Loading...
dk

Navigation System initializing | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 27
Jeg bliver nu mødt af denne besked hver eneste dag når jeg forsøger at anvende navigationen. 1-2 reboot af den store skærm løser problemet hver gang men denne reboot er også begyndt at tage absurd lang tid som i 3-4 minutter.
Andre der har oplevet dette og evt har en brugbar løsning?
Har 3 parts chip i bilen.
Gronhund
Gronhund Oct 27

Ja, jeg har det samme. Har haft det i nogle måneder. 1 reboot af den store skærm (og lidt ekstra tid efter den er kommet op), løser det altid.

Jeg har talt med Tesla, og de siger, at det løser sig, når jeg får skiftet eMMC chippen. Men det havde du allerede?

Da jeg så spurgte om jeg kunne få det på skrift, var de pludselig ikke helt sikre på, at det helt sikkert var det ;-)

Har læst mig til, at der sidder et SD kort (der sidder to, men det ene har med navigationen at gøre) i den store skærm, og det nok er det der enten skal formateres eller skiftes. Jeg satser på at få dem til at se på det, når jeg engang får en tid til at få skiftet chippen, så de alligevel har skærmen ude.

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Oct 27
HemligNemlig
HemligNemlig Oct 27
Ja jeg har fået skiftet eMMC så det er nok ikke den, men den har dog aldrig været så lang tid om at genstarte før som nu.
HemligNemlig
HemligNemlig Oct 27
@KimT, men det er jo ikke samme fejl?
KimT
KimT Oct 27

Det er mere info mht. beskrivel af skift af SD kort

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 27
Men er det her problemet er hos mig tænker du siden du linket til det?
KimT
KimT Oct 27

Ja det kunne godt lyde som om dit SD-kort med navigation/kort er ved at stå af.

Kiefer
Kiefer Oct 27

Enig, og det der kan ske når det er ved at stå af og man genstarter, det er at bootloaderen på Tegra-kortet bliver ødelagt. Og så er skærmen først gået helt og aldeles i sort uanset om man har fået skiftet eMMC kort eller ej.

Jeg har på fornemmelsen, uden at have det undersøgt helt,  at bootloaderen ser det defekte SD-kort som værende et LUN0, som den partition der skal bootes fra, og når det fejler, så bliver der sat en bit forkert i bootloaderen og den går direkte i "Recovery mode" . Når det først er sket, så den ikke selv komme ud af den fejl igen.

Dem har jeg desværre haft et par stykker af. Det er virkelig noget bøvl at få til at fungere igen...

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 27
Nogen der tilbyder udskiftning af det sd kort med navi så ig til hvilken pris?
Kiefer
Kiefer Oct 28

Jeppe fra Hinnerup Auto gør det, jeg har dog ingen anelse om hvad han tager for det.

/Martin

SpaceX
SpaceX Oct 28

Vi fik skiftet 16 GB MCU SD kort i fredags pga. NAVIGATION SYSTEM INITIALIZING fejl. Nu melder bilen fejl om, at der mangler en kort updatering. Den fejl fik vi også ind imellem før kortet blev skiftet. eMMC blev skiftet i foråret og vi er stadigvæk på MCU1. December 2015 model S.

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 28
Ja den ser jeg også men det virker som om den forsvinder af sig selv.
Hmm hvad betalte i for den løsning som så ikke er helt nok?
Kiefer
Kiefer Oct 31

SpaceX: Kunne måske tyde på at Tesla har lagt en version på kortet der er ældre end det bilen forventer?

HemligNemlig
HemligNemlig Nov 1
@kiefer, nej fejlene hænger umiddelbart sammen.
Jeg får den af og til og mit kort er endnu ikke skiftet
SpaceX
SpaceX Nov 1
Vi er på udvidet garanti så udskiftningen blev dækket. Jeg er efterhånden ikke sikker på, at Tesla har styr på deres software/hardware kompabilitet. Men hvad ved jeg.
KimT
KimT Nov 1

Det har de måske, men de er altid gået deres egen vej. Ikke noget med at bruge komponenter som er godkendt til bilindustien osv. når der findes standard komponenter som bruges til andre formål.

Er faktisk også spændt på at se hvad der sker mht. hele krisen omkring komponentmangel. Det er jo i stor stil lykkeds dem at sadle om på andre chips - og skrive nyt software til dem. Men hvor lang levetid har disse komponenter i en bil hvor temp. svinger en del.