Loading...
dk

Ingen internetforbindelse. Model S. MCU1. | Tesla Forum

MOS
MOS May 4 '21
Citat fra Kiefer

Hvis der er nogen der kan huske forbedringer der er kommet OTA på en Model S må I da meget gerne sige til, jeg har nok glemt dem...

Der er da masser:

3D kort i instrument cluster.

Forbedret energiestimering i energy app.

Forbedret energistyring, som giver lidt lavere energiforbrug og lidt længere rækkevidde.

Spotify.

Podcasts.

Styring af musik via mobiltelefon.

Talegenkendelse (og nu også på dansk, som endda virker).

Håndfri oplæsning af SMS og indtaling/afsendelse af SMS-beskeder.

Flere forskellige easter eggs.

Backgammon og andre spil.

Pejs.

Forbedring af radar, så den nu kan "se om hjørner".

Forbedring af AP, hvor den nu oftere vælger en fornuftig hastighed at køre i sving, i stedet for at drøne ind i svinget med alt for høj fart, bremse hårdt midt i svinget, hvorefter den krydser midterlinjen orkestreret af en infernalsk bimlen og bamlen, samtidig med at den beder dig om at overtage styringen.

Adaptiv fartpilot kan nu indstilles helt ned til 0 km/h.

Forbedret visning af SuC, hvor man nu også kan se antallet af stalls, hvor mange stalls, der p.t. er ledige, max. ladeeffekt, spisesteder og andre faciliteter i nærheden osv.

Planlagt opladning.

Forvarmning af batteri ved navigering til SuC, som i et vist omfang imødegår den lavere ladehastighed (host, host!).

Den er blevet langt bedre til at finde steder i navigationen, hvor man f.eks. siger "kør til Burger King" eller "jeg er sulten".

Camp mode.

Dog mode.

Valet mode.

Joe mode.

Chill mode.

Cabin overheat protection.

Begrænsning af max. hastighed (f.eks. hvis man låner bilen ud til teenage-knægten).

Og der er sikker flere andre ting, jeg også har glemt...

Og de nyere biler med AP2 har fået en del flere updates, f.eks. dashcam, Sentry mode, flere bakkameraer, en del flere forbedringer af de selvkørende funktioner, YouTube, Netflix m.m.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 4 '21
P85DK
P85DK May 4 '21

Nu kan det selvfølgelig opfattes som ordkløveri, men hovedparten af det MOS nævner vil jeg betegne som færdiggørelse og ikke forbedringer af et solgt produkt ;-)

Så som den I begge har glemt, hurtigere acceleration i P85D og ikke mindst 85D.

Men det er da uendelig smart spin af Tesla at fremstille en nødvendig løsning fremtvunget af at bilerne bliver sendt for tidligt på markedet som et banebrydende USP ;-) Nød lærer bilproducent at ....

Jeg har stadig ikke lært at forstå den danske dialekt som Tesla benytter til oplæsning af SMS'er og jeg har ellers ingen problemer med selv den mest drevne vestjyde.

PeterE
PeterE May 4 '21

Hov, I er - som altid - 5 minutter værd; Jeg troede ikke at SMS integrationen virkede på de gamle modeller. Det skal jeg da prøve når Tesla nedenunder er færdige med at skifte min emmc og min ene baglygte.

Gyzz
Gyzz May 4 '21

jo joo det virker skam fint, de kommer op i den lille skærm og kan blive læst op ... og du kan besvare ;-)

NOELON
NOELON May 4 '21

Men deres tale genkendelse ved besvarelsen er på ingen måde fuldendt... men det er måske bare min københavnske forstads dialekt de ikke har kunnet tyde/kode

MOS
MOS May 4 '21
Citat fra P85DK

Nu kan det selvfølgelig opfattes som ordkløveri, men hovedparten af det MOS nævner vil jeg betegne som færdiggørelse og ikke forbedringer af et solgt produkt ;-)

Jeg er enig i, at det er ordkløveri, men ikke enig i resten. Hvilke af de forbedringer, jeg nævner, har Tesla på bilens købstidspunkt påstået, at bilen enten allerede ab fabrik har disse funktioner eller konkret givet lovning på, at netop disse funktioner ville komme på et bestemt tidspunkt? Jeg mener, at de nok har stillet folk forventninger om generelle forbedringer af UI og lidt mere konkret forbedring af AP og i sidste ende FSD. Men resten af de forbedringer/features, jeg nævner, er vel ikke noget, man kunne forlange. F.eks. kan man vel ikke med rimelighed forvente, at en bilproducent egenhændigt tilbyder nye funktioner såsom Premium adgang til Spotify, Dog mode osv.

Jeg synes, Tesla fortjener ros for alle de gode ting, de faktisk ruller ud OTA.

Et træk på skulderen for de ting, loven kræver regulering af (her tænker jeg på nerfed AP funktioner), og som ingen af os jo har direkte indflydelse på.

Og så naturligvis skos for de utilstedelige forringelser, der også har været, f.eks. softwarebestemt reduktion af ladehastighed og batterikapacitet.

