14

OK. Men er det lovligt/godkendt? Hvordan ser man som bruger af bilen, at man ikke må smide sin trailer på trækket? Man kan jo montere alt muligt på sin bil efter at man har fået den leveret, men det gør det jo ikke lovligt :)

DeaconWP
DeaconWP Nov 20 '14

Et træk, der ikke er monteret med godkendelse til en trailer, skal være lavet sådan, at der rent fysisk ikke kan gå en trailer på, og så låse sig fast derpå.

Det kan være ved at svejse en "Knop" på kuglen, så det kun er et cykelstativ, der kan klemme om den. Knoppen tilpasses den aktuelle holder man har, og så den samtidigt forhindrer montering af trailer.

Sådan kan det også laves til en S model i dag.

Trailer trækkrog på en Tesla S kan ikke godkendes, da den ikke monteres i tilstrækkeligt stærkt karosseri afsnit (vanger osv.), og fordi Tesla Motors, som fabrikant, kke har sagt god for det. Samtidigt….

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 20 '14
supergaard
supergaard Jun 25 '15

Lidt guf til jer der gerne vil ku trække en cirkusvogn, haveaffald eller ekstra mange dåser fra Tyskland :) http://www.teslarati.com/tesla-model-x-towing-capacity-10000-pounds/

nicom
nicom Jun 25 '15
Vil det være en teknisk mulighed at dette anhængertræk fra model X kan eftermonteres på Model S.
DeaconWP
DeaconWP Jun 25 '15

Nicom: Nej, det vil ikke være muligt.

DeaconWP
DeaconWP Jun 25 '15

Nicom: Nej, det vil ikke være muligt.

nicom
nicom Jun 25 '15
http://www.greenoptimistic.com/...g-testing-california Så i følge den logik er billedet fra greenoptimist ikke en model S men en model X der klædt ud som en model S. Er bilerne virkelig så forskellige?
Forummets indlæg er redigeret af nicom Jun 25 '15
Kiefer
Kiefer Jun 26 '15

nicom: Een ting er at undervognen på Model X og S er den samme, det er jo ikke ensbetydende med, at undervognen på en Model X er den samme som på nuværende Model S. Den viste Model S  kan jo sagtens være en beta med ny forstærket ramme så den på samme måde som en Model X vil kunne fåes med træk. 

Det er ikke ensbetydende med, at det vil kunne eftermonteres, det ville ligne Tesla meget dårligt at tilbyde dette. Det betyder nok mere, at vi omkring september/oktober lige som sidste år vil se en ny Model S med en lang række forbedringer som vi gjorde sidste år med introduktionen af D-modellerne.

Så hvis du vil have et godkendt træk, er der nok ikke andet for end, at sælge bilen og købe den nye opgraderede version. Husk der er mange Apple udviklere ved Tesla, de er vant til, at produkterne maks skal holde et år inden de skal udskiftes...

/Martin

Sider: 1 2 »