Min Tesla Mobile Charger (gen. 1) er desværre også lige stået af. Den har været sat til bilen og ligget ude i kraftig regn/slud. Da jeg kom ud til bilen, var der desværre ikke kommet noget strøm på og laderen lå og blinkede rødt 11 gange.
Senere prøvede jeg igen, hvor den i stedet flimrede rødt og grønt som et juletræ med ADHD.
Jeg ved ikke, om der kan være trængt vand ind i elektronikken, men den skulle altså være IP44 godkendt. Så jeg prøvede at tørre den på radiatoren i håb om at vække den til live igen. Har også prøvet at resette den med den lille røde knap på bagsiden - uden held. Det virker som om, den blinker med lidt tilfældige fejlkoder, når jeg sætter den til et rødt CEE-stik. 3 røde blink, 4 røde blink, 1 rødt blink og nogle gange lyser den kortvarigt grønt, men går så over til at blinke rødt.
Jeg gætter på, den er død og ikke står til at redde. Man kan tilsyneladende heller ikke skille den ad, da den er støbt sammen.
Jeg har prøvet at lade med en lånt 2. gen. mobile charger på samme CEE-stik + en adapter. Den lader fint, men naturligvis kun på én fase.
Er der nogen, der har et godt bud på, hvad der kan være galt? Tesla siger, den burde være regntæt, men at de skulle være sarte ift. slag. Jeg har dog ikke udsat den for slag, tabt den på jorden eller lign. Er der andre, der har erfaringer med defekt UMC, evt. pga. regn.?
Jeg er lidt loren ved at købe samme lader igen, hvis den nu har et generelt problem med ikke at kunne tåle regn. Jeg har p.t. ikke mulighed for at opsætte ladeboks, så en mobillader er eneste mulighed for hjemmeladning. Jeg vil gerne have en 3-faset for at få max. ladehastighed. Jeg har set de forslag til mobilladere/kabler i denne tråd, men er der nogen, der har andre gode forslag?