Det lyder dog alternativt at bytte forhjulene. Langt hovedparten af dæk designet til Tesla force er retningsbestemte, og bytter du forhjul, så kører de altså modsat designretningen.
A) Ja. Hvis man ser på den enkelte battericelle, bevæger den sig fra 4,2V ved 100% til ca. 2,9V ved 0%. Da max-strømstyrken er begrænset, vil bilens effekt falde med spændingen. Der er ekstra straf ved kulde, hvilket der er andre grunde til. Se i øvrigt dit eget næste spørgsmål.
B) Kender ikke opvarmningstiden specifikt, men det er 500kg blandede metaller, der skal varmes op til 40? grader. Det tager alligevel noget tid ved håndtérbare effekter.
C) Er det skiftet mellem WiFi og LTE, der driller? Min, som kun er 3G, er ikke god til at håndtere det, men min WiFi rækker alligevel, trods min langsomme kørsel, ikke til et par sange :-) Prøv evt. at slå WiFi fra.
D) Som Ice2EV skriver. Kontrollér omløbsretningen på dine dæk. Hvis den var forkert før, forstår jeg godt at den trak til siden. Har selv blandede oplevelser med Teslas værksted (Amager). Nogle ting har været tiptop, mens andre har været meget besynderlige. Det virker umiddelbart som om det er blevet dårligere med tiden.
Venlig hilsen
Silden
Det lyder dog alternativt at bytte forhjulene. Langt hovedparten af dæk designet til Tesla force er retningsbestemte, og bytter du forhjul, så kører de altså modsat designretningen.
Det kan jo være at det var derfor de byttede forhjulene, så de kom til at sidde rigtigt :-)
En 2015 P85D har bedste præstationer mellem 100% og 80%, der er ingen forskel på 100% og i de lave 90'ere og et lille fald ned til 80%, det begynder at blive rigtigt mærkbart når den kommer under 70%