Hvis der er nogen der kan huske forbedringer der er kommet OTA på en Model S må I da meget gerne sige til, jeg har nok glemt dem...
Der er da masser:
3D kort i instrument cluster.
Forbedret energiestimering i energy app.
Forbedret energistyring, som giver lidt lavere energiforbrug og lidt længere rækkevidde.
Spotify.
Podcasts.
Styring af musik via mobiltelefon.
Talegenkendelse (og nu også på dansk, som endda virker).
Håndfri oplæsning af SMS og indtaling/afsendelse af SMS-beskeder.
Flere forskellige easter eggs.
Backgammon og andre spil.
Pejs.
Forbedring af radar, så den nu kan "se om hjørner".
Forbedring af AP, hvor den nu oftere vælger en fornuftig hastighed at køre i sving, i stedet for at drøne ind i svinget med alt for høj fart, bremse hårdt midt i svinget, hvorefter den krydser midterlinjen orkestreret af en infernalsk bimlen og bamlen, samtidig med at den beder dig om at overtage styringen.
Adaptiv fartpilot kan nu indstilles helt ned til 0 km/h.
Forbedret visning af SuC, hvor man nu også kan se antallet af stalls, hvor mange stalls, der p.t. er ledige, max. ladeeffekt, spisesteder og andre faciliteter i nærheden osv.
Planlagt opladning.
Forvarmning af batteri ved navigering til SuC, som i et vist omfang imødegår den lavere ladehastighed (host, host!).
Den er blevet langt bedre til at finde steder i navigationen, hvor man f.eks. siger "kør til Burger King" eller "jeg er sulten".
Camp mode.
Dog mode.
Valet mode.
Joe mode.
Chill mode.
Cabin overheat protection.
Begrænsning af max. hastighed (f.eks. hvis man låner bilen ud til teenage-knægten).
Og der er sikker flere andre ting, jeg også har glemt...
Og de nyere biler med AP2 har fået en del flere updates, f.eks. dashcam, Sentry mode, flere bakkameraer, en del flere forbedringer af de selvkørende funktioner, YouTube, Netflix m.m.