Loading...
dk

Fejl i lader? Red. ladehast. - nogle AC-faser ej strømfors. | Tesla Forum

andershvid
andershvid Apr 2

Hej, jeg får følgende fejl på mit CEE (rødt) og et tesla mobilt ladekabel:

Red. ladehast. - nogle AC-faser ej strømfors. (se billede)

Er der nogen der kan hjælpe?

MOS
MOS Apr 2

Mon ikke der er en løs forbindelse i den ene af faserne, evt. en enkelt sprunget sikring?

Har du mulighed for at måle spændingen på de enkelte faser på dit CEE-udtag?

Kiefer
Kiefer Apr 2

Det er en typisk fejl når en af faserne ikke leverer noget strøm. Prøv at måle henover faserne i din el-installation om der er 230V på alle faser. 

Er dine sikringer af den gamle type, altså ikke en automatsikring, så er der nok stor sandsynlighed for at en af dem er gået. 

CaptainChaos
CaptainChaos Apr 2
Prøv evt. også test knappen på dit RCD hvis du har sådan et til det kabel. Hvis test knappen ikke virker så er det helt sikkert en fase der ikke er monteret rigtigt.
andershvid
andershvid Apr 4

Tak for input. Jeg har nu testet kablet på et alternativt CEE stik og får samme fejl, så jeg tror umiddelbart det må være bil eller kabel, der fejler. Jeg må finde en venlig Tesla ejer i området, som jeg kan sætte mit kabel til :)

Jeg har et standard 1. gen. Tesla mobilt ladekabel. Der er en ‘reset’ knap, men ingen test knap. Alt lyser umiddelbart som det skal på kablet. 

canel
canel Apr 4

andershvid

hvilket område bor du?

jeg vil gerne hjælpe, men ved ikke om det er tæt på!

andershvid
andershvid Apr 4

I må være verdens mest hjælpsomme mennesker. Tak for tilbuddet @canel. Jeg fik en ven forbi med sin bil, og den viste samme fejl. Det må altså være mit kabel som er i stykker. Nogen erfaringer med sådan et?

https://shop.tesla.com/da_dk/product/mobilt-ladekabel

MOS
MOS Apr 4

Jeg har også haft problemer med min originale Tesla 11 kW mobillader, som fulgte med bilen i 2015. De første 5 år fungerede den fint, men jeg brugte den også kun sjældent, da jeg havde ladeboks hjemme. Men så flyttede jeg og mobilladeren blev min primære opladningsmulighed. Bilen holder ude på en åben parkeringsplads. Efter nogle måneder døde laderen. Jeg antager, at dødsårsagen er indtrængende vand, da den begyndte at blinke tilfældigt og ville ikke lade mere, efter en dag med heldagsregn/-slud. Selv 3 dage på radiatoren har ikke kunnet genoplive den. Jeg tror bare, det er dårlig kvalitet. Har hørt om flere andre, der også har haft problemer med den.

Som erstatning har jeg købt denne lader og er indtil videre tilfreds med den:

https://www.aliexpress.com/item/1005001351054365.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.63374c4dKytV6U

Bemærk, lang leveringstid. Og jeg kom til at betale ekstra told for den.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 4