Loading...
dk

Prisen på en ny TMS stiger voldsomt | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Aug 4 '21

På bare 3 uger er der kommet 2 prisstigninger på den nye LR TMS så den nu står i næsten 80.000 mere end sidste måned. Det må siges at være meget voldsomt, men også lidt sært at det tilsyneladende kun er TMS der bliver ramt af disse stigninger. Er der nogen officiel forklaring på disse store prisstigninger på netop TMS?

cth
cth Aug 4 '21

Føj for en pris i forhold til min 2021 gl. model.

200.000 mere.. det er den næppe værd.

Må være al det her materiale lev. problemer der hæver priserne.

Så begynder der at være mulighed for en EQS i stedet for.

NoMoreICE
NoMoreICE Aug 4 '21

Eller en Porsche Taycan

PeterE
PeterE Aug 4 '21
Taycan begynder at ligner et røverkøb, hvis det ikke var for priserne på netop ekstraudstyr som TMS jo er født med…
Kristian70k
Kristian70k Aug 4 '21

Jeg synes sku stadig den er bedre end begge de bud i kommer med.. har lige læst spec på en porche og mercedes.. og synes sku de er lang bagud.. det er smart.. men det er hele billedet der skal med.. jeg har handlet den TMS LR.. Den kommer 1 Q.. Tror modsat CTH at den er plus 200.000 værd i forhold til "gamle" model S.. det er et helt nyt look inde i kabinen.. der er en anden opsætning.. og mere energi effektiv.. Klart at 903.412 spidser til.. fik den heldigvis til 823.412.. hvad koster den nye mercedes? den store? LR skal samlilgnes med Turbo S i Porsche.. den er står til 1.6,,, 

cth
cth Aug 4 '21

Hvis man udelukkende kigger på 0-100 tider så kan intet være med en tesla vil jeg tro.

Men ved ikke om det bare er mig... det betyder mindre i dag end for få år siden.

Om den nye er så meget bedre ved vi når den kommer.. men 200.000 ekstra er mange penge for en bil der egentlig grundlæggende kan det samme. Men lad os se hvad den kan.

men luft i sæderne det er virkelig noget jeg godt gad have haft.... så noget kan den da :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 4 '21
cth
cth Aug 4 '21

Med hensyn til pris, så have JP's bil podcast måske en pointe.

Model Y synes de er alt for dyr og de tror på prisfald i 2022.

priserne er høje på grund af fabrik i Tyskland ikke kører endnu og at fragt generelt koster kassen pt.

Måske det samme der har ramt model S nu. Dyr fragt og materiale mangel.

Så de er nødt til at sætte høj pris på Y, men den vil falde når de kan leveres fra Tyskland.

Så dumt at købe, da pris måske falder som på model 3.

Det kunne der måske være noget om, selvom de er lidt Tesla fjendtlige på den podcast.. 

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 4 '21
HrMogensen
HrMogensen Aug 5 '21

Alle dem fra EU der bestiller Model Y nu... samtlige vil komme fra Berlin (er jeg meget overbevist om).

NoMoreICE
NoMoreICE Aug 5 '21

Model Y kommer fra Kina til levering september.

PeterE
PeterE Aug 5 '21

Model Y var måske isoleret set prissat pænt nok, udfordringer er jo blot at man sjældent ved 100% var konkurrenterne kommer med - og fx kom Q4 e-tron ind fra sidelinjen og giver, i manges opfattelse, meget værdi for pengene. Så jo, jeg tror også på prisfald. Det er ikke længere nok bare at være på markedet og nyde sin first-mover fordel, Tesla skal også være konkurrencedygtige på pris... (og kvalitet...)

cth
cth Aug 6 '21

Meget optimistisk pris

https:///...amp;utm_campaign=CLM

PeterE
PeterE Aug 6 '21

Så kan Model Y bestilles, og starter ved 499.412,- (måske har den kunnet bestilles længe, hvad ved jeg). Dejlig vil, men vel også i den dyre ende når man ser på konkurrenterne?

ElPeter
ElPeter Aug 6 '21
Hvis Tesla skal afsætte alle de Y’ere Berlin kan producere i Europa så kommer de til at sætte prisen ned, det er jeg ikke i tvivl om, men der går nok 1/2 eller 1 år inden produktionen er høj og de mest ivrige har fået købt.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Aug 6 '21
cth
cth Aug 6 '21

Jeg tror ikke den bliver et hit med den pris og specs.

Men forhåbentlig er den midlertidig høj.

Helt generelt er der for meget model 3 over den. var bedre de havde fornyet den lidt mere.

Rækkevidden er jo ikke bedre end det andre mærker kan nu (Q4 og IQ5 f.eks.)???

Jeg havde fundet de ekstra penge og købt denne herunder eller hvis der er andre :-)

medmindre man skal bruge træk.

Der har været et par stykker med 652 WLTP til salg fra 650000.

Men de er hurtigt væk.

https:///...amp;utm_campaign=CLM

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 6 '21
Emilsteen
Emilsteen Aug 6 '21
Citat fra cth

Med hensyn til pris, så have JP's bil podcast måske en pointe.

Model Y synes de er alt for dyr og de tror på prisfald i 2022.

priserne er høje på grund af fabrik i Tyskland ikke kører endnu og at fragt generelt koster kassen pt.

Måske det samme der har ramt model S nu. Dyr fragt og materiale mangel.

Så de er nødt til at sætte høj pris på Y, men den vil falde når de kan leveres fra Tyskland.

