Loading...
dk

HVAC model S | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 24 '21

Det lader til at mit klimaanlæg er stoppet med at virke. I hvert fald køler den ikke mere.

Er det kun tesla der kan udføre  Aircon service på bilen eller er dette også noget at den lokale mekaniker kan udføre?

 

 

 

KimT
KimT Jun 24 '21

Det burde enhver med det rette udstyr kunne klare. Har lige været oppe.

Man siger et anlæg mister mellem 10-15% kølemiddel hvert år, og din bil er jo over 6 år.....

I den anden tråd blev der linket til en TB video : https://www.youtube.com/watch?v=W-AoxFmTkpI

Kiefer
Kiefer Jun 25 '21

Samme problem på vores Model X. Startede med at vi kunne høre anlægget "hvæse" som så betyder at alt kølemidlet er forduftet.

En utæt pakning er vist årsagen, og det er så en pakning Tesla ikke selv kan skaffe til netop den model-type...Flot...

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 25 '21

Fik det ordnet hos Ketner i Århus i morges. Alt fungerer nu igen :-)

KimT
KimT Jul 7 '21

Har lige haft min forbi Hinnerup til service/kontrol da den snart skal synes. På min blev der efterfyldt 90g - det er vist meget godt efter 6år/207000km.

Mindes ikke der tidligere har været tjekket - mener kun filter er skiftet.

Ice2EV
Ice2EV Jul 8 '21

Det er småting, vi har 2 Rio'er i firmaet(helt anden prisklasse), men dem påfylder vi 2-400 gram hver andet år. På trods af der er 7 års garanti, så siger værkstedet at de ikke kan påvise en læk, og derfor skal vi betale.

De vedkender sig dog, at det højst sandsynligt hverken er os der aftapper til videresalg eller sporadiske østeuropæiske banditter, der hærger rundt og napper nogen gram kølemiddel jævnligt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 8 '21