Loading...
dk

Tesla sælger bedst i europa, MEN DÅRLIGT I KINA | Tesla Forum

cth
cth Aug 10

Artikel nok låst.

Men det væsentlige er:

Der blev således solgt 65.976 eksemplarer af Tesla Model 3 i perioden, hvilket er dobbelt så mange som ID.3 på andenpladsen, fulgt af den lille Renault Zoe og den større VW ID.4. Faktisk har de to folkevogne solgt færre end Model 3, hvis man lægger dem sammen.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE13173520/tesla-beholder-foerertroejen-i-vesteuropa/

men skidt i Kina

https://finans.dk/erhverv/ECE13191796/verdens-stoerste-bilmarked-vaelger-tesla-fra/?ctxref=ext

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 11
SuneH
SuneH Aug 10

Sejt.

Der holder sgu snart også en Model 3 på hvert andet gadehjørne.

jramskov
jramskov Aug 10

Jeg er bare glad for at jeg ser flere og flere elbiler på vejene, men ja, her rundt i Aarhus ser jeg godt nok mange.

selsoe
selsoe Aug 10

Det er slående faktisk. 

Alle de gamle bilfabrikanter har travlt med at lave el-SUV'er, cross-overs og hvad ved jeg, uden at have så meget som én el-stationcar i sortimentet, fordi de har bestemt sig for at det er det der sælger bedst. Og alligevel er det en f*cking sedan der løber med det hele.

jramskov
jramskov Aug 10

Det bliver interessant hvordan det ser ud om et par år når Giga Berlin har været i gang i et stykke tid.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Aug 10
HemligNemlig
HemligNemlig Aug 11
I DK solgte VW dobbelt så mange som Tesla.
Deres kommende SUV ser sku ret ok ud.
jramskov
jramskov Aug 11

Er VW ikke også temmelig populær i DK? Jeg gætter på brand betyder en del.

cth
cth Aug 11

Jo brand betyder meget..specielt VW er jo det bedste hvis du spørger bestemte grupper.

P85DK
P85DK Aug 11

Du mener på samme måde som hvis du spørger visse Tesla ejere ;-)

jramskov
jramskov Aug 11

Ja :-) Min pointe var blot at jeg tror der er langt flere VW fans.

cth
cth Aug 11

Ja dem er der også nogen af.

Men min oplevelse er, at den ældre aldersgruppe, som allerede kører VW, har et meget "fast" forhold til VW.

De bryder sig typisk heller ikke om udseende af model 3 / Y ude eller inde.

Model S og X er ikke deres prisleje.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 11
PeterE
PeterE Aug 11
Citat fra cth

Men min oplevelse er, at den ældre aldersgruppe, som allerede kører VW, har et meget "fast" forhold til VW.

En lidt voldsom generalisering af VW ejerne, de ikke er alle gamle eller hader Tesla design :) Du skrev det ikke helt sådan. Men ja, loyalitet kan aflæses hvert år i den der index måling.

Jeg vil omvendt påstå at der er flere Tesla-fans per 1000 biler end det tilsvarende er VW-fans per 1000 biler… men det er bare en påstand.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Aug 11
HrMogensen
HrMogensen Aug 12

Artiklen fra Jyllandsposten vedr. Kina

Den artikel mistede al troværdighed da de valgte at nævne analytikeren Gordon Johnson. 

Manden bliver ved med at spinne på at Tesla ikke kan det og det og konkurrencen og bla. bla... Han er den ekstreme modpol til al positivitet omkring Tesla og derfor bliver han hørt.

Er manden værd at lytte til? Prøv at se her og gæt...

https://www.tipranks.com/analysts/gordon-johnson

Da jeg for nogle måneder siden læste om ham på twitter havde han 1/2 stjerne ud af 5. Den mistede han så for noget tid siden - korstoget går ikke helt i den retning han stadig siger det gør.

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Aug 12
Hilbert
Hilbert Aug 12
Var lige ude at prøve en ID4. Mit indtryk er at Model3 kun har 3 fordele: 1.Hurtighed, 2.Ladenetværk,3.Udseende (smag og behag). ID4 giver indtryk af kvalitet og finish - prøv f.eks. at bemærke dørlukning - helt flov, når jeg lukker dørene i min 3'er - især med nedrullede vinduer. Det giver simpelt hen indtryk af at være noget skrammel. Tesla skal vist til at "oppe sig" - på flere punkter.
Johannelund
Johannelund Aug 12
Citat Cth
Igår, 14:04

Tjaa jeg vil hellerikke have en model 3, alene af den grund at høje og måske ældre mennesker har svært ved at komme ind og ud af en model 3, den er simpelhen ikke bygget til høje mennesker.
jramskov
jramskov Aug 12
Citat fra HrMogensen

Artiklen fra Jyllandsposten vedr. Kina

Den artikel mistede al troværdighed da de valgte at nævne analytikeren Gordon Johnson.  

Enig, medmindre man elsker hovedpine bør man undgå at lytte til ham. 

cth
cth Aug 12
Citat fra Hilbert Var lige ude at prøve en ID4. Mit indtryk er at Model3 kun har 3 fordele: 1.Hurtighed, 2.Ladenetværk,3.Udseende (smag og behag). ID4 giver indtryk af kvalitet og finish - prøv f.eks. at bemærke dørlukning - helt flov, når jeg lukker dørene i min 3'er - især med nedrullede vinduer. Det giver simpelt hen indtryk af at være noget skrammel. Tesla skal vist til at "oppe sig" - på flere punkter.
--------------------------------------------------------------
har id4 ikke dørrammer og model 3 ingen?
Kan det være derfor?
men ellers enig 
Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 12
Ice2EV
Ice2EV Aug 12
Citat fra Hilbert Var lige ude at prøve en ID4. Mit indtryk er at Model3 kun har 3 fordele: 1.Hurtighed, 2.Ladenetværk,3.Udseende (smag og behag). ID4 giver indtryk af kvalitet og finish - prøv f.eks. at bemærke dørlukning - helt flov, når jeg lukker dørene i min 3'er - især med nedrullede vinduer. Det giver simpelt hen indtryk af at være noget skrammel. Tesla skal vist til at "oppe sig" - på flere punkter.

Jeg prøvede så til gengæld lige kort en ID3. Magen til svampet undervogn findes der vist kun til sammenligning i en Lada Niva. Gyng gang.

Betjeningen af infotainment var efter 5 tryk, gået helt i knæ, og kom egentlig aldrig igang igen, inden jeg opgav.

Samlinger så dog fornuftige ud og kabinekvaliteten så også fin ud, efter 10 minutter i den.

Tror dog til gengæld at den var mere tyst en vores model 3. Så er spørgsmålet om hurtighed opvejer silence. DA jeg var yngre ville jeg til en hver tid vælge speed.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 12
ankjaers
ankjaers Aug 13

Jeg er overrasket nærmest ingen snakker om software kvalitet. Alt andet end Tesla føltes som at bruge en 5-10 gammel mobil med for tung apps den ikke kan trække. 

cth
cth Aug 13

jeg tror vi er enige om at softwaren er bedre, selvom der også er plads til forbedringer eller bare lidt fokus fra Teslas side, på det mange af os synes der mangler.

den er også nemmere at gå til på en tesla, efter jeg har prøvet VW og Huyndai.

Men i mit ejet tilfælde roder jeg ikke så meget rundt på skærmen.

Bruger overhovedet ikke spil og alt det der lir.

Jeg kører i min Tesla og der kunne jeg godt ønske at støj havde været prioteret lidt højere.

Sider: 1 2 »