Loading...
dk

Knapper på rattet | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Oct 23 '21

Hej.

Heri går aftes da jeg skulle bakke med bilen, sagde det klik inde i rattet og alle knapper er holdt op med at virke. Det været sig både rullehjul og selve knapperne. hornet virker heller ikke...

Jeg tænker heller ikke air-bag virker hvis der ikke er noget af alt det andet der giver signal.

Jeg har haft skruet modulet med airbag og knapper af og kontrolleret at alle stik og forbindelser er ok, men det er nok længere inde i ratstammen problemet ligger.

Nogen der har ideer til hvad problemet kan være eller løses?

Ellers må bilen en tur til Hinnerup på mandag :(

/Martin 

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 23 '21
cth
cth Oct 23 '21

Hvis du ikke kan finde fejlen, så tvivler jeg på nogen herinde kan :-)

Hvad siger google ved søgning ude i den store verden blandt masser af tesla orakler.

Ingen der har prøvet det før?

fmm1000
fmm1000 Oct 23 '21
Har ðu prøvet at skifte hjulstørrelse på skærmen. Så genstartes alle bilens computere.
Kiefer
Kiefer Oct 23 '21

Jeps, har forsøgt genstart, ingen effekt.

Prøver lige at tage hele rattet ud i morgen, kan se på Youtube at det kun er en skrue i midten af rattet der skal ud forat få det hele af. Og derefter er det blot at klikke ledningen af gearskifte-modulet.

Der er en del videoer af hvordan man får det modul ud, der er åbenbart mange der har fået knækket pindene :)

Der sidder et stik bag på denne også der forbinder selve rattet med resten af bilen. Så får jeg lige kontrolleret om det er det stik den er gal med. Og evt. målt stikkene igennem på begge sider af modulet.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 23 '21