Loading...
dk

Elbil nr 2 ladning | Tesla Forum

Supercharged
Supercharged Jul 14

Har netop købt elbil nr til 2, denne gang til fruen. Det blev en Renault Zoe. Den er en 50kW CCS og 22kW AC type 2. 

Spørgsmål 1: Jeg har en EON ladeboks til Teslaen. Umiddelbart virker den ikke til Zoe'en. Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende ? 

Spørgsmål 2: Kan man bruge Teslaen's UMC til andre type 2 ladet biler ?

Spørgsmål 3: Nogen erfaringer med en mobil lader til 22kW ?

Iøvrigt en fin lille elbil. Vi lader Teslaen stå og tager på en lille sommertur ud i landet i den, så må vi se om det holder. Har ikke tænkt på opladning i en del år, da Tesla jo har det ordnet for os. Nu sidder jeg og nørder på plugshare/ABRP igen, det er næsten helt hyggeligt ;)

Forummets indlæg er redigeret af Supercharged Jul 14
Ice2EV
Ice2EV Jul 14

Din lader burde virke på Zoe'en.

Har lige snakket med en nabo i sommerhuset, der siger han har en Zoe derhjemme til småture, og den har været på værksted og fået skiftet lader, batteri, kabler etc i et væk. Den har aldrig spillet max for ham.

KimT
KimT Jul 14

Er det ikke noget med at Zoe'en forlanger at jordforbindelsen er meget god før den vil lade? Få en elektrikker til at tjekke. Det kan jo tænkes der skal et ekstra spyd ned.

Vi lader både Tesla'en og Kona'en fra EON boksen (vi har 2 ab, hvor vi betaler 200,- ekstra for bil nr. 2)

Du kan bruge din UMC til alle biler der bruger Type2

Tror en mobillader til 22kW er meget dyr, og hvor mange husstande har lige 32A kraft - dvs. en sikring ind på min 35A

jonsiii
jonsiii Jul 14

Der var en snak om netop jordbindelse sidst.

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7443?page=1#post-110948

Supercharged
Supercharged Jul 14

@Ice2EV uh det lyder ikke godt. Håber ikke vi ender i sådan noget.

@KimT det kunne godt give mening at det er jord forbindelsen. Vi bor i et sommerhus område og har haft en del problemer med strømmen. Jeg prøver da lige at tage de 2 ladere med til en anden lokation og prøver derfra.

@jonsiii tak for linket, det passer jo meget godt med hvad KimT siger.

HrMogensen
HrMogensen Jul 14
Er også meget sikker på det er jordforbindelse.
Mine forældre leaser en Zoe (via Sixt) og den kan lade hos mig men ikke hos min onkel… og vi har fuldstændigt identiske ladere!
Samme har de oplevet ude i byen hvor de skulle holde sig fra bestemte ladere. Problemet er dog mindre (eller væk) efter de skiftede til nyere lejet Zoe.
Emilsteen
Emilsteen Jul 14

Har kørt 10k i min Zoe og ikke oplevet nogle problemer med noget. Har ladet med det samme, i de få offentlige ladere jeg har benyttet. Men enig, at det kræver en god jordforbindelse, eller gider den ikke danse. Men det er en fabelagtig lille bil. Man kan endda ha en Odder North barnevogn i bagagerummet, nemmere end i Seat Arona, Opel Cross-something og Peugeot 2008 :-)

bskaarup
bskaarup Jul 14
Citat fra KimT

Tror en mobillader til 22kW er meget dyr, og hvor mange husstande har lige 32A kraft - dvs. en sikring ind på min 35A

https://www.evse.dk/product-page/mobil-22kw-lader-med-32a-cee-stik

Men som du skriver er der ikke mange der kan få lavet et 22kw stik derhjemme.

P85DK
P85DK Jul 14
Citat fra KimT

hvor mange husstande har lige 32A kraft - dvs. en sikring ind på min 35A

Alle de huse der blev bygget med elvarme i sin tid har ...

Ice2EV
Ice2EV Jul 14

De fleste landejendomme har som regel også ret meget strøm ind. 

Var ude at se på en nedlagt ejendom for et par måneder siden, der stod 63A på elskabet. Så er det lige ved man kan lave sin egen SuC.  ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 14
HrMogensen
HrMogensen Jul 15
Ice2EV => Wow det er ligeså meget som jeg deler med mine 8 naboer!
KimT
KimT Jul 15
Citat fra P85DK
Citat fra KimT

hvor mange husstande har lige 32A kraft - dvs. en sikring ind på min 35A

Alle de huse der blev bygget med elvarme i sin tid har ...

Fair nok, men der er nok ikke 32A i overskud en kold vinterdag til at lade bilen når huset skal varmes op 

P85DK
P85DK Jul 15

Vi har 63A ind

@KimT - Langt hovedparten af elvarmede huse er for længst omlagt til anden opvarmningskilde, men sikringen ude i skabet er stadig på de 63A

Supercharged
Supercharged Jul 15

Fik prøvet Eon ladeboksen på en anden lokation. Her virkede det som det skulle. Så I har nok ret I at det er jord forbindelsen. Tak for det. Jeg må have fat i en elektrikker. 

Kunne iøvrigt stadig ikke få Tesla UMC laderen til at virke på den anden lokation.

canel
canel Jul 15

Citat fra Supercharged

Kunne iøvrigt stadig ikke få Tesla UMC laderen til at virke på den anden lokation.

UMC skal også have en god jord. måske den er mere følsom for jordfejl når din zoe tjekker jorden.
er det ikke max 32A på 1 fase, den lader med? som er svær at udnytte i DK. 

AgentP
AgentP Jul 16
Citat fra canel

UMC skal også have en god jord.

Teslas UMC?
Den har da stort set ingen jord-krav. Min erfaring er, at den lader da, hvis bare lednignen ligger på en fugtig flisegang.

Jeg har haft den til at lade ganske stabilt med et to-benet stik (Altså en forlængerledning uden jord) (Edit: Ikke at jeg var stolt af det, men den kunne altså godt)

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Jul 16
canel
canel Jul 16

Citat fra AgentP
Den har da stort set ingen jord-krav. Min erfaring er, at den lader da, hvis bare lednignen ligger på en fugtig flisegang.

prøv at kigge i bunden af den UMC, og se om det er en model Norge, som kan lade med dårlig jord.

Supercharged
Supercharged Jul 22

Lige en Update.  Det var jord forbindelsen der var dårlig. Et jordspyd på vores installation gjorde at den nu lader fint.