Loading...
dk

Reklamation | Tesla Forum

Dvinge
Dvinge Oct 12

Jeg er den heldige ejer, af super fed bil, som desværre kom ud af frabrikken på en dag, hvor folk ikke var ved fuld bevisthed.

De sidste 2,5 år har jeg tilbragt utroligt mange timer fordelt på 8 service forløb, hvoraf 2 ikke fremtræder i loggen. 

1. Alignment af paneler - Det var dog kun de paneler, som "gnubbede" op af hinanden der blev rettet. Resten "withing the specs" (Ikke tilfreds med resultatet)
2. Power limit alert, bilens acceleration kraftigt nedsat - udskiftning af "gearbox fluid" i Front drive unit (fejlen blev ikke afhjulpet korrekt)
3. Power limit alert - Udskiftning af olie pumpe i front drive unit, hertil nyt oliefilter (fejlen blev ikke afhjulpet korrekt)
4. Power limit alert - Udskiftning af olie pumpe i front drive unit(igen), nyt olie filter, og en masse dele omkring dette (fejlen blev ikke afhjulpet)
5. Power limit alert + Bærearm i stykker - Bærearmen højre forhjul begynder at knirke meget voldsomt og fortsat power limit alert. De vælger at udskifte ledningsnettet i bilen og ny bærearm (fejlen løst, efter 7 måneder)
6. Alarmen på bilen har haft sit eget liv - overhead console skiftet
7. Bilen har ikke kunne forbinde til 3g / lte i flere uger. Kørte forbi tesla, da de mente de kunne løse problemet via. software update. Personen gav udtryk for at have løst problemet efter 2 timer, og sagde hvis problemet fortsatte, skulle jeg bestille tid via appen.
8. Bilen kan fortsat ikke forbinde til 3g / lte. Connectivity card udskiftet.

Jeg har forsøgt at lave en reklamation på bilen baseret på, at de har været for langsomme om at udbedre fejl, og der vedvarende kommer nye fejl med meget korte intervaller. Jeg har en kæmpe bekymring, for om jeg overhovedet kan komme af med bilen, uden at lide et kæmpe tab.
Jeg har tidligere haft kontakt til Tesla's service manager i Hillerød, men eftersom at jeg har krævet et tilbagekøb, vil han ikke længere besvare mine mails.

Er der nogen herinde, som kan hjælpe mig med, at finde en relevant kontakt hos Tesla? Jeg håber der er en derude, som vil varetage min sag, siden Hillerød ikke ønsker at hjælpe mig.

Kiefer
Kiefer Oct 12

Det er vist en helt igennem helt normal metode fra Tesla når de bliver trætte af deres kunder, at de ganske simpelt holder op med at svare...

Få fat I FDM og få dem til at hjælpe dig, de er mere interesseret i at at svare jurister fra FDM end de vil svare dig. Det kan godt være deres jurister ikke er de skarpeste til at hjælpe, men det kan forhåbentlig få gang i dialogen igen.

/Martin

PeterE
PeterE Oct 14

Enig med Kiefer, tag en snak med FDM - og jeg har nu kun et meget positivt indtryk af FDM juridiske folk. 

Om du så efter 2.5 år og nok en del km lykkedes med et decideret tilbagekøb tvivler jeg deværre meget på. Mit råd vil være at du kæmper færdig og beholder bilen, eller sælger den i god tro om at den er i god stand.