Hej Alle
Jeg er ny som aktiv medlem på dette forum – har dog læst med det sidste års tid. Nu er der trykket på bekræft knappen, og en gang i maj får jeg min bil. Jeg skriver dette indlæg, fordi jeg godt kunne tænke mig, at lægge "hus" til et Tesla Træf i 2015. Min hustru og jeg ejer et refugium, hvor der er plads til cirka 70 biler på parkeringspladsen og plads til lidt flere (ikke biler, men personer) i vores restaurant. Jeg tænker, at det kunne være sjovt, at mødes for at sætte ansigter på hinanden og få en hyggelig dag i hinandens selskab. Jeg har ikke postet dette under arrangementer, da jeg først vil lodde stemningen for et sådan arrangement. Jeg forestiller mig følgende i meget grove træk. Input og ideer modtages meget gerne:
Sted: Den Gamle Avlsgård, Ribe (Den jydske vestkyst). Der er forhåbentlig mange der har lyst til at tage turen fra Sjælland og få afprøvet Superchargeren i Middelfart.
Dato: Søndag den 6. september 2015 (Jeg vil gerne nå at få min bil og alle er forhåbentlig tilbage fra ferie). Jeg har valgt, at det ikke skal være en lørdag, da der er skiftedag i sommerhusene, og så er der køkørsel på de jydske landeveje.
Tidspunkt: Tjek ind mellem klokken 9:00 og 10:00.
Brunch: 10:30 til 12:30. Hygge og snak og måske en snak om det skal blive en årlig tilbagevendende begivenhed (vi lægger gerne lokaler til).
Presse og politikere: 13:00 til 14:00. Vi kan indbyde pressen og politikerne til at få en snak med de Teslaejere, der ved mest om grøn energi, CO2-udledning o.s.v.
Offentligheden: Mellem 14:00 og 15:00. Offentligheden kan få lov til at se en masse Tesla´er tæt på og måske komme til at tale med ejerne.
Farvel: Mellem 15:00 og 15:30 siger vi farvel (Det betyder, at dem der har længst hjem kan være hjemme til aftensmaden).
Fotografering: Jeg forestiller mig, at få fat i en dygtig fotograf jeg kender, som i løbet af dagen tager en masse billeder af Tesla´er og deres ejere. De mange fotos sættes ind i en lille publikation, som sendes ud til at alle deltagerne i træffet.
Diverse: Jeg synes vi skal invitere en eller to personer fra Tesla Danmark, og hvis vi er ude i god tid kan det jo være, at hovedkontoret i USA har lyst til at sende en person til Danmark. Det kunne da være sjovt, hvis vi kunne få Teslas chefdesigner Franz von Holzhausen eller en af de andre spidser til at deltage.
Som sagt er dette en føler. Jeg er spændt på om I synes det er en god idé eller vi blot skal glemme det. Jeg arrangerer gerne det hele selv. Men hvis der skulle være en eller to personer, som har lyst til være med til at arrangere dagen, så vil det være fint.
/Jesper