Loading...
dk

Automatisk langt lys | Tesla Forum

Silden
Silden Jan 2 '21

Jeg har kørt et par dage i min nye 3'er, og jeg har også kørt om aftenen. Automatisk langt lys er dog næsten ubrugeligt, da den blænder for sent ned, og den tænder også for langt lys, selvom der er en bil ~150m foran i min egen vognbane. I min S'er fungerer det supergodt. Det er kun ganske få gange man skal slå det fra manuelt. Det skal hertil nævnes at 3'erens lys er uendeligt meget bedre end S'erens, så helt skidt er det ikke.

Kan I andre køre med Auto High Beam uden at folk blinker ad jer?

Venlig hilsen

Silden

jramskov
jramskov Jan 2 '21

Vi kører ikke med det, det er lang tid siden jeg har prøvet det sidst, men dengang fungerede det ikke godt nok.

Auto vinduesviskere fungerer heller ikke særligt godt, desværre.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 2 '21
Snemonster
Snemonster Jan 2 '21

Jeg kører med det på landeveje, snoede veje osv. Men motorvej eller lange veje med godt udsyn gør jeg ikke. Der gør det præcist som du selv nævner det.

kleine100
kleine100 Jan 2 '21
Jeg bruger det ofte, og jeg oplever ikke at modkørende (og modkørende) bliver generet af det. 

Dog oplever jeg jævnligt, at modkørende blinker, bare ved det alm kørelys/nærlys. Så det skal nok justeres ved lejlighed. 
bskaarup
bskaarup Jan 2 '21

Jeg bruger det ikke da jeg synes de andre billister blænder ned for tidligt. Så bliver de sure og blinker med det lange lys når Teslaen ikke blænder ned med det samme. Ingen grund til at blænde ned når der er 500 meter mellem bilerne - men det sker ofte.

Silden
Silden Jan 2 '21

@bskaarup

Jeg tror måske, det er nemmere at få Tesla til at ændre på distancen for langt lys, end det er få alle andre til ikke at blinke - men med Tesla ved man aldrig.....

Det undrer mig bare, at en 2015/12 Model S er meget bedre end en 3'er fra 2020/12.

Venlig hilsen

Silden

Ice2EV
Ice2EV Jan 2 '21

@Silden Lav en auto justering af lygterne, og så holder de op med at blinke. 

Desværre så drifter indstillingen over tid, så en gang om måneden eller i kvartalet så må man autoindstille igen.

Dem der blinker på 1 km afstand de må blinke er min holdning. Men det er altså normalt kun dem der har nefo lygter(læs matte halogener i varm hvide candle light toner) der skal blinke ved afstande kortere end 500 meter.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 2 '21
Vika7
Vika7 Jan 2 '21
Quote from Silden

Jeg har kørt et par dage i min nye 3'er, og jeg har også kørt om aftenen. Automatisk langt lys er dog næsten ubrugeligt, da den blænder for sent ned, og den tænder også for langt lys, selvom der er en bil ~150m foran i min egen vognbane. I min S'er fungerer det supergodt. Det er kun ganske få gange man skal slå det fra manuelt. Det skal hertil nævnes at 3'erens lys er uendeligt meget bedre end S'erens, så helt skidt er det ikke.

Kan I andre køre med Auto High Beam uden at folk blinker ad jer?

Venlig hilsen

Silden

Ikke på landevejen... på motorvejen er heller ikke optimalt. Efter at jeg kørte en tur med Auto, og næsten alle blinkede, så nu er det “gør det selv”-mode

Vinduesviskerne er meget langsomme, specielt når man bliver overhaldet i “vådt” vejr
Nikola
Nikola Jan 2 '21

Samme oplevelse her. Auto lys blænder ned for sent (og jeg tilhører ikke dem der blænder ned tidligt) samtidig kan den finde på at blænde op igen, med modkørende tæt på etc. Alt for ustabilt efter min mening. 

Autovisker er langt fra perfekt, men dog brugbart, i modsætning til autolys, efter min mening

kleine100
kleine100 Jan 2 '21
Dem der oplever at modkørende blinker, når auto High beam er på, har i de nye Matrix LED, eller de “gamle” LED? Tænker om det kunne betydning for om modkørende oplever at blive blændet...
Silden
Silden Jan 2 '21

@Ice2EV - tak for tippet. Det virkede - de modkørende stoppede i hvert fald med at blinke. Sjovt nok blænder den også hurtigere ned nu. Måske dens eget lys skubber til grænsen? Eneste tilbageværende ting er nu at den stadig blænder den forankørende. Det må jeg/de lære at leve med.

Venlig hilsen

Silden

Ice2EV
Ice2EV Jan 2 '21

Et sidespring...... Hvordan er skiftet fra 2015 S til 2021 M3?

Silden
Silden Jan 3 '21

@Ice2EV - Se ny tråd...

Venlig hilsen

Silden