Loading...
dk

Nægter at tage imod levering/Fortrydelsesret | Tesla Forum

DSX3
DSX3 Mar 17

Hej

Har prøvet at stille spørgsmålet på Model 3 forum men fik ikke noget svar. Skal hente min model 3 om et par dage, og efter jeg har læst alle de dårlige oplevelser ifm. samlinger, lakkvalitet osv. vil jeg lige høre, om der er folk, der har nægtet at tage imod levering af bilen pga. for mange fejl - og hvad skete der så? Og i orderagreement står der, at man har 14 dages fortrydelsesret, hvis der er tale om en fjernsalgsaftale - gælder det i vores tilfælde?

Håber ikke at det går så galt, men godt at være forberedt.

Tak

Ice2EV
Ice2EV Mar 17

Da vi fik udleveret et stk raket, var overførsel foretaget inden vi fik vidunderet at se.

I Århus foregik papirarbejdet i venteværelset, og udleveringen ovre i en garage under noget fitness centerskråt overfor. Der var ikke verdens bedste lys, men det gik.

Var nok også bare så forelsket, at den skulle med hjem!

Lidt ligesom hvis Eva Mendes står og byder sig til, så skider man også på hun er blevet 47 og fået lidt skrammer i lakken.

Vildgut
Vildgut Mar 18
Citat fra Ice2EV

Da vi fik udleveret et stk raket, var overførsel foretaget inden vi fik vidunderet at se.

I Århus foregik papirarbejdet i venteværelset, og udleveringen ovre i en garage under noget fitness centerskråt overfor. Der var ikke verdens bedste lys, men det gik.

Var nok også bare så forelsket, at den skulle med hjem!

Lidt ligesom hvis Eva Mendes står og byder sig til, så skider man også på hun er blevet 47 og fået lidt skrammer i lakken.

Bedste analogi ever. Hahaha. 
DSX3
DSX3 Mar 19

Tak for input vedr. Århus Ice2EV og ja, en fin analogi, men lidt skuffende, at der efter 200 views ikke er  kommet et eneste svar på spørgsmålene . Man skulle næsten tro, at man havde med Teslas salgsafdeling at gøre ;)

PeterE
PeterE Mar 20
Ok, lidt svar så:
- overfør først når du har set og gennemgået bilen.  Straksoverførsel imellem din og Tesla bank. 
- ja, umiddelbart har du 14 dages returret da du har handlet ligesom postordre.
DSX3
DSX3 Mar 20

PeterE - Tak for det :)

Nikola
Nikola Mar 20
Citat fra PeterE Ok, lidt svar så: 
....- ja, umiddelbart har du 14 dages returret da du har handlet ligesom postordre.

Er vi sikre på det?
Jeg har lige checket deres handelsbetingelser og du har ganske rigtigt 14 dages fortrydelsesret, fra kontraktens indgåelse. Så når man har bestilt sin bil eks. 1 måned i forvejen gælder dette ikke længere (formoder at man betragter bestilling/bekræftigelse af ordre som indgåelse af kontrakten). 

Tesla har også fjernet deres tidligere 7 dages returret uden spørgsmål.... 

Så hvis de betragter dit "udleverings eftersyn" af bilen, som at du her har mulighed for at gennemgå/afprøve produktet på lige fod med det, du ville have i en butik, så gælder reglerne om fjernsalg ikke. 

Hvis man er meget i tvivl om sit bilkøb, ville jeg lige checke med Tesla....

bskaarup
bskaarup Mar 20
Citat fra Nikola

Er vi sikre på det?

