....som giver en betydelig højere datahastighed. Deres design og teknologi er tidligere blevet sammenlignet med det man ser i de nye F-35 kampfly, eller andet avanceret militær udstyr....... MCU'en på min 1 år gamle Model 3 er allerede så langsom at de fleste "ekstra" features er næsten ubrugelige (tænker på YouTube, Netflix, spil, browser) Hvad jeg mener med ubrugelig er at det tager 30-60 sekunder at starte en video der tager 2 minutter. Eller 15 sekunder for at starte browseren og 10-30 sekunder for siden om at loadet. Når jeg kan tage min telefon op af lommen og se hvad jeg skal på 20 sekunder.
Mig bekendt er grundstammen af den elektroniske del af F-35 mere end et årti gammel. og som P85 skriver er elektronik ofte ikke sidste skrig inden for militært grej. Mil spec. giver mere mening når man vil beskrive sin nye "rugged" version, da evnen til at modstå uvenligt miljø/hårde påvirkninger etc. er en egenskab som naturligvis er vigtig, for mil. grej der helst skal virke altid, uanset forholdene...
Som CC skriver er det heller ikke altid at datahastigheden imponerer i en Tesla. Eks. hvis man er ved at afslutte ladning og har set Netflix. Det tager en evighed at lukke NF ned og starte bil hjemmeskærm, har ikke taget tid, men vil skyde på at det tager op mod 30-40 sek. nogen gange.
Når den så (endelig) er skiftet til bil hjemmeskærmen, virker det som den stadig hænger lidt i starten. Prøv at starte en navigation op umiddelbart efter nedlukning af NF, så er der ikke meget saft og kraft i elektronikken...
Forstå mig ret, der er rigtig mange ting der virker fint. Men også stadig mulighed for forbedringer.... ;-)