Loading...
dk

Hjemme ladeløsning (mobillader) med refusion | Tesla Forum

Johannelund
Johannelund Apr 21
@mos
Ved CLEVER skal man ikke skrive under på at man ikke har solceller, eller man er helt fritaget for elafgifter fordi man har elvarme varmepumpe eller jordvarme. da jeg tegnede CLEVER brugte de det som en konkurence parameter overfor Eon at de også refunderede elafgiften,
De ville ikke være med til at straffe de energibevidste,
Forstår virkelig ikke at nogle teslaejere, der glemte at undersøge markedet synes, er at dem med solceller er de eneste som i eneste i dagens Danmark der skal være tvunget til at betale elafgift.

Denne forskel imellem eon og CLEVER var allerede kendt i 2015.
Nikola
Nikola Apr 21

Nu taler i om Skat´s kontrol muligheder, at udfordre Skat og at ingen har kørt en sag endnu. 

Men spørgsmålet er jo om der overhovedet er et problem? Jeg har søgt en del på Skat og har intet fundet om udformning/montering etc. af en hjemmelader, så spørgsmålet er om der overhovedet er en problemstilling? Men ved ikke om jeg bare ikke kan finde det på Skat? Eller om man bare ikke har beskrevet dette fordi man ikke har forventet at man kunne finde på at købe en mobil/kompakt lader til fast hjemmebrug.

Prøvede at ringe til Skat igen i dag. Men blev bare smidt af linjen, da alle var optagede :-( 

MOS
MOS Apr 21

Jeg tror, problemstillingen er som følger:

Ladeoperatøren må refundere lige præcis det beløb, de vil til en hvilken som helst kunde. Det blander SKAT sig ikke i.

Til gengæld er det ladeoperatørens ansvar, at deres momsindberetning, hvor også afgiftsrefusion bliver opgjort, er korrekt. Det er altså et mellemværende mellem ladeoperatøren og SKAT, hvor SKAT skal refundere elafgift til ladeoperatøren jvf. momsregnskabet. Hvilke dokumentationskrav der er til momsregnskabet, er jeg ikke helt klar over. Men jeg tænker, at der er ret store huller, som nemt kan udnyttes/misbruges uden at SKAT har mulighed for at gøre noget.

Sider: « 1 2 3