Det står øverst på side 3: https://www.tesla.com/...p;model_code=m3 ;

Nikola
Nikola Mar 20
Citat fra bskaarup

Det står øverst på side 3: https://www.tesla.com/...p;model_code=m3 ;

Ok, så burde det jo være på plads :-) 

DSX3
DSX3 Mar 20

Tak for jeres input :) - det var også side 3 jeg havde læst mht. fortrydelsesret - var også interesseret i, om nogen havde prøvet at bruge den - man læser nogle indlæg her, hvor folk virker rimelig utilfredse umiddelbart efter levering af bilen. Men det ser ud som de fleste synes bilen er besværet værd. :)

Pensionisten
Pensionisten Mar 20

Hej DSX3. Vi hentede vores M3 SR+ i Ringsted for 1 år siden. På det tidspunkt kunne man ikke lave en straks overførsel til Tesla's konto. Vi betalte med en alm. overførsel nogle dage før afhentning af bilen. Men der har ikke været noget at klage på. Plastpanel under fordør gabte lidt, men et skub/slag fik det på plads. Der kan være ridser i dette plastpanel fra autotransporten, men det betyder jo ikke noget. Tag og glæd dig til din nye "raket".

jonsiii
jonsiii Mar 20

Kollega købte M3 LR i marts '19 efter 2 år på venteliste. Ingen problemer.

Den er for vild! Skal jeg da ha!! Bestilte en sort, der åbenbart var lagermodel. Kun 12 dage fra bestilling til levering i april '19, bum. Levering 2 timer før Ice2EV. Ingen problemer.

2. kollega bliver misundelig og træt af mærkelig turbo på sin kør-på-arbejde Citroën Cactus. Købte i sommer '19. Ingen problemer.

Familiemedlem bestiller hvid std. LR lige før jul. Levering 28. december. Ingen problemer.

Husk at vi for det meste kun hører det dårlige her på forum. Hardware-bugs er vi sluppet for, men softwaren er en anden snak. ;) Hold da op, der var meget phantom breaking i 2019, men det er blevet reduceret til næsten intet. Sidste gode update var også "enable fartpilot ved aktuel fart". Der sker da lidt. Glæd du dig bare. :)

DSX3
DSX3 Mar 21

Pensionisten og jonsiii - tak for de positive ord - godt at høre nogle af de gode historier - ved godt at det kun er de dårlige historier man hører - vil bare sikre mig, at jeg ikke bliver en af dem. Men det er selvfølgeligt godt,  at de fleste elsker bilen - også dem som oplever problemer :)

bskaarup
bskaarup Mar 22

Der var en i 2019 der returnerede sin bil og kom til at vente på at få pengene retur: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6294

DSX3
DSX3 Mar 23

Tak til jer, der har svaret. Så blev bilen hentet og så langt så godt :) Kunne ikke finde fejl på den udover en meget lille ridse for enden af træstykket, som jeg ikke gider at gøre noget ved, og indtil videre ser alt ud til at virke efter hensigten. Den kører også godt:) Overordnet har jeg fået en fin behandling i Århus - når man ser bort fra den del af købsprocessen, hvor det har været svært at få svar på mine mails - men det har mange virksomheder svært ved at klare. Det har været nemt at arrangere at prøvekøre bilen og venlig folk. Jeg kunne ikke bruge en straksoverførsel, men ved levering fik jeg al den tid jeg skulle bruge (tror jeg brugte over en time) til selv at gå rundt og kigge på bilen (som holdt lige uden for døren) inden jeg skulle skrive under på leveringsbekræftelsen.

PeterE
PeterE Mar 23
Fedt, tillykke :)

Men træstykket, er det en sæbekassebil????
Ice2EV
Ice2EV Mar 23

PeterE

I model 3 standard sort, er instrumentbrættet(hvis man kan kalde det det) under ventilationen i den fulde bredde i træ(eller noget der ligner).

PeterE
PeterE Mar 23
Citat fra Ice2EV

PeterE

I model 3 standard sort, er instrumentbrættet(hvis man kan kalde det det) under ventilationen i den fulde bredde i træ(eller noget der ligner).

Jeg gættede på noget i den stil, synes bare at ‘træstykket’ lød lidt sjovt i en hypermoderne bil :)