Loading...
dk

Udfordring ved skift af padle gear i dørhåndtag | Tesla Forum

TJ1
TJ1 Sep 5
Kære Forum

Endnu en gang henvender jeg indrette herlige land af entusiaster.

Jeg har en enkelt gang før skiftet paddlegear pga dørhåndtag der ikke kørte ud. Det var en ganske alm mekanisk proces hvor større problem var at få plads til hænder og værktøj.
Derfor tog jeg hul på opgaven da næste dørhåndtag gik i stykker. Denne fang går det ikke så nemt. Efter skiftet kører håndtag helt ud. Det stopper ikke de få mm før så der kan udløses kontakten til selve dørlåsen.

Min umiddelbare tanke er om den blå micro switch der stopper “udkørsel” kan være defekt. Jeg har prøvet at justere på den skrue den går ud og rammer uden nogen effekt.

Hvad er erfaringerne på dette. ?

Jeg overvejede også om ledninger ku være knækket.
Så en af tankerne var at smide dørhåndtaget på bordet hos tesla i Århus og sige fix det lige og jeg henter igen i morgen ( kan man overhovedet det i deres noget særlige “bestil din service på app”..

Jeg købte paddlegear hos dem uden problemer. Har de switch også ? Hvis det er problemet ?
webercarbmann

Tror at der er problemer med en af kontakterne.  Hvis jeg skulle adskille et håndtag igen ville jeg skifte både ledningsnet og paddel gear præventivt.  Jeg har skiftet ledningsnet på to håndtag på vores bil men aldrig haft problemer med gearet. 

TJ1
TJ1 Sep 5
Citat fra webercarbmann

Tror at der er problemer med en af kontakterne.  Hvis jeg skulle adskille et håndtag igen ville jeg skifte både ledningsnet og paddel gear præventivt.  Jeg har skiftet ledningsnet på to håndtag på vores bil men aldrig haft problemer med gearet. 

Kan disse ledningsnet mellem kontakt og samle led købes i dk. Evt hos butik/tesla ? 
EBay er jo hurtigt 14 dage ….
canel
canel Sep 5

jeg har også fixet håndtag.
de fejl jeg fandt var at ledningen knækkede ved lodningen på microswitz.
du kan tjekke at den skifter ved at måle på lodningerne.

TJ1
TJ1 Sep 6
Citat fra webercarbmann

https://www.dba.dk/elektriske-dele-ledningsnet/id-1072871120/

Tak for den henvisning Weber. Jeg har netop købt et sæt og skifter i morgen. 
TJ1
TJ1 Sep 7

LØST LØST LØST. 

En skrue til justering på kontakten var faldet ud. 

Og så mere underligt :

Har nu skiftet ledningsnet med de to micro switch. Håndtag kører stadig helt ud til kanten. Altså ingen frigang til at kontakt til døren kan udløse. 
Når jeg kobler hånd til og lukker det er der lige frem tale om at motor knurrer og forsøger at kører videre inden den vender og kører modsat et par gange frem og tilbage. 

Hvad gør jeg forkert eller overser ???

Forummets indlæg er redigeret af TJ1 Sep 7