P85DK
P85DK May 4 '21

Arrggghhh ros er måske i overkanten. At de sender bilerne på markedet uden at have lavet tingene færdige og så hen ad vejen tilføjer de mindste ting er i min bog ikke noget der fortjener ros.

At du får adgang til Spotify er da fint og at du kan få den til at prutte er næsten en hån i forhold til hvad de burde tilbyde med de muligheder der i bilen.

Adaptiv fartpilot er stadig elendig så snart der er lastbiler på motorvejen bare for at nævne en lille ting.

Talegenkendelse og navigation er ikke imponerende i forhold til nogen konkurrenter - kun størrelsen af kortet er stadig i den bedste ende.

Men hvis vi skal tale om hvad Elon lovede og talte varmt om, som aldrig er kommet, så er 3. part apps til MCU'en helt væk fra radaren.

PeterE
PeterE May 4 '21

Jeg kan imødekomme jer begge lidt, så lidt ros for at OTA fungerer og faktisk fungere fint nok. Jeg sætter pris på lidt af den nye software, og jeg sætter pris på at få leveret fejlrettelser uden at skulle på værksted. Jeg er ikke ret vild med de gamle kort eller den lidt oldnordiske Navi. Men ja, Elon er mere sælger end han er leveranceduelig. 'Under promise and over deliver' har han vist aldrig hørt om.

PeterE
PeterE May 4 '21

Og forresten, så forsvand min mobilforbindelse også ifm udskiftning af emmc hos Tesla idag. Den er tilbage nu, men det tog omkring 30 minutter...

cth
cth May 4 '21

Jeg bruger talegengivelse til at ringe op og til navigation.

Som jeg forstår siger man "ring navn" og til NAVI klikker man i søgefelt og siger "rådhuspladsen"

Eller kan man gøre det anderledes og nemmere.

Men i min nye S virker det fremragende på ovenstående måde.

Ice2EV
Ice2EV May 4 '21

"Kør til ........" Virker fint og den sætter navi til hvor man vil hen.

cth
cth May 4 '21
Quote from Ice2EV

"Kør til ........" Virker fint og den sætter navi til hvor man vil hen.

ahh.. tak :-)
Kiefer
Kiefer May 7 '21

Vores Model X som fik skiftet Tegra-board i sidste uge har nu også mistet LTE forbindelsen Model S har den stadig...

/Martin

KimT
KimT May 7 '21

Min var heller ikke online da jeg kørte på arbejde. Resatte den da jeg ankom, og der fik den forbindelse igen.

MOS
MOS May 7 '21
Citat fra MOS

Jeg har i hvert fald meldt problemet til Tesla via appen. Har fået en autogenereret besked om, at deres ranger kommer ud om en lille måneds tid og ordner bilen. Lad os nu se... ;-)

Jeg har efterfølgende fået en SMS fra Tesla Mobile Service om, at de har flyttet min sag til servicecenteret i Aarhus, da de "skal have udført noget yderligere diagnose på problemet".

Og nu har jeg så fået endnu en SMS fra Tesla Aarhus, hvor de skriver: "Vi er opmærksom på problemet, og vores teknikere arbejder på at løse det hurtigst muligt! Der er ikke noget behov for at få din bil på værksted, derfor har vi aflyst din tid."

HenrikD
HenrikD May 7 '21

Det er åbenbart et generelt problem. Jeg har en S85D med MCU2 og internettet har stort set ikke virket de sidste to uger. Tesla kender godt problemet og kommer med en opdatering. Hvornår.... Det ved de ikke :-( 

Jens_N_B
Jens_N_B May 7 '21

Jeg har også manglet forbindelsen til f.eks. Spotify i min Model 3 den sidste uge. LTE viser fuld signal det ene øjeblik for derefter at vise intet signal. Efter ca. 10 min. virker forbindelsen fint. Ved næste kørsel er det så galt igen.
Sidst jeg opdaterede bilens SW er vel 4-5 uger siden, så det får mig til at tro det er ISP (Telia) som har ændret noget og ikke Tesla

Mvh. Jens

Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit referral link ved bestilling af en ny Tesla -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

Noogi
Noogi May 7 '21

Min forbindelse er også røget igen. Det virkede i et par dage. Teslas teknisk support i Holland siger at alt tyder på det er internetleverandøren den er gal med. Spurgte om de havde skiftet leverandør men det har de ikke. Så mon ikke det er Telia den er gal med. 

MichaelS
MichaelS May 8 '21

Har samme oplevelse. Mobilt internet har været væk adskillige gange, og support siger at det er mobil leverandøren. Eneste løsning er "rullehjul reset" MENS du er på Wifi (telefon hotspot eller i carporten derhjemme). Har fået skiftet emmc kortet på skærmen for et par måneder siden.

KimT
KimT May 13 '21

Kan se at der er kommet en update. Det må næsten være et meget lille fix siden version går fra 2020.48.37.1 til 2020.48.37.2

Sider: « 1 2 3 »