Loading...
dk

Ingen internetforbindelse. Model S. MCU1. | Tesla Forum

Noogi
Noogi May 1 '21

Andre der oplever at LTE eller 3G forbindelsen ikke fungerer? Det er nu tredje dag uden forbindelse trods genstart og power off. Har ringet til Tesla og de undersøger det.

Der er tale om en Model S 85D med MCU1 men med LTE modem istedet for 3G.

Kan dog bruge telefonen som wifi hotspot. Men det er ustabilt ved kørsel.

Silden
Silden May 1 '21

Jeps - også problemer her. Både på S'er og 3'er.

Venlig hilsen

Silden

Dec14
Dec14 May 1 '21

Havde problemer torsdag aften, hvor genstart ikke hjalp. Her i eftermiddag har det virket fint.3G på S85.
 

MOS
MOS May 1 '21

Har også haft en del problemer med manglende netforbindelse via LTE her de seneste dage. En reset af skærmen har ikke hjulpet. Men det ser ud til, at 2 gange reset af skærmen har hjulpet hver gang indtil nu. Ved ikke om det er en tilfældighed? Men det kræver i hvert fald en god portion tålmodighed. Eller 2 portioner...

Noogi
Noogi May 1 '21

Tak for feedback. Har I meldt problemet til Tesla? Tænker jo flere der brokker sig jo hurtigere bliver det fikset.

MOS
MOS May 2 '21

I dag var der heller ingen internetforbindelse. Reset med scrollhjulene på rattet og så kom forbindelsen igen.

På hjemturen samme problem. Prøvede reset 4 gange - første reset inden jeg kørte og derudover nåede jeg 3 gange reset undervejs, inden jeg nåede hjem - men desværre uden held. Hmm...!

Tror som Noogi, at vi må melde problemet til Tesla.

baldur
baldur May 2 '21

Tesla har nok glemt at betale mobilregningen :-)

 

Seriøst så er det sandsynligvis et problem med deres roaming aftale med mobilselskaberne, snarere end det er et problem med bilerne. Reset af skærmen kan måske hjælpe, svarende til at genstarte mobilen og dermed logge ind igen på mobilnetværket.

 

Jeg har en 3G mobil Wifi router der sider i cigarettænderen. Jeg bruger den til mit arbejde når jeg skal arbejde på min laptop, men den kan også fungere som net til Teslaen. Jeg har oplevet det et par gange men synes ikke det ofte er et problem.

P85DK
P85DK May 2 '21
Citat fra baldur

Tesla har nok glemt at betale mobilregningen :-)

Seriøst så er det sandsynligvis et problem med deres roaming aftale med mobilselskaberne, snarere end det er et problem med bilerne.

Tilbagevendende problem, skete hyppigere i gamle dage. Jeg tror det er skift fra en leverandør til en anden der giver udfordringer.

MOS
MOS May 2 '21

Jeg har i hvert fald meldt problemet til Tesla via appen. Har fået en autogenereret besked om, at deres ranger kommer ud om en lille måneds tid og ordner bilen. Lad os nu se... ;-)

Noogi
Noogi May 3 '21
Citat fra MOS

Jeg har i hvert fald meldt problemet til Tesla via appen. Har fået en autogenereret besked om, at deres ranger kommer ud om en lille måneds tid og ordner bilen. Lad os nu se... ;-)

Ja nok lidt optimistisk at forvente hurtigt opfølgning over appen. I stedet talte jeg med Tilburg igen i dag. Koblede bilen til wifi så de kunne forbinde sig til bilen. Efter en time eller to ringede de tilbage og meldte at de havde fået forbindelsen til at virke igen. De sagde også at der nok bliver sendt en flådeopdatering ud snart baseret på det de lavede på min bil. Så jeg var åbenbart forsøgskanin. Stadig imponeret over deres evne til at lave diagnostik og fixe ting remotely.

MOS
MOS May 3 '21
Citat fra Noogi

Stadig imponeret over deres evne til at lave diagnostik og fixe ting remotely.