Så dumt at købe, da pris måske falder som på model 3.

Det kunne der måske være noget om, selvom de er lidt Tesla fjendtlige på den podcast.. 

Ah ja, JPs podcast om biler. Den er sådan et dejligt pust fra 00'erne. Bare intro-jinglen hvor han siger hans navn... Det lyder som den første podcast de nogensinde har lavet :D Og i forrige afsnit var de helt vilde med Google Maps, det var bare nyt og wow... Og et par afsnit tilbage fortalte han stolt at han lige havde opdaget AbetterRoutePlanner... Som biljournalist?? Amen det er så useriøst, men jo jeg lytter den da med et halvt øre, da jeg ikke lige har så mange andre podcast i listen pt.

cth
cth Aug 7 '21

Jeg forstår dig sådan set godt og jeg har det også lidt sådan.

Men de er lidt som FDM på JP bilradio.... lidt bøvede på den gode måde.

Derfor bliver begge også typisk hakket lidt på i bilforums som bl.a. her.

Jeg lytter nu til alle deres podcast og jeg får meget go info om nyt og ting på vej og noget teknik o.s.v.

Heldigvis kan man jo spole :-)

FDM læser jeg også når jeg har tid. Ligeledes go info.

Men podcast er nemmere for mig at få tid til.

Den nye EQS omtales f.eks. i nyeste afsnit her forneden.

De starter lidt med den lave CW værdi på 0,20 uden overhovedet at nævne at Tesla model S er 0,21 og har været det siden...2012?

Samt hvor lidt strøm den bruger når det går ned af bjerg hele tiden.

det ved vi andre jo godt... det prøvede vi i 2016 :-)

Men ellers god info om bilen efter en testtur.

Men uanset EQS kvaliteter så er den jo bare alt for dyr for os almindelige dødelige. Priser er pt. gætværk. Men 1mill. + for den med baghjulstræk og 780 WLTP.

Mercedes erkender også at de ikke tjener noget pt. på elbiler men at de forventer på sigt at tjene mere på ELbiler end de gjorde på fossil.

Der kommer jo også en EQE (model E klasse). Måske den kommer ned i model S prisklasse.

Om ikke andet så virker det som om Mercedes på papiret er ved at hente ind på tesla.

Synes også andre bilmærker nærmer sig kraftigt.

https:///...m_term=episode_title

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 7 '21
Kiefer
Kiefer Aug 7 '21

Priserne på EQS blive frigivet på onsdag, flere medier i Tyskland skriver prisen ender omkring de 100.000 EUR for basismodellen. Det er ca. samme pris som en Model S long-range I Tyskland der koster ca. 98.000 EUR.

Ud af de rigtig mange reviews af bilen der har været indtil videre mangler jeg lidt at se en anmeldelse af auto-piloten på den. Det mangler, og kunne godt frygte der måske er en årsag til det. 

Det er dog lidt sjovt med EQS, længere rækkevidde, dårligere performance, kortere rækkevidde, mere performance. Så er det op til folk selv hvad de vil vælge, jeg er ikke i tvivl hvad mit valg bliver på sigt :)

Angående CD værdien, linker Tesla selv til en artikel fra 2014 hvor de skriver en Tesla Model S P85 2012 model har en værdi på 0.24:
https://www.tesla.com/...-car-on-the-road.pdf

Hvor har du fundet de 0.21 henne?

Nå ja, og i modsætning itl en Model S, så kommer EQS med træk til os fra Jylland :)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 7 '21
cth
cth Aug 7 '21

de 0,21 husker jeg måske forkert så... beklager

men her står der at ny plaid er under 0,21 eller misforstår jeg?

https:///...acer-til-landevejen/

Længere rækkevidde bliver dit fokus på sigt formoder jeg.

Det er mit i hvert fald.

0-100 på under 4 sek. er nu prøvet og så må vi videre :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 7 '21
Kiefer
Kiefer Aug 7 '21

Jeps, flere sites skriver at Plaid har en CD værdi på 0.208. Og nogle skriver lidt ironisk, at oprundet så matcher det jo en Lucid ;)

Tesla marketing har jo notorisk været kendt for ikke at kunne regne, bare se på en S85 og batteristørrelsen. så Tesla tal 0.208. Virkeligheden er nok 0.32 :)

Og helt enig med dig, 0-100 er for mig ret ligegyldigt, det er rækkevidden der er interessant. Kan en EQS det samme som min Tesla, altså køre 85% af hvad Tesla lovede med mit kørselsmønster, så vil en EQS stadig have en reelt rækkevidde på 665km ved en WLTP på 780km. Hvilket for mit vedkommende vil betyde fra Hinnerup til Ballerup og retur uden opladning undervejs. 

Jeg har en reel rækkevidde i min Model S på ca. 310km ved 224 Wh/km, som er mit gennemsnitlige forbrug set over de seneste 150.000km.
Vinter en del højere, og sommer en del mindre, men det kender vi nok godt allesammen.

/Martin

jth
jth Aug 7 '21

Så vidt jeg forstår har EQS et 107.8kWh batteri, hvilket så giver ca 138 Wh/km udregnet fra 780km range. Dette er på niveau med en Tesla Model 3... ganske godt klaret!

De oplyser også 

EQS 580 4MATIC: Stromverbrauch in kWh/100 km (kombiniert): 19,6-17,6

Bruger Mercedes en anden mere realistisk opgørelse udover WLTP? 

Sider: 1 2 3 4 »