Loading...
dk

P85D - acelleration ved lavt batteri | Tesla Forum

AdamH
AdamH Dec 29 '20
Halløj, Er blevet glad ejer af en P85D fra 2015. Har dog følgende observationer som undrer: A) Kan det passe at accelerationen ikke er så hurtig som normalt, når batteriet ikke er fuldt ladet? Synes selvom der er 150km tilbage, virker den lidt sløv i det når pedalen trædes i bund (har altid i insane mode). Kan det ændres så der altid er fuld speed? B) Når man slår insane+ til så skal den have varmet batteriet op, kan det passe at dette tager ca. 55 minutter? Har endnu ikke haft tålmodighed til det. C) efter jule opdateringen hopper spotify tit af efter et par sange lige efter bilen er starter, andre som oplever samme problem (har LTE opgradering)? D) da jeg købte bilen trak den en del til højre, kørte den til Tesla amager, hvor de ville skifte 4 bærearme foran til kr. 16k. Tog efterfølgende en tur forbi DAS i Rødovre hvor de sporede bilen og byttede om på forhjulene til kr. 1.000, og vupti den kører lige. Er det normal kotyme at man bliver taget i røven hos værkstedet?
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 29 '20
Mon ikke svaret er 4 gange ja :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 29 '20
TSLA
TSLA Dec 29 '20

Enig med Gustavsfar1. Du mangler nok lidt tilvænning:-)

Ice2EV
Ice2EV Dec 30 '20

Det lyder dog alternativt at bytte forhjulene. Langt hovedparten af dæk designet til Tesla force er retningsbestemte, og bytter du forhjul, så kører de altså modsat designretningen.

ElPeter
ElPeter Dec 30 '20
Lidt uddybning: Spændingen på batterierne falder efterhånden som de bliver afladet og kan derfor give mindre max effekt ved lav ladestand. På min 85D synes jeg først at kunne mærke det ved < 50%, men en P85D vil kunne trække mere effekt fra batteriet og vil derfor blive ramt af begrænsningen ved højere ladestand. Det kan ikke ændres, det er en grundlæggende fysisk begrænsning.

Jeg kender ikke meget til Insane+ men har hørt/læst før at det kan tage ret lang tid - mon ikke den ekstra effekt er meget begrænset og mest brugbar til dragraces...

Jeg har ikke oplevet Spotify disconnecter, men har heller ikke brugt bilen meget siden opdateringen.

M.h.t. Værkstedet, mon ikke det er meget normalt at nogle mekanikere er mere erfarne/vakse end andre, så en second opinion er en god ide hvis man ikke er overbevist om en foreslået løsning. Jeg har personligt aldrig været utilfreds med Teslas værksted, men har også været forskånet for nogen større issues.

Silden
Silden Dec 30 '20

A) Ja. Hvis man ser på den enkelte battericelle, bevæger den sig fra 4,2V ved 100% til ca. 2,9V ved 0%. Da max-strømstyrken er begrænset, vil bilens effekt falde med spændingen. Der er ekstra straf ved kulde, hvilket der er andre grunde til. Se i øvrigt dit eget næste spørgsmål.

B) Kender ikke opvarmningstiden specifikt, men det er 500kg blandede metaller, der skal varmes op til 40? grader. Det tager alligevel noget tid ved håndtérbare effekter.

C) Er det skiftet mellem WiFi og LTE, der driller? Min, som kun er 3G, er ikke god til at håndtere det, men min WiFi rækker alligevel, trods min langsomme kørsel, ikke til et par sange :-) Prøv evt. at slå WiFi fra.

D) Som Ice2EV skriver. Kontrollér omløbsretningen på dine dæk. Hvis den var forkert før, forstår jeg godt at den trak til siden. Har selv blandede oplevelser med Teslas værksted (Amager). Nogle ting har været tiptop, mens andre har været meget besynderlige. Det virker umiddelbart som om det er blevet dårligere med tiden.

Venlig hilsen

Silden

Forummets indlæg er redigeret af Silden Dec 30 '20
P85DK
P85DK Dec 30 '20
Quote from Ice2EV

Det lyder dog alternativt at bytte forhjulene. Langt hovedparten af dæk designet til Tesla force er retningsbestemte, og bytter du forhjul, så kører de altså modsat designretningen.

Det kan jo være at det var derfor de byttede forhjulene, så de kom til at sidde rigtigt :-)

En 2015 P85D har bedste præstationer mellem 100% og 80%, der er ingen forskel på 100% og i de lave 90'ere og et lille fald ned til 80%, det begynder at blive rigtigt mærkbart når den kommer under 70%