Ja, det er sådan noget, Tesla kan! På det punkt er de langt foran konkurrenterne. Det ville bare være lidt federe, hvis det ikke havde været nødvendigt til at starte med. 

Noogi
Noogi May 3 '21
Citat fra MOS

Ja, det er sådan noget, Tesla kan! På det punkt er de langt foran konkurrenterne. Det ville bare være lidt federe, hvis det ikke havde været nødvendigt til at starte med. 

Enig. Irriterende men heldigvis ikke en kritisk fejl. Dog første gang jeg har oplevet bilens forbindelse har været nede. App'en ja. Men ikke bilen. Totalt set vælger jeg til enhver tid Teslas connectivity og OTA over traditionelle bilers statiske setup. Derfor jeg også fortsætter med at være hooked på Tesla og ikke gider Taycan eller E-tron GT selvom de er pæne at se på. Tror mange af os gamle Model S ejere efterhånden tager Teslas opdateringer for givet og en gang i mellem glemmer hvor meget nyt og nyttigt vi har fået gennem årene både i bilen og i app'en. 

Kiefer
Kiefer May 3 '21

Jer der har problemer med 3G eller LTE, har i fået skiftet Tegra.board fra Tesla?

Der ligger en fil på partition 4 på kortet, og hvis der er læse/skrive problemer med den fil, så virker 3G/LTE ikke...

 

cth
cth May 3 '21

Jeg mangler tit LTE når jeg starter bilen og så kommer det inden for 5 min. 

Får kigget på 21. maj hvor jeg skal derud med nogle andre problemer jeg har fået med fra ny :-)

MOS
MOS May 3 '21
Citat fra Kiefer

Jer der har problemer med 3G eller LTE, har i fået skiftet Tegra.board fra Tesla?

Jeg har fået skiftet eMMC hos Autoskadestuen i Vejle. 

TJ1
TJ1 May 3 '21
Jeg kan ligeledes sige at jeg har fået skiftet eMMc hos tesla for 3 mdr siden. og har problemer med manglende dækning pt.
P85DK
P85DK May 3 '21
Citat fra Noogi

Tror mange af os gamle Model S ejere efterhånden tager Teslas opdateringer for givet og en gang i mellem glemmer hvor meget nyt og nyttigt vi har fået gennem årene både i bilen og i app'en. 

Det er vel primært fordi der ikke har været nogle opdateringer i mange år på de 'gamle' biler, kun små bugfix som så har givet andre problemer og så selvfølgelig en eller to store nedgraderinger ...

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 3 '21
TSLA
TSLA May 3 '21

Hm, oplever pt ingen problemer. Har fået skiftet eMMC hos Hinnerup.

Kiefer
Kiefer May 3 '21

P85DK: Jeg sad også lige og tænkte på hvornår der sidst har været en opdatering på min Model S, hvor jeg har tænkt, smart og godt den kom... 

De har siden 2015 ændret UI et par gange, de har ændret AP1 en hel del, ikke til det bedre, men nok mere til det mere sikre. Nu kan jeg ikke længere bare lægge mig til at sove på bagsædet ;)

De har ændret ladehastighed, men det er vel heller ikke rigtig til det bedre.

Nej, jeg kan ikke komme i tanke om en opdatering der egentlig har gjort bilen bedre.

Det den kunne i 2015, det kan den også i dag:
Den kan køre selv med AP1, der kom nogle små forbedringer i 2016 så den ikke længere slår cyklister ihjel.
AP1 kan læse skilte, har den kunnet hele tiden.
Den kan fantombremse...
Den kan skifte vejbane, den kan lade være med at skifte vejbane.
Den har fået nogle ligegyldige spil...
Den har fået opdateret NAVI-kort så det nu kun er fra 2019.

Hvis der er nogen der kan huske forbedringer der er kommet OTA på en Model S må I da meget gerne sige til, jeg har nok glemt dem...


 

tintin
tintin May 3 '21

Insane+

Sider: 1 2 3 »