Loading...
dk

Non-Tesla Supercharger-pilotprojekt | Tesla Forum

cth
cth Nov 3 '21
Citat fra baldur Er der mon risiko for at Tesla designer en ny stander, der løser kabelproblemet ved at være højere med længere kabel, i stil med andre operatører, men som er CCS only? Det kan ske at de gamle model S skal til at bruge adapter de fleste steder.
-----------------------------------------
 
CCS adapter betyder ikke noget.
Jeg bruger den andre steder end SuC.
Ligger klar og plok.... så kører det.
Optimalt ville være uden, men meget lille ting i dagligdagen.
jramskov
jramskov Nov 4 '21

Med så mange biler der ikke er direkte kompatible med Tesla's SuC, er det mig lidt overraskende at de ikke har valgt at præsentere et nyt ladestander design der løser problemet. Ja, det er en pilot fase de starter med, men det er så basal en ting de burde have fundet en løsning på inden da.

PeterE
PeterE Nov 4 '21

Jeg kan slet, slet ikke se problemet med at ladeindgangen sidder fire forskellige steder på bilerne. 

 

Det er jo kun et spørgsmål om at vende bilen med front eller bagende imod laderen, og at få optegnet ladebåsen bare lidt mere fleksibelt end det er tilfældet idag. Det er jo ikke noget problem på de over 1000 ladestandere fra EON eller Clever som bruges af alle typer biler ude på gader er stræder.   

 

Happy charging :)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Nov 4 '21
KimT
KimT Nov 4 '21
Citat fra PeterE

....Det er jo ikke noget problem på de over 1000 ladestandere fra EON eller Clever som bruges af alle typer biler ude på gader er stræder.   

 

Happy charging :)

Ledningerne er jo længere på disse stander - og ligger derfor og flyder 

jpx
jpx Nov 4 '21

Nu skal man også passe på, med at gøre noget til et problem, inden det bliver et problem. 

Men se nu f.eks. billede 2 her: https://imgur.com/a/o5Ef8V2/

Her optager 2 biler 3 standere; den blå Peugeot har ladeporten hvor en tesla har, den holder jo fint nok. Men Audi'en har ladeporten i venstre side (åbentbart), og blokere dermed ladestanderen i midten. 

Det er jo kun et problem hvis der kommer en, der regner med at der er en enkelt ledig stander, og som det sidste billde viser (af skiltet), så overvåger tesla jo ladepladsen så jeg er helt sikker på at de tager højde for denne problemstilling. 

jramskov
jramskov Nov 4 '21
Citat fra jpx  Det er jo kun et problem hvis der kommer en, der regner med at der er en enkelt ledig stander, og som det sidste billde viser (af skiltet), så overvåger tesla jo ladepladsen så jeg er helt sikker på at de tager højde for denne problemstilling.
 

Hvordan kan/vil de tage højde for det?

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Nov 4 '21
Seppe
Seppe Nov 4 '21

Måske ved kun at åbne for andre biler hvis halvdelen af pladserne er fri eller noget i den stil. Det vil ikke helt udelukke at man kan ramme ind i problemer, men det vil reducere det en del.

Når det er sagt så håber jeg da at de kommer med en smartere løsning.

 

Forummets indlæg er redigeret af Seppe Nov 4 '21
Ice2EV
Ice2EV Nov 4 '21

@Seppe Det kan hverken Tesla baserer en forretning på eller en ikke Tesla pilot en køre tur på!

 

Kunne du forestille dig du kom kørende ned igennem Tyskland og manglede noget ladning, men du kunne kun få noget når alle andre havde ladt, vel?

Seppe
Seppe Nov 4 '21

Tja det er vel op til Tesla, jeg forstod det som noget man vil rulle ud hvor der er kapacitet til det.

baldur
baldur Nov 11 '21
Flyt linjerne en halv plads på steder som Slagelse?
KimT
KimT Jan 31 '22

Så er pilot projekt udvidet til også at omfatte udvalgt SuC i Frankrig og Belgien

https:///...charging?redirect=no

DenseH
DenseH Jan 31 '22
Holland, Frankrig og Norge
KimT
KimT Jan 31 '22

Gad vide om man kan bruge de SuC credit man har stående. Har 32.000km stående som jeg ikke kan bruge da jeg allerede har free SuC til min S. Dem kunne kone's Kona da få gavn af en gang i fremtiden når de åbner i DK. Specielt nu når E.on ikke har en 50kW stående i Rødekro mere

DenseH
DenseH Jan 31 '22
@KimT Jeg tvivler. TB har som jeg husker det ca 2,5mill kilometer fri SuC tilbage men måtte som jeg opfattede det, købe adgang for at lade Polestar2.
KimT
KimT Feb 15 '22

Pilot projektet i Holland er nu blevet udvidet til at omfatte samtlige SuC

Johannelund
Johannelund Feb 15 '22
Det kan kun gå for langsomt med at SUC i Danmark også åbner<br />
Hvis Tesla er vaks ved havelågen, kan de nemt udkonkurrerer de andre ladeoperatører, og få økonomi i at åbne mange SUC, også der hvor der er tyndt besat med Tesla biler. Hvem vil ikke betale 100 kr om måneden, som Kia har lanceret sammen med Ionity power for adgang til masser af SUC.<br />
Så vil vi få SUC i Esbjerg Kolding Thisted, Ringkøbing Sydfyn <br />
Ps de sidste gange jeg er forbikørt SUC Ikast har der været 8 ud af 12 ledige.

Se https://press.kiamotors.dk/...te-i-danmark-3126114
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Feb 15 '22
PeterE
PeterE Feb 15 '22
Det bliver spændende at høre erfaringerne fra de første steder. Der skal nok kommer længere ledninger og bredere båse. Men nej, jeg tror ikke at Tesla piloter får højere prioritet i køen tii SuC…
jramskov
jramskov Feb 16 '22

Det ville være fint med længere kabler, men så passer de vil ikke ind i ladestanderen mere? 

MOS
MOS Feb 16 '22
Citat fra jramskov

Det ville være fint med længere kabler, men så passer de vil ikke ind i ladestanderen mere? 

Det er netop problemet. Ladestanderne er med kabellængde, placering osv. elegant designet, så de passer perfekt til en Tesla. Men andre elbiler, hvor ladeporten er placeret uhensigtsmæssigt, vil have svært ved at komme til.

Elbiler med ladeporten ved placeret ved forhjulet kan evt. køre længere frem, hvis der er plads, med risiko for at blokere den næste bås. Elbiler med ladeporten placeret i den forkerte side kan evt. vende bilen eller bruge ladestanderen fra bagsiden, men igen med risiko for at blokere en anden bås.

Elbiler med ladeporten midt i fronten må parkere på skævt eller helt på tværs for at få ladekablet til at nå. Det er virkelig noget juks.

Andre operatører har løst problemet ved at benytte længere ladekabler på ladestanderne. Det er ikke særlig elegant, da kablerne så ligger og flyder hen ad jorden. Andre har så hængt det lange kabel op i en høj stang, der kan give sig, når man trækker i kablet.

Tesla er nok nødt til at ændre væsentligt på deres SuC design, hvis det også skal passe til de fleste andre elbiler.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 16 '22
P85DK
P85DK Feb 16 '22

Nu har det jo kørt i lidt tid i bl.a. Holland, er der nogle eksempler på at den problematik som MOS beskriver er reel? Er der Teslaer der ikke kan komme til fordi der holder en KIA eller Porsche?

Sider: « 1 2 3 »