Loading...
dk

Tesla Center ved Odense fra sommer 2021 | Tesla Forum

Nikola
Nikola Feb 10 '21

Ser ud til at der kommer nyt center med service salg på Fyn inden så længe....

https://finans.dk/tech/ECE12752969/tesla-udvider-i-danmark/?ctxref=ext

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Feb 10 '21
DenseH
DenseH Feb 27 '21

Yeps. De søger folk. Kunne man ikke også håbe på et par SuperChargers ved samme lejlighed :) Odense mangler.

MOS
MOS Feb 27 '21

Der er planlagt nye SuC ved Aarup, men ikke ved Odense. Guderne må vide, hvorfor man vælger at placere nye SuC ved Aarup, som jo næsten ligger lige ved siden af Middelfart. Jeg vil mene, at det var mere oplagt at placere en ny SuC ved det nye Tesla Service Center i Odense. Det ligger ca. midt i mellem Middelfart og Slagelse. Og så ville en SuC placeret der også kunne betjene trafik på Svendborgmotorvejen - uanset om den kommer fra eller skal videre mod vest eller øst.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 27 '21
selsoe
selsoe Feb 27 '21
Jeg tror det er fordi der er ret meget pres på Middelfart. Det ligger optimalt ift færdselsårerne, lige midt i landet. Jeg har flere gange oplevet ladekø. Den kan så aflastes med en ny V3-lader ved Aarup. Helt generelt er Middelfart også bare lidt neder ift faciliteter, ladehastighed osv. og så kan Model S’erne få den for sig selv ;)
MOS
MOS Feb 27 '21

Men det er jo ikke noget argument for, at den nye SuC ikke lige så godt kunne ligge ved Odense. Den placering ville også aflaste Middelfart. Og så ligger den også mere strategisk ift. Svendborgmotorvejen og for folk, der f.eks. skal til/fra Odense by og skal have strøm til hjemturen.

jramskov
jramskov Feb 28 '21
Det kan da også være de vælger at smide et par ladere op ved service centret.
cth
cth Feb 28 '21

Ja de har glemt Langeland.

De kunne godt bruge en lader omkring Odense.

jramskov
jramskov Mar 1 '21

Der er dog en fornuftig Sperto DC lader i Svendborg og Clever planlægger også en 300kW lynlader i Svendborg.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 1 '21
jonsiii
jonsiii Mar 1 '21

Og 4 gratis:

https://www.sef.dk/gratis-opladnin-af-elbiler-i-svendborg-i-2021/

De fire el-ladestationer (hurtigladere) er placeret på:

    Parkeringspladsen ved Ramsherred foran Svendborg Rådhus
    Parkeringspladsen i Rådhusgården
    Parkeringspladsen i Voldgade
    Parkeringspladsen ved Svendborg Idrætscenter.

 

PeterE
PeterE Mar 1 '21
Der kommer ikke SuCer i storbyerne, inkl i Odense - der er solgt så mange biler netop der, og frygten er at alt bliver brugt som lokalladning og ikke til Teslaer på tur :)
jramskov
jramskov Mar 1 '21

@PeterE: Jeg ved godt man skal tage Teslas SuC kort med en dosis salt, men SuC ved service centret i Aarhus er kommet tilbage på kortet og der er planlagt "Aarhus Central" og "Copenhagen Central" SuC.

PeterE
PeterE Mar 1 '21
Enig, og i Nsj er der - stadigvæk - ingen SuC på vej, og det er ok og nordmænd og svenskere må lade andre steder når de er på vej forbi mig :) 
 
SuCer er jo måske ved at drive lidt forretning nu, så måske Tesla faktisk vil have en del af lademarkedet i de store